In deze categorie staan de huisregels van Barfplaats. Je kunt er verder vragen, problemen of suggesties over het forum melden.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel

#2315279
Ik lees regelmatig in de barplaats en zie soms best persoonlijke zaken naar voren komen die nu openbaar staan.
Nu is het natuurlijk super dat mensen alle dingen van Barfplaats kunnen lezen zonder dat ze lid zijn, maar is het mogelijk om de barplaats af te schermen en alleen zichtbaar te stellen voor leden ?
Dat lijkt me voor diegene die best persoonlijke dingen vermelden wel fijn ?
#2315371
We hebben het hier al vaker over gehad de afgelopen 9 jaar en ik heb besloten dat we het forum niet af gaan schermen. Wat ik namelijk nog erger vind dan dat iedereen zo maar mee kan lezen, is mensen het gevoel geven dat ze veilig zijn, doordat het forum afgeschermd voor niet-leden. Niet-leden worden lid (onder de naam Pietje Puck - oncontroleerbaar) en kunnen alle persoonlijke zaken vervolgens gewoon meelezen. Valse veiligheid noem ik dat. Dus nee, ik ga het forum niet afschermen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 16 apr 2012, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#2315463
Lizzy schreef: We hebben het hier al vaker over gehad de afgelopen 9 jaar en ik heb besloten dat we het forum niet af gaan schermen. Wat ik namelijk nog erger vind dan dat iedereen zo maar mee kan lezen, is mensen het gevoel geven dat ze veilig zijn, doordat het forum afgeschermd voor niet-leden. Niet-leden worden lid (onder de naam Pietje Puck - oncontroleerbaar) en kunnen alle persoonlijke zaken vervolgens gewoon meelezen. Valse veiligheid noem ik dat. Dus nee, ik ga het forum niet afschermen.
Duidelijk verhaal!
En ook wel fijn/logisch, dat jullie niet van "achter gesloten deuren politiek" houden ;)
Vroeg het me alleen af omdat ik vandaag wel erg privé berichtjes zag en dacht, zou iedereen weten dat jan en alleman dat kan lezen
#3030337
Lizzy schreef: We hebben het hier al vaker over gehad de afgelopen 9 jaar en ik heb besloten dat we het forum niet af gaan schermen. Wat ik namelijk nog erger vind dan dat iedereen zo maar mee kan lezen, is mensen het gevoel geven dat ze veilig zijn, doordat het forum afgeschermd voor niet-leden. Niet-leden worden lid (onder de naam Pietje Puck - oncontroleerbaar) en kunnen alle persoonlijke zaken vervolgens gewoon meelezen. Valse veiligheid noem ik dat. Dus nee, ik ga het forum niet afschermen.
Zou je niet de informatieve hoek openbaar kunnen houden en barplaats af kunnen schermen? Het probleem van de persoonlijke berichten zou dan weg zijn denk ik, dat gebeurt vooral daar. En voor niet-leden is het niet interessant. Het is maar een suggestie natuurlijk :)
#3030348
kakocavi schreef: Zou je niet de informatieve hoek openbaar kunnen houden en barplaats af kunnen schermen? Het probleem van de persoonlijke berichten zou dan weg zijn denk ik, dat gebeurt vooral daar. En voor niet-leden is het niet interessant. Het is maar een suggestie natuurlijk :)
Het is beter om private berichten niet on line te zetten... niet op BP, niet op FB en ook nergens anders.
#3030461
kakocavi schreef: Zou je niet de informatieve hoek openbaar kunnen houden en barplaats af kunnen schermen? Het probleem van de persoonlijke berichten zou dan weg zijn denk ik, dat gebeurt vooral daar. En voor niet-leden is het niet interessant. Het is maar een suggestie natuurlijk :)
Dat probleem is niet weg, want ieder lid kan meelezen en als iemand ergens belang bij heeft dan is aanmelden onder een onherkenbare pseudo zo gedaan natuurlijk. Daarbij ken je niet alle leden bij hun echte naam en zijn velen slechts "profielen" Je zet zo een schijnveiligheid neer als men het gevoel heeft in een besloten groepje te beppen. Maar dat groepje omvat al bijna 10.000 mensen. Beter kunnen mensen zich bedenken, dat als hun baas, buurman, familie iets niet zouden mogen lezen, ze het dan maar beter niet op het internet kunnen zetten.
#3030525
Angelique schreef: Dat probleem is niet weg, want ieder lid kan meelezen en als iemand ergens belang bij heeft dan is aanmelden onder een onherkenbare pseudo zo gedaan natuurlijk. Daarbij ken je niet alle leden bij hun echte naam en zijn velen slechts "profielen" Je zet zo een schijnveiligheid neer als men het gevoel heeft in een besloten groepje te beppen. Maar dat groepje omvat al bijna 10.000 mensen. Beter kunnen mensen zich bedenken, dat als hun baas, buurman, familie iets niet zouden mogen lezen, ze het dan maar beter niet op het internet kunnen zetten.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Het creëert een schijnveiligheid.
Mensen zullen zich ten alle tijde bewust moeten zijn dat ze iets online zetten, of dat nu afgeschermd is of niet.
#3030575
Angelique schreef: Dat probleem is niet weg, want ieder lid kan meelezen en als iemand ergens belang bij heeft dan is aanmelden onder een onherkenbare pseudo zo gedaan natuurlijk. Daarbij ken je niet alle leden bij hun echte naam en zijn velen slechts "profielen" Je zet zo een schijnveiligheid neer als men het gevoel heeft in een besloten groepje te beppen. Maar dat groepje omvat al bijna 10.000 mensen. Beter kunnen mensen zich bedenken, dat als hun baas, buurman, familie iets niet zouden mogen lezen, ze het dan maar beter niet op het internet kunnen zetten.
Laatst nog aan een kennis laten zien, die had op FB een foto geplaatst "maar alleen goede vrienden kunnen die zien" ja...maar die goede vrienden kunnen hem gewoon opslaan en zelf openbaar plaatsen...had ze niet bij stil gestaan, ff laten zien hoe makkelijk dat gaat ;)
Na een aantal minder grappige ervaringen ben ik er ook voorzichtiger in geworden moet ik zeggen :-\
 Terug naar “De Regels van Barfplaats, vragen, problemen en suggesties”

Barfplaats wordt gesponsord door