Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2286052
Goedemiddag,

Op dit moment is mijn kvv op en krijg donderdag weer binnen. Vanaf morgen dinsdag en woensdag moet ik dus even wat verzinnen en dacht aan kipfilet. Hoeveel geef ik dan in gewicht aan 1 kat van 4,2 kg en 1 kat van 5,5 kg. Mochten jullie nog iets goedkopers weten dan kipfilet dan hou ik mij aanbevolen want zit erg krap in mijn geld tot donderdag.

Hoor het graag want uit die barf menu's kan ik dit niet opmaken.

Groet,
Karin
#2286056
Je kan best 2 dagen incompleet voeren, daar krijgen ze niets van. Als je 2 dagen volledig zou willen gaan barfen, moet je ook vleesbot en allerlei organen voeren en minimaal 5 diersoorten. dat lukt vast niet, maar het is ook niet nodig.
Voor de komende 2 dagen mag je best alleen spiervlees voeren, eventueel kleingesneden. Voer per dag per kat ongeveer het aantal gram wat je normaal aan kvv geeft.

Het rundergehakt is deze week in de bonus bij de AH; 1 kiloknaller (2 bakjes) voor 4 euro.
#2286073
Helemaal logisch is het natuurlijk niet dat een kat een koe zou vangen, maar ze lusten het wel en het kan goed in een kat (iit fazant meestal bv).
Spiervlees is gewoon los vlees zeg maar, wat mensen ook eten. Dus dingen waar geen botje in of aan zit en geen specifieke functie in het lichaam uitvoert. Lever, hart, maag, nier, etc voeren een specifieke functie uit en vallen daarmee onder de categorie orgaanvlees. Orgaanvlees laxeert en niet alles valt in 1x in de smaak.
Vleesbot (dingen met botje erin of eraan) heeft een speciale techniek nodig om goed op te eten en vraagt meer van de vertering. Jouw katten zijn dat niet gewend en ik denk dat het beter is om dat eens rustig te introduceren als je daar zin in hebt. Voor je eigen idee en overzicht en gemoedsrust vind ik het beter om dat rustig op eigen initiatief te doen ipv zo toch ergens gedwongen door de situatie.
Daarom zou ik het de komende 2 dagen gewoon op alleen spiervlees houden. Denk aan kipfilet, kalkoenfilet, rund (gehakt, lapjes, tartaar) of lamsvlees als je luxe wilt doen. Deze dingen zijn ook makkelijk te halen in de supermarkt. Deze diersoorten vallen meestal ook goed in de smaak, dus hogere succesgarantie.
#2286075
Oke top dan ben ik eruit. Ze eten wel vlees van bot hoor kippenvleugeltjes gaan helemaal op, maar heb verder nog geen andere dingen met bot gegeven. Zal eens kijken wat runderlappen kost voor 2 dagen want dan pak ik meteen het gebit mee. Thanks :-))))
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door