Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door annet2711
#2272283
Onze hond Rowan krijgt kvv met wat kipnekjes om te kauwen.
nu stond voor een poosje terug zijn eten een beetje op temperaartuur te komen en wat dachtje .. Gismo gaat er met een nekje vandoor  :o :biggrin2:,
Hij heeft het lekker op gegeten en krijgt nu s'morgens en sávonds ook een nek wat hij met smaak eet.
Nu heb ik nog een kat Minoeska  zij likt aan de nek maar weet niet wat ze er mee moet hoe krijg ik haar zo ver dat zo de nek ook vastpakt  en kauwt ?
Ik zat te denken om de nek in stukjes te knippen . kijken wat ze er dan mee doet.
Ik heb al geprobeert om de katten kvv Naturis kip  te geven maar dat eten ze niet  .. toch raar wandt rauwe kip filet eten ze wel.

Heeft iemand tips
Gebruikersavatar
Door koekje
#2272309
Ik zou gelijk van de mogelijkheid gebruik maken en ze beiden op barf zetten.
Voor de poes kan je zeker de nek in kleinere stukjes hakken. Zij is misschien gewend om brokjes naar binnen te likken, dat werkt niet zo met barf.
Er zijn genoeg katten die niet van gemalen prak houden. wellicht die van jou ook niet. Gewoon barf (dus hele stukken) hoeft dan geen probleem te zijn. Er zijn ook katten die bepaalde smaken of merken kvv gewoon niet te pruimen vinden.
Door Limpy
#2272437
Wat koekje al zegt kan ik alleen maar beamen, hier loopt er ook 1 die kvv niet zo vond maar wel een barfmonster bleek te zijn achteraf (uiteindelijk waren ze alle 4 wel blij om te gaan barfen) terwijl ze mijn eigen gemalen prakjes nu af en toe wel lekker vind...

Voor mn oude kater knip ik de kipnekjes ook in stukjes omdat hij ze anders niet wegkrijgt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door