Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Hoe vaak gebruiken jullie nog een 'lijmmiddel'??

Nooit
8
42%
Af en toe als de kat toch dit diersoort niet echt lust
8
42%
Ook al lust tie het niet, dan eet tie maar een dag niet
1
5%
Eigelijk bij elke diersoort BARF of elke smaak KVV, moet er een lijmmiddel bij
2
11%
#2264984
Ik ben eigelijk wel nieuwschierig naar de antwoorden. :)

Hier is het namelijk zo dat de katten bepaalde smaken helemaal te gek vinden. Ik wissel elke dag van smaak/diersoort. En ik merk nu dat Alice bij sommige diersoorten die ze normaal at, opeens haar neus optrekt. Ook diersoorten die ze eerst helemaal TE GEK vond. Terwijl ik inmiddels toch vaste leveranciers heb. Dus in smaak zou het niet moeten schelen.

Nu heeft ze 2 dagen achter elkaar geweigert te eten. Ik heb er een paar brokjes ( had toevallig nog RC staan van Mira) overheen gestrooid en nu eet ze opeens wel haar bakje helemaal leeg. >:(

OK een kat is zeer eigenwijs. Maar ik gebruik toch liever geen lijmmiddel om ze te laten eten. Maar aan de andere kant, wil ik ook niet dat ze NIET eten. Hoe doen jullie dat?  ::)
#2265107
Ik gebruik helaas ook geregeld een plakmiddel. Voor Sien nooit, maar voor Ot gebruik ik meestal een scheutje kattenmelk door haar muffin Anders moet ze hem vaak niet. Als het echt heel erg is (dus nieuwe smaak muffins en daarvoor bijna 2 weken tartaar oid gegeten), dan bij de kattenmelk ook nog een kauwstaafje in kleine stukjes boven op de muffin met kattenmelk. Dan kan ik haar soms zo ver krijgen om toch naar een hapje te proeven en vindt ze het meestal toch wel lekker.
#2265147
Ik nooit, nooit gedaan ook.

Ik heb volgens mij ontzettend makkelijke barfers, niet iedereen lust alles - Kai lust niet alle soorten vis, Plien lust geen kuikens en ei, grote ratten eet Plien vaak in haar eentje op en Kai is dan weer de enige die echt hamster eet - maar allemaal lusten ze vrij veel, en ik wissel redelijk af, zeker als ik weet dat ik iets geef wat niet heel populair is, dus in het ergste geval slaan ze 1 maaltijd over.
#2265243
Nee, ook niet gedaan ik heb gewoon geluk ze eten echt alles en ik ben een beetje naief begonnen niet eens bij stilgestaan dat ze iets zouden kunnen weigeren.
Alhoewel :D muis en kuiken heb ik ernstig moeten opleuken om vnl Cera over de streep te krijgen, nu gaat t zonder meer naar binnen.

Cera wil nog wel s zuchten over 'raar vlees', ze zit ineens nu in de haas-is-raar-fase terwijl ze t echt wel lust/lekker vindt t is gewoon even geleden dat ze t kregen... geen probleem: Catoo eet dan even achter de dichte deur zodat zus wat meer tijd [een minuut of 3 8)] heeft om te beginnen
Mocht ze echt weigeren dan slaan we gewoon een maaltje over
#2265441
flin schreef: nee, geen lijm,

behalve als ze ziek oid zijn,
en heel soms krijgen ze Bozita oid omdat ik was vergeten wat uit de vries te halen 8)
als ik iets vergeten ben uit de vriezer te halen, dan krijgen ze gewoon bevroren prooi, het ontdooit vanzelf wel (alleen vinden ze kuikens bevroren ook echt lekker en ik weet niet of het goed is, dus dan krijgen ze die gewoon een uurtje later) maar ik heb wel een paar blikjes blikvoer (volgens de verpakking 99% vlees, zonder geur- en kleurstoffen, maar het stinkt enorm!!! en komt er ook zo uit dus volgens mij moeten er wel geurstoffen inzitten, die 99% vlees is het iig niet die zo stinkt) omdat het stinkt, en bij verkouden poezels kan dat wel eens helpen. En ik geef het ook aan de logeerkat omdat die normaal brokjes eet, maar Plien vreet alles wat er binnenkomt en kotst het dan weer uit, dus moet logeerpoes blik eten want dat verdraagt Plien veel beter.
#2265457
jahaha, ik vindt t ook vies ruiken, of in elk geval sterk ruiken, de Bozita stinkt dan nog t minst van wat ik heb geprobeerd....

ze slaan hier ook wel n's een maaltijd over hoor, en dan krijgen ze later ontdooit vlees, no-problemo, ik houd me niet aan vaste voertijden
s alleen dat ik t hier per 600 gram verpak (dat vreten ze op n dag)  en dan duurt t echt wel (wat zallik zeggen) 4 à 5 uur  (in water) voordat t ontdooit is
ijsklontjes vreten ze niet ;)
#2265914
Als ze gemalen spul eten (de harigen eten hier gemalen geitenmix, fazant en eendennek) en het is niet favoriet, de duw ik er vaak een paar gedroogde mini stukjes vlees in. Dan word het vaak toch gegeten, tenzij het wild is.
Bij stukjes vlees, drapeer ik er soms wat haarbalpasta op. Ik merk echter wel, nu de harige katten al een dikke drie maanden echt helemaal over zijn op barf, dat ik nauwelijks meer een lijmmiddel hoef te gebruiken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door