Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#2240771
kippennekjes zijn een leuke snack, en minder hard dan een vleugel,
konijnevoorpootjes is ook leuk
en anders een reepje rund of paardvlees, om te oefenen  :)
Door fem fatale
#2240795
Op een stukje kipfilet of kalkoenfilet moet hij ook kauwen. Wel een behoorlijk stuk geven, dat ie een beetje zijn best moet doen.
Door Tamomi
#2241298
Dag Moon, ook een welkom van mij. En sterkte met het verdrietige verlies.

Nog een tip voor knaagspul... kippenmagen zijn lekker taai en vaak te krijgen bij de islam slager.
Door *Flip*
#2241446
bij de poelier (zeker op de markt) kan je kippennekken krijgen. Je kan ook een lap rundvlees geven, lekker laten knagen en wat niet op komt terug in de koelkast voor de volgende dag.
Sommige dierenwinkels hebben ook kippennekken en/of kuikens. Kuikens zijn erg leuk, krijgen eerst vliegles :D
Door moon86
#2241544
het stuk kip kreeg ook vliegles ;D Hij wist niet echt wat hij ermee aan moest. Later toch een paar stukken eraf getrokken...niet echt veel. Woensdag ben ik vrij en ga ik even kijken of ik eventueel kippennekken/konijnenvoorpootjes/kuiken kan scoren. Ben benieuwd. Ik heb t idee dat hij wel moet wennen aan deze manier van eten. Misschien iets kleinere stukjes? Of hem gewoon even laten werken?

groetjes
Door Limpy
#2241591
Toen ze hier net vers kregen hebben ze ook eerst een poos kvv gehad met af en toe een barfsnackje.
De kippennekjes snapten ze meteen dat dat om aan te knagen was, lapjes vlees moest ik knippen/snijden anders snapten ze het niet,  nog steeds niet trouwens dus dat zijn nog steeds stukjes.
Vlees heeft hier nooit vliegles gehad, alleen maar hele prooidieren.
Wel een goed teken dat hij het blijkbaar snapt....  ;D
Door denise1968
#2242851
Hier ook mijn medeleven met het verlies van je kat. Ongelooflijk zeg en sterkte!

Geef mijn katten 1 keer per week een rauw kippevleugeltje. Dit gaan met bot en al helemaal op en dat is prima want het bot is zacht en de tandjes krijgen ook meteen een goede buurt. Niet koken hoor want dan gaat het bot splinteren en dat is foute boel.

Succes
K.
Door moon86
#2243163
Allemaal weer bedankt voor de reacties. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat Tinus er nu al beter begint uit te zien. Super glanzende vacht en een iets slanker...we noemden hem altijd spekkie...
Ik merk ook dat ik beter op hem let nu ik hem kvv geef. Moet toegeven dat ik toch een beetje huiverig was over t rauwe vlees  ::) en heb hem goed in de gaten gehouden. Dus dat is ook weer een bijkomend voordeel ;).

Ik wil hem nog een tijdje kvv geven. Nu zit ik alleen een beetje met die barf snacks...Hoevaak kan ik die geven? Het liefste geef ik hem elke dag iets waar hij op moet kauwen. Wil graag dat de tandjes goed blijven....Is het dan noodzakelijk om elke dag iets te geven of is het mogelijk om dit minder vaak te doen? Ik heb namelijk gelezen dat kvv minder slecht is voor de tanden dan blik/brok. Ik neem aan dat als ik dit elke dag ga doen de snacks wel in de juiste verhouding moet geven?
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes,

Moon
Door Limpy
#2243293
Toen ze hier nog op kvv zaten gaf ik zo´n 3-4x p/week wat te knagen erbij en wisselde de dingen af.
Kippennekjes, kip/eendhart, wat spiervlees of soms een kuiken (1tje lust dat niet)
Door Saartje
#2323922
Gecondoleerd met het verlies van je katertje ze wat afschuwelijk. Is er nog iets uit de sectie gekomen?
En hoe gaat het nu met je kanjer, ga je hem nog een maatje geven?of laat je hem alleen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door