Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door Roosje007
#906075
Ben pas begonnen met Carnibest, dus moet hen nog overzetten, ik meng het nu met blik (CARNY 100 % vlees) en ze krijgen nog brok (Orijen) en vers vlees maar ik hoop volgend jaar te kunnen zeggen dat uitsluitend KVV en Barf zal zijn.
Door superzonica
#920693
superzonica schreef: Mijn dame eet kvv en nu nog brokken, tot de zak op is, zeg maar ;)
Zohee, dat is een oud bericht! Weet ik gelijk wanneer ik ook alweer begonnen was ;)

Inmiddels zijn die brokken al heel lag de deur uit en eet mevrouw voornamelijk kvv in de vorm van Bandit, afgewisseld met stukken hart, sukadelap, kip drumstick etc.

Eigenlijk valt er dus iets te vieren: al 2 jaar vers!
Door flin
#921067
superzonica schreef: Zohee, dat is een oud bericht! Weet ik gelijk wanneer ik ook alweer begonnen was ;)
Eigenlijk valt er dus iets te vieren: al 2 jaar vers!
heej, da's leuk!!
gefeliciteerd, ennuh bevalt 't ? ;D ;D ;D
Door Klinker
#952837
Ik heb gestemd voor 'anders'. Mijn katten eten naast Bibi en wat vers vlees ook natvoer als ik ben vegeten om iets uit de vriezer te halen. Qua versvlees eten ze nu kipfilet, kippennekjes, kippevleugeltes, runderriblappen, lamshart en kippehartjes. Ik ben vast nog iets vergeten..... ??? Verder krijgen ze ook wel eens zo'n lamshart-'hamburger' van Rodi.

Ik ben bezig om het keuzemenu stukje bij beetje uit te breiden en te testen wat ze wel en niet willen. Haassnippers zijn gisteren door mijn Birmaantje offcieel afgekeurd ::), terwijl mijn HTK er met smaak van gegeten heeft. Die is trouwens over het algemeen het makkelijkst met dit soort dingen. Ik heb maar 1x meegemaakt dat zij iets niet wilde en Morgan wel.

Voor de rest  nog in de test binnenkort: zalmwangen en rundersnippers. De rundersnippers zulllen waarschijnijk wel goedkomen. Ik ben erg benieuwd naar hoe de zalmwangen gaan bevallen. En de koolvis van de buurtsuper, die ik nog in de vriezer heb liggen.

Sinds ik vers ben gaan voeren, zijn de vachtjes van mijn katten nog veel meer gaan glanzen dan ze al deden. En ze zijn superfit. Ik ben er helemaal blij mee. Commentaar van de keurmeester op de show van Houten over het vachtje van Morgan: 'schitterende vachtstructuur'. Super toch?
Door Superrupsje
#964414
Ik heb gestemd op anders. Ze krijgen brok, natvoer en vers. 's ochtends is het brok (orijen, de kleine nog Hills maar die gaat ook over), 's middags bij thuiskomst natvoer (animonda carny, en er ligt nu ook CB in de vriezer, dat ga ik binnekort 's uitproberen), en 's avonds vers, aan de hand van een weekmenu. Ik wilde compleet overgaan op vers maar dat ziet vriendlief niet zo zitten, en ze doen het ook erg goed zo dus... Maar af en toe "zeur" ik nog over compleet vers ;-)
Door Too
#971631
Heb gestemd barf,kvv en brok De brok is bijna op [ ik weet t: een knieperd :-[] dus dan alleen nog maar vers!
Na rundvlees en hart, en kipvlees en hartjes vandaag de eerste kippenek Groot succes
Een van de dames keek even vreemd... 'er zit een hard stukje in ''IEUW' maar na even doorkauwen
bleek het errug lekker. :)
Volgende stap wordt ws een zoektocht naar prooidiertjes maar ze mogen eerst even wennen aan botjes
voordat er ook vachtjes etc aan te pas komt.
Voorlopig snappen ze het en zijn erg tevreden [denk ik] dat de brokken [bijna] niet meer op t menu staan
Door Frummel
#999748
Voor nu BARF, KVV en brok. Net begonnen om hem te laten afkicken :D
Dus nu eet hij nog van alles wat, een beetje uitproberen wat hij lust en snapt.
Stukjes vlees snapt hij al, dingen met bot niet.
Hoop over een jaar te kunnen zeggen BARF!
Door Huskymeisje
#1004100
Ik heb anders gestemd. Mijn ene kat (Rocky) staat volledig op vers. Wel combi kvv met barf maar iig volledig vers. De andere kat (Rambo dus) hongert zichzelf nog liever dood dan dat hij vers gaat eten. Eerst ging het best goed toen ik begon met hb door het blikvoer te mengen. Maar op een gegeven moment vond meneer dat er toch teveel hb door zijn blikvoer kwam en vrat hij het niet meer.  Hij vrat alleen nog een paar brokjes per dag en dat was het. Hij zag er niet meer uit, was echt mager aan het worden en ik durfde het dus niet langer meer aan. Ik heb hem dus toch maar weer op zijn oude voer gezet. Het is niet anders.
Door EdwinK
#1049418
Na een hele tijd proberen ben ik vorig jaar maar gestopt om de kat over te krijgen van Whiskas :( naar BARF. Hij vrat het gewoon niet. Maar... langzamer hand zag ik hem wel steeds meer reageren op de runderhart die ik voor Brenda kocht. Ik viste hij af en toe wat stukjes vlees weg van Brenda. Maar nu zag ik hem toch echt van een lamsrib eten. Hoorde lekker knagen, en dacht eerst dat Brenda eraan begonnen was, maar het was dus echt Mickey. Zou hij het nu eindelijk gaan begrijpen?

(Ik hoop het want mijn meisje wil liever geen geiten/lamsrib).
Door Huskymeisje
#1082259
Huskymeisje schreef: Ik heb anders gestemd. Mijn ene kat (Rocky) staat volledig op vers. Wel combi kvv met barf maar iig volledig vers. De andere kat (Rambo dus) hongert zichzelf nog liever dood dan dat hij vers gaat eten. Eerst ging het best goed toen ik begon met hb door het blikvoer te mengen. Maar op een gegeven moment vond meneer dat er toch teveel hb door zijn blikvoer kwam en vrat hij het niet meer. Hij vrat alleen nog een paar brokjes per dag en dat was het. Hij zag er niet meer uit, was echt mager aan het worden en ik durfde het dus niet langer meer aan. Ik heb hem dus toch maar weer op zijn oude voer gezet. Het is niet anders.
Kan ik niet opnieuw stemmen? ;)

Beide poezebeesten staan volledig op BARF :D ;D
Door katinka
#1133316
mijn twee poezen eten nu kvv bandit met daardoorheen beetje rauw kipfilet of runderriblap of tonijn uit blik. met daarbij elke dag een barf dingetje, zoals endagskuiken of kippennek.

groetjes katinka
Door Rianne145
#1134253
Rianne145 schreef: Mijn 2 katten krijgen sinds een week of 4 kvv en een aantal barf onderdelen. Ik moet zeggen dat ik me gelukkig mag prijzen met het feit dat ze het heel makkelijk eten. De carnibest gaat er lekker in. 1 kat had wat overtuiging nodig dat een kuiken eetbaar was en niet alleen leuk speelgoed, maar ik heb hem 1 keer gekookt en toen viel het kwartje dat de bedoeling was dat ze het moest eten ;D. Ik moest in het begin er wel aan wennen, vond het een heel gedoe met invriezen, ontdooien enz. maar dat gaat prima nu. Verder krijgen ze kuikens, kippenek en wat orgaan vlees. Morgen krijg ik hart van een koe en kopvlees, ben benieuwd wat ze daar van vinden. Ik heb wel grote moeite om er aan te komen, maar heb eindelijk een slager gevonden die in ieder geval rund voor me heeft. Ik zoek eigenlijk nog eend en andere dingen, maar dat zal wel komen.
Ik ben super tevreden over hoe ze er uit zien. Ze glimmen een stuk meer dan op de brokken. De ontlastig is een stuk!!! minder. De eerste twee weken hadden ze nogal last van diaree, maar dat is nu over en ik moest er aan wennen dat er maar zo weinig in de kattebak zat aan ontlasting :).
Wat grappig, zo op oudjaarsavond zit ik eens m'n bericht terug te lezen. Inmiddel dik 2 jaar verder. Nog steeds erg tevreden!!!!! Ze krijgen nu voornamelijk kvv met af en toe een lapje vlees, kwartel of kuiken. Ik wil graag met ze barfen, maar ik krijg het niet voorelkaar. Ze begonnen steeds minder bot te eten en ik kwam hopeloos met m'n percentages in de knoop. Ze krijgen nu minimaal 4 merken kvv en dat bevalt prima. Ik wil graag nog meer prooidieren voeren, maar financieel is dat niet haalbaar. Ze eten dat wel erg graag! (kwartel, rat, muis)
Door kattenbella
#1198630
Ik ben echt aan het zoeken en aan het klooien ;)
Ik heb ze nu wel helemaal op de carnibest en van de Hills af. Wel heb ik er de bio Yarrah brokken bij. Ik geef in ieder geval eens per week kippenvleugels of nekjes om goed te kauwen en ook regelmatig vleeslappen .

Het gaat alleen om een groep van 34 dieren, dus ik zoek een grootgrutter zeg maar ;)
Vandaar de brokken er nog bij.
Door Mevroi Kruim
#1198667
kattenbella schreef: Ik ben echt aan het zoeken en aan het klooien ;)
Ik heb ze nu wel helemaal op de carnibest en van de Hills af. Wel heb ik er de bio Yarrah brokken bij. Ik geef in ieder geval eens per week kippenvleugels of nekjes om goed te kauwen en ook regelmatig vleeslappen .

Het gaat alleen om een groep van 34 dieren, dus ik zoek een grootgrutter zeg maar ;)
Vandaar de brokken er nog bij.
WOW :o :o ja, dan wil je wel graag bulk geleverd krijgen tegen inkoopsprijs :P
Ik zou eens kijken of je een deal kunt maken met bv een kippenslachter. Ik weet niet of je een KvK-nummer hebt? Als 'bedrijf' zijn dat soort dingen een stuk eenvoudiger.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door