Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door conleeuw
#582513
inmiddels heeft Ndlozi haar mening wat betreft vers voer ietwat bijgesteld, ze wil niet meer vlees eten, eignelijk helemaal niet meer. Maar terug naar brokken wil ze absoluut niet, ze wil alleen maar blik voer. Ik biedt haar iedere dag wel verschillende stukjes vlees aan, meestal loopt ze dan achteruit weg van het vlees, maar af en toe pakt ze wel eits, maar echt eten doet ze niet, een hapje mischien... ik geef haar daarom af en toe gekookte vlees, soms half gaar dat wil ze dan wel een beetje eten, maar gaat niet altijd van harte. Ik blijf het aanbieden, maar ze is niet bepaald onder de indruk. Ze is inmiddels bijna 17 en in goede gezondheid, scheelt ook niets aan haar tanden... dus logica kan ik er niet uit halen. Wie weet besluit ze vanzelf weer om te gaan Barfen, tot dan blijft ze zeuren om blikvoer ;) en blijf ik vlees aanbieden, ik maak mij er niet druk om, ik denk als er ooit weer een jonge kat komt dat het dan meteen vers voer wordt, dan weten ze ook niet anders, en vermoed ik dat dit soort smaakvoorkeur ook niet aan de orde zal zijn ;)
Door Mevroi Kruim
#586447
conleeuw schreef: inmiddels heeft Ndlozi haar mening wat betreft vers voer ietwat bijgesteld, ze wil niet meer vlees eten, eignelijk helemaal niet meer. Maar terug naar brokken wil ze absoluut niet, ze wil alleen maar blik voer. Ik biedt haar iedere dag wel verschillende stukjes vlees aan, meestal loopt ze dan achteruit weg van het vlees, maar af en toe pakt ze wel eits, maar echt eten doet ze niet, een hapje mischien... ik geef haar daarom af en toe gekookte vlees, soms half gaar dat wil ze dan wel een beetje eten, maar gaat niet altijd van harte. Ik blijf het aanbieden, maar ze is niet bepaald onder de indruk. Ze is inmiddels bijna 17 en in goede gezondheid, scheelt ook niets aan haar tanden... dus logica kan ik er niet uit halen. Wie weet besluit ze vanzelf weer om te gaan Barfen, tot dan blijft ze zeuren om blikvoer ;) en blijf ik vlees aanbieden, ik maak mij er niet druk om, ik denk als er ooit weer een jonge kat komt dat het dan meteen vers voer wordt, dan weten ze ook niet anders, en vermoed ik dat dit soort smaakvoorkeur ook niet aan de orde zal zijn ;)
Is ze verder wel gezond? Ik merkte aan Karel dat z'n nieren het niet meer goed deden doordat hij niet meer wilde eten. Heel ongewoon voor hem, tis wel een spiering maar hij eet normaal als een dijker.
Door jet
#590830
even mijn bericht van april bijstellen.

ik ben begonnen met sóchtends brokken en sá vonds kvv voor de kleintjes, moeder at dan blikvoer.

na gelezen te hebben dat brok en kvv op één dag te geven slecht is voor de kat ben ik al 2mnd van de brokaf en geef ik ze volledig kvv, zelfs moeder is overstag gegaan en ze doen het er goed op .
Door *Robin*
#590862
jet schreef: even mijn bericht van april bijstellen.

ik ben begonnen met sóchtends brokken en sá vonds kvv voor de kleintjes, moeder at dan blikvoer.

na gelezen te hebben dat brok en kvv op één dag te geven slecht is voor de kat ben ik al 2mnd van de brokaf en geef ik ze volledig kvv, zelfs moeder is overstag gegaan en ze doen het er goed op .
GOED ZO!!!! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591176
jet schreef: even mijn bericht van april bijstellen.

ik ben begonnen met sóchtends brokken en sá vonds kvv voor de kleintjes, moeder at dan blikvoer.

na gelezen te hebben dat brok en kvv op één dag te geven slecht is voor de kat ben ik al 2mnd van de brokaf en geef ik ze volledig kvv, zelfs moeder is overstag gegaan en ze doen het er goed op .

Hartstikke goed zeg :D
Door Francisca
#597077
Francisca schreef: Hier krijgen ze alledrie voorlopig volledig brok. Laddy en Cheetah willen geen vers ::) Of Max vers wil gaan we binnenkort proberen.
Max eet tegenwoordig barf en brok, en zoafentoe een hapje blikvoer.
Laddy eet blikvoer en brok en zowaar, ik heb hem al een paar keer van de kipcarbo van Max zien eten. ;)
Door Helen
#626825
Ik heb Ziggy nu pas een kleine anderhalve week. Maar ze eet nu volledig kvv met af en toe wat witvis erbij. De eerste dagen waren moeilijk, toen knapte het langzaamaan wat op en sinds 3 dagen vreet ze als een bootwerker!!!
Ze was graatmager, had kale oren en kale plekken op haar kop en de plukken haar trok je zo uit haar vachtje. In anderhalve week tijd is haar kop een stuk behaarder, haar oren hebben weer haar en glanst haar vachtje weer.
Ze wordt morgen gecastreerd (ze is mogelijk drachtig... :-\) en totdat ze daar helemaal van is opgeknapt en haar okselwond nog open is, blijft ze kvv eten. Het is de bedoeling dat ze daarna iig voor een deel gaat barfen. Ze zal wel altijd wat kvv blijven eten, omdat ik dat qua orgaanvlees makkelijk vind. Maar ik hoop dat barfen gaat lukken. Dat zou ik heel stoer vinden met een kat!!
Door *Robin*
#626844
Helen schreef: Ik heb Ziggy nu pas een kleine anderhalve week. Maar ze eet nu volledig kvv met af en toe wat witvis erbij. De eerste dagen waren moeilijk, toen knapte het langzaamaan wat op en sinds 3 dagen vreet ze als een bootwerker!!!
Ze was graatmager, had kale oren en kale plekken op haar kop en de plukken haar trok je zo uit haar vachtje. In anderhalve week tijd is haar kop een stuk behaarder, haar oren hebben weer haar en glanst haar vachtje weer.
Ze wordt morgen gecastreerd (ze is mogelijk drachtig... :-\) en totdat ze daar helemaal van is opgeknapt en haar okselwond nog open is, blijft ze kvv eten. Het is de bedoeling dat ze daarna iig voor een deel gaat barfen. Ze zal wel altijd wat kvv blijven eten, omdat ik dat qua orgaanvlees makkelijk vind. Maar ik hoop dat barfen gaat lukken. Dat zou ik heel stoer vinden met een kat!!
ben je van plan Ziggy te houden??
of is ze nog je opvangertje??
Door Helen
#627472
*Robin* schreef: ben je van plan Ziggy te houden??
of is ze nog je opvangertje??
We houden haar :) We zijn zo dol op haar dat ze echt nergens meer naar toe mag!!!! Ik was vroeger een beetje allergisch voor katten, maar ik heb van Ziggy geen last. Ik let er wel op dat ze absoluut niet naar boven gaat en als ik haar geaaid heb zit ik ook niet aan mijn gezicht. Dan was ik ff mijn handen. Het lijkt wel alsof mijn allergie echt gewoon weg is, want vroeger begon ik al te snotteren als ik een kat in de buurt had...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#627487
Helen schreef: We houden haar :) We zijn zo dol op haar dat ze echt nergens meer naar toe mag!!!! Ik was vroeger een beetje allergisch voor katten, maar ik heb van Ziggy geen last. Ik let er wel op dat ze absoluut niet naar boven gaat en als ik haar geaaid heb zit ik ook niet aan mijn gezicht. Dan was ik ff mijn handen. Het lijkt wel alsof mijn allergie echt gewoon weg is, want vroeger begon ik al te snotteren als ik een kat in de buurt had...
Hee wat goed zeg en van harte gefeliciteerd dan met je nieuwe baas ;) ;D
Door *Robin*
#627491
Helen schreef: We houden haar :) We zijn zo dol op haar dat ze echt nergens meer naar toe mag!!!! Ik was vroeger een beetje allergisch voor katten, maar ik heb van Ziggy geen last. Ik let er wel op dat ze absoluut niet naar boven gaat en als ik haar geaaid heb zit ik ook niet aan mijn gezicht. Dan was ik ff mijn handen. Het lijkt wel alsof mijn allergie echt gewoon weg is, want vroeger begon ik al te snotteren als ik een kat in de buurt had...
Heeey wat leuk!!! :D
gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje!!! :D
Door bruutjevos
#628151
Ja gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot.

En het is een mooi gezicht om ene kat te zien barfen..Geniet hier iederedag van mijn Zora..
Door jeanne
#658687
jeanne schreef: mevrouw Kruimel hier heeft een duidelijke voorkeur voor grote stukken vlees en kippennekken.
de KVV eet ze wel, maar niet zo gulzig ;)
mevrouw eet nu, net als de honden, alleen nog maar barf.
ze gritst de stukken vlees echt uit je handen. en met kuikens draait ze helemaal door, dan veranderd ze in een wilde tijger. ze zou je zomaar bespringen en het kuiken uit je handen gritsen ::)
als ze zit te eten, en ik vraag aan haar of het lekker is, dan begint ze te grommen, hahaha, lijkt wel alsof ze terugpraat. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door