Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door demooisteziggy
#265474
Weet iemand hoeveel kelp een kat nodig heeft en hoe je het het beste kan geven? Ik begrijp nu dat kelp de noodzakelijke jodium bevat, en dat het te vinden is in zeewier en vis. Kan ik het beste tabletten of zeewier kopen?
En geven jullie orgaanvlees en koppen vanwegde de taurine?
En welke hoeveelheden vitamine B complex moet ik geven en waarom?
Mijn mooie Ziggy is nu helemaal gewend aan kippenvleugels, het is een feest om te zien hoe hij ze te lijf gaat en wegwerkt en vanmiddag heeft ie ook een rauwe vis gegeten. Kop liet ie nog grotendeels liggen, maar dat zal vast veranderen.

Laatste vraagje: hoe kan ik een foto van Ziggy toevoegen? (hij is zo mooi....)
Door Truus
#265476
Hier kan ik je geen antwoord op geven maar wel voor een foto in je handtekening.
Kijk even op www.barfclub.nl bij FAQ. Ook hebben we een eigen fotosite waar je je eigen foto's kunt uploaden ;)
Door Lizzy
#271832
demooisteziggy schreef: Weet iemand hoeveel kelp een kat nodig heeft en hoe je het het beste kan geven? Ik begrijp nu dat kelp de noodzakelijke jodium bevat, en dat het te vinden is in zeewier en vis. Kan ik het beste tabletten of zeewier kopen?
En geven jullie orgaanvlees en koppen vanwegde de taurine?
En welke hoeveelheden vitamine B complex moet ik geven en waarom?
Mijn mooie Ziggy is nu helemaal gewend aan kippenvleugels, het is een feest om te zien hoe hij ze te lijf gaat en wegwerkt en vanmiddag heeft ie ook een rauwe vis gegeten. Kop liet ie nog grotendeels liggen, maar dat zal vast veranderen.

Laatste vraagje: hoe kan ik een foto van Ziggy toevoegen? (hij is zo mooi....)
Beetje een oude vraag, maar Ian B geeft de kat ongeveer 2 keer per week wat kelp. Het bevat overigens wel meer mineralen als alleen jodium. Je kunt zeewier bij de reformwinkel kopen of kelp van bijv. Dr Vogel. Mijn ervaring is dat katten het nog lekker vinden ook.

Taurine zit in vlees en orgaanvlees, dus ik geef niks extra's aan mijn kat. Ik geef ook geen vitamine B complex omdat de vitamines in vlees en orgaanvlees zit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door