Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2153862
Ja, zo zit je ongeveer op die percentage's, je zit er een beetje vanaf.

Als je 24kg vleesbot, 27kg spier en 9 kg orgaan hebt, zit je er pal op.
nu heb je dus 27kg vleesbot, 30kg spier en 9kg orgaan. In verhouding ietsje minder orgaan en ietjes meer vleesbot dus. Maar het kan wel natuurlijk...
Als ik het uitreken kom je met 10kg orgaan nog ietsje beter uit. Dus dan 27kg vleesbot, 30kg spier en 10kg orgaan. Maar dan heb je weer meer gewicht natuurlijk.
Je wilt echt precies op 6 maanden uitkomen?
Voor mij zou dat niet uitmaken, een weekje paar dagen meer of minder, ik zou het gewoon in de juiste verhoudingen maken en dan kijken hoever ik ermee kom. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze. (Zo komt 28kg vleesbot, 31,5kg spier en 10,5 kg orgaan ook pal op je verhoudingen uit)
Als je het echt voor een precieze periode wil, is dit ook prima hoor! Ik zou er dan eerder een kg orgaan bij doen en een kg vleesbot weglaten, maar dat is persoonlijk.

Sorry dit is echt muggenziften over een paar halve procenten. Doe maar gewoon zoals het je zelf het beste uitkomt. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 03 nov 2011, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tripkippiej
#2153876
pearlsofpassion schreef: Als ik het uitreken kom je met 10kg orgaan nog ietsje beter uit. Dus dan 27kg vleesbot, 30kg spier en 10kg orgaan. Maar dan heb je weer meer gewicht natuurlijk.
Dan hou ik dat aan ;)

Op zich kan het qua menu-samenstelling denk ik niet veel kwaad dat ze een keer of 4 per week wat prooidier, fazant, nijn-oren,vis etc krijgen?
Door tripkippiej
#2153889
he, dan ben ik er na een hele dag hoofdbreken eindelijk aan uit met behulp van jullie!! 8) :o

Nu nog  6 verschillende menutjes gaan maken en zorgen dat er genoeg variatie is.
Kan alleen nog niet beginnen met malen, daar ik bv 10kg karkassen & 10kg spiervlees pas 16 december binnenkrijg ;)
Door tripkippiej
#2153977
Het is geworden:
Menu 1:
*3kg nijnkk
1kg parelhoenkk
500gr kwartelkk
*1kg rundvlees
1kg gem. nijn
2kg kip
1kg paard
*1kg orgaanmix
400gr herttong
200gr eendlever

menu2:
*3kg nijnkarkas
1kg Kipnekken
500gr Kartelkk
*2kg Eendspier
2kg nijnvlees
1kg Kalkoen
*1kg orgaanmix
500gr eendlever

Menu3:
* 2kg kipkarkas
1kg NijnKK`
1kg Gem Nijn
500gr kwartelKK
* 1kg ree/hert
2kg nijnvlees
2kg gem Rund
*1kg orgaanmix
500gr Eendhart

menu4:
*3kg NijnKK
1kg eendrug
500gr KwartelKK
* 1kg Eendspier
1kg Rund(lappen)
3kg Nijnvlees
*1kg orgaanmix
500gr Nijnorgaanmix
200gr Eendlever

Menu5:
*1kg Eendkop
1kg ParelhoenKK
2kg Nijnkarkas
500gr Fazantenmix
*3kg Nijnvlees
1kg Kalfsvlees
1kg Kip
*1kg orgaanmix
500gr Nijnorgaanmix
100gr eendlever

menu6:
*1kg nijnkarkas
2kg Eendkop
1kg Nijnmix
500gr Fazantenmix
* 2kg Nijnvlees
1kg rund (lappen)
1kg gem Rund
1kg Ree/Hert
*1kg Orgaanmix
500gr Eendhart

Zo in orde of zouden jullie hier en daar wat aanpassen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2154151
Ziet er wel lekker uit hoor.
Als er iemand straks nog steeds krijtjeskak heeft, zou je ook ipv het percentage vleesbot verlagen ook kunnen overwegen om vleesbot te voeren waar meer vlees aan zit. Dat doe ik voor Otje ook, anders zit ze te kreunen op de bak en heeft ze een steen.
Ik gebruik voor het maalsel van Ot 1,5 kilo vleesbot. De helft of toch zeker 1/3 daarvan zijn vleesbotten met heel veel vlees, zoals te zien is in de handleiding voor portioneren: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... ortioneren
Het overige deel vleesbot zijn dan de wat kalere dingen als kipkarkassen (bv die van Herby of vergelijkbaar) of rugstukken van Kiezebrink. Ik gebruik van zo'n goed bevleesd voederdier de ledematen voor Sien en het resterende deel (karkas met vlees) als gedeelte vleesbot in het maalsel van Ot.
Door tripkippiej
#2163036
Zojuist de bestelling van Richard (henk dus) Versvoeding binnen gekregen.
tot mijn verrassing was het Eendenspiervlees ook écht spiervlees en geen orgaan; ikke blij!!

Maandag ga ik weer beginnen om 10kg door de maler te halen :-)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door