Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2144125
Ureum kunnen ze er tot op zekere hoogte uit plassen als de nieren nog voldoende werken.  Vocht helpt altijd om het af te drijven natuurlijk, maar als ze nieren echt niet meer mee willen, moet er wel heeel erg veel vocht door om het ureum weer normaal te krijgen.
Maar goed, ze doen hun best en misschien vallen de nierwaarden verder nog wel mee en werken de nieren nog goed.
Hebben ze ook Crea waarden gemeten? En was ze uitgedroogd (want dat verhoogd de ureum natuurlijk ook)?
Oh ja, en zoals Limpy al zei: katten op vers hebben iets hogere waarden, dus daar kan je wel rekening mee houden.  18 lijkt me nog erg goed mee te vallen (heb je de interval waar ze tussen moeten liggen?).

Ik meen dat schildkliermedicatie erg nipt gedoseerd moet worden omdat het anders ook nare zaken oplevert (maar heb er zelf geen ervaring mee).  Dus ik zou opletten met zomaar wat te geven.  Een lage dosering zou misschien kunnen...

Het klinkt inderdaad niet heel erg goed.  
Ik duim mee dat het iets is dat op te lossen valt! En dat ze nog lang van een goed leven mag genieten!  :-*
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 24 okt 2011, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door swenny
#2144146
De crea waarde en de rest weet ik niet. Heb geen uitdraai meegekregen.
Ze was wel uitgedroogd, dat was gisteren al, vandaar dat ze onderhuids fysiologisch water ingespoten kreeg.

Wat de normale waardes zouden moeten zijn, weet ik niet. Heb al een poging gedaan om op internet erachter te komen....maar kan niets vinden.

Ik hoop ook dat ze er wat aan kunnen doen. Maar heb er wel een hard hoofd in soms hoor. Heb zelfs al gekeken wat de kosten zijn voor een crematie ofzo... erg he. Het is meer dat je haar daar zo als zielig hoopje ziet liggen. En toen ik net te horen kreeg dat ze ook aan de zuurstof ligt... pffff

Straks maar afleiding zoeken op het werk en toch maar even bij die vriendin gaan eten. Ik kan nu toch weinig voor mijn meisje doen.
#2144167
Als ze uitgedroogd was, zouden de verhoogde ureum gewoon daarvan kunnen komen.
Dus laten we dat even hopen.
Dan komt dat wel goed met extra vocht.

De referentiewaarden verschillen per toestel, dus je moet die er steeds bij krijgen.
En op de uitprint heb je recht, dat weet je? Ik zou die zeker vragen.

Ik hoop dat ze toch iets vinden en haar kunnen verder helpen!
#2144170
Op  het moment zelf denk je helemaal niet meer aan een uitdraai van de waardes. Ik kon alleen maar janken.

Laten we hopen dat het van het uitgedroogd zijn kwam, dat haar ureum hoger was.

Ik zal vanmiddag op het werk nog wel weer even bellen. En dan vragen of ik later op de avond nog even langs kan komen.
Straks eerst maar werken. Heb de manager al gevraagd of ik eventueel eerder weg kan, mocht de DA bellen dat het nog slechter gaat met haar.
En anders eventjes mijn gedachten verzetten en even eten bij een vriendin.
#2144423
Nou, Poes is rond 3 uur overleden vanmiddag. Zat ik al halverwege richting mijn werk, op de fiets. Belt de DA dat haar hartslag was gedaald tot ongeveer 68 slagen per minuut. EN die was eerst 244.
Ik gelijk janken natuurlijk, want had de hele dag al zo een naar voorgevoel dat ze het niet zou redden.
Gelijk de manager gebeld en rechtsomkeer gemaakt. Maar ik was te laat. Ze was 10 minuutjes na het belletje van de DA al overleden.

Ben een tijdje bij haar gebleven, met mijn telefoon nog wat foto's gemaakt. Had wel zoiets: dalijk springt ze op en begroet ze me en is het gewoon een grapje. Maarja, dat is natuurlijk niet zo.
Lekker met haar geknuffeld, al is dat moeilijk want alles hangt slap.  :'(

Vind het zo een raar idee om haar nooit meer terug te zien. Dat ik haar daar op zo een tafeltje achter moest laten. En ook kom je thuis, en Rockie zoekt soms naar haar. Zo gek.

Maarja, het is wel beter voor haar dat het nu zo snel is gegaan. En ze geen hele lijdensweg heeft moeten doorlopen.

Ben bij thuiskomst bij de buren aan gaan bellen en heb daar een poosje boven zitten janken en praten. Die hebben zelf ook 2 katten en we passen altijd op elkaars beesten als we weg zijn. Zij vonden het ook zo gek dat het zo snel was gegaan. Wel fijn om je buren als vrienden te hebben, al die jaren dat we hier wonen.

Nu lekker op de bank, met de andere kat naast me die zich zit te wassen. Die at gelukkig net wel wat blikvoer (heel slecht, I know, maar kan me nu even niks schelen).
#2144453
Ah, wat snel ineens  :'(
Heel veel sterkte.

Je hoeft jezelf echt geen verwijten te maken, dit is zo snel ineens gegaan, daar had niets tegen kunnen helpen.
Nadenken over voer voor de andere kat kan straks ook nog, daar hoef je jezelf ook even niet mee te kwellen. Ik denk ook dat het voor Poes beter is geweest. Het is zo snel gegaan, ze heeft amper hoeven te lijden en geen lang ziekbed gehad. De stress van lang ziek zijn is haar nu bespaard gebleven.
#2144460
Nee verwijten ga ik mezelf nu ook niet meer maken. Het was gewoon ineens zo plotseling dat ze ziek werd. Soms denk ik wel eens: had ik het eerder kunnen zien?
Maar katten zijn nu eenmaal rare beesten en laten niet snel ziet dat er iets is.
Het is ook meer dat het je eerste kat is en dus geen ervaring hebt van symptomen of wat dan ook.

Ik zei al tegen de DA dat het misschien voor haar wel beter was dat het zo is gelopen. En dat vond ze zelf ook. Poes heeft volgens de DA ook geen pijn gehad of wat dan ook. Het is haar waarschijnlijk allemaal gewoon teveel geworden. Als ik dan terug denk aan hoeveel stress ze gisterenavond had, met het bloedprikken. Was zo een naar gezicht.  :-\

Ben zelf ook wel blij dat ze geen hele lijdensweg hoefde door te maken. Het kwam alleen wel heel plotseling allemaal. Maar dat is dan misschien maar goed ook. Ik heb soms wel het idee dat ze zo nog mauwend binnen kan komen lopen hier. Stom he.

De buurman zei vanmiddag ook nog, zo van: ze was juist zo levendig. Dat is dan snel gegaan zeg!
En ook de buuf zei dat ik juist zo goed was voor mijn beesten. Alle moeite die ik nam voor hun voer enzo. En het beste voor ze wilde daarmee.
Dus dat is wel fijn te horen.
#2144981
Dank je wel.

Heb vannacht gedroomd dat ze hier weer binnen kwam wandelen en ik lekker met haar geknuffeld heb enzo. En dan gaat je wekker, met het liedje van blof: oh, was je maar hier, was je maar hier met mij

Pfff.... voel me zo kl*te......

Denk dat ik het ook zo naar vind dat ik  haar niet heb bij kunnen staan toen ze overleed. Dat ze daar zo in haar eentje in zo een zuurstof kooitje lag dood te gaan...... he bah! En in huis zie ik dan allerlei dingen die me aan haar doen denken. Zelf de douche waar ik haar gisteren zo zielig liggend vond, in haar eigne urine enzo. En zo futloos. En dan pak ik de drinkbak vandaag op om vers water in te doen en ik breek weer. Daar lag ze gisteren naast namelijk, toen ik haar uit de douche haalde om op te warmen en af te drogen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door