Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2115163
Ik ben nog niet aan de barf, maar ik zou dat als het mogelijk wordt, wel willen gaan doen.
Ik heb al wat nagedacht en was van plan van iedereen inderdaad zijn eigen plekje te geven. De krijgen nu al wat barfhapjes als extra en dan doe ik dat ook zo.  Cuzco gaat anders toch sleuren tot hij een heel stuk van de anderen weg is, dus die geef ik van in het begin al wat afgelegen.

Ik was wel van plan om niets te malen en net wel een hele maaltijd van hetzelfde te geven.  Dus vb ook een hele maaltijd orgaan, maar dan ieder ook wel hetzelfde (ene keer volledig hart, andere keer lever), alleen in andere hoeveelheid.  Dan lijkt het me ook geen ramp als Cuzco de restjes van Kleintje nog komt ophalen.
Dat leek me het handigste ook. 
Ik zou elke dag compleet voeren en het dan invriezen per dagportie natuurlijk, niet per kat (veeel te kleine porties).  En dan telkens 1 soort vleesbot, 1 soort spiervlees en een soort orgaan op een dag (elk aparte maaltijd) en dan de volgende dag van elke soort iets helemaal anders.  En in het weekend ipv orgaan, extratjes zoals eitje of kuiken of zoiets. 

Tenzij ze natuurlijk vb nieren niet zo willen eten, dan moet ik het gaan mengen met iets wat ze wel eten en wat meer gaan rekenen.  Hart en lever eten ze zonder problemen, dus dat wil ik ook zoveel mogelijk gewoon zuiver blijven geven.
Laten we maar hopen dat ze gewoon nier willen eten ( even optimistisch zijn  :P), dat zou wel gemakkelijk zijn. :-)

En Kleintje moet nog leren ei eten, dan zou ik er ook iets mee kunnen opfleuren.  De jongens vinden het heerlijk (maar die eten eigenlijk alles), Kleintje die lust geen ei.  Enkel onder blikvoer  ::)  Maar dat voeren we dus stillaan steeds wat op en dan hopen dat ze het alsnog gaat apprecieren ;)
Al heb ik zo'n vermoeden dat kuiken er wel eens bij haar beter zou ingaan, en dat is voor mij ook prima, maar daar kan ik niets onder mengen natuurlijk om het gemakkelijker te laten eten...  ;D

Barfplaats wordt gesponsord door