Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2090558
K'heb ook wel eens de tip gekregen om Axl iedere dag een beetje slagroom te geven .. ging er wel in bij hem ..  :P
en ook bij mij helaas !  :o Maar of het gezond is weet ik niet en Axl werd er niet veel dikker van ...
Door Limpy
#2091156
Denk dat het voor de kat in kwestie gezonder zal zijn wat meer vlees te gaan eten en evt wat vettere diersoorten.
(alhoewel het kwartet hier ook voor roomboter en slagroom zou stemmen, maar pech hebben dat ik niet naar ze luister)
#2091290
Vetter voeren werkt hier niet. Dan eten ze gewoon minder omdat ze verzadigd zijn.
Koolhydraten zijn dikmakers maar dat zou ik wel echt niet aanraden hoor! Want daar worden ze dan op een ongezonde manier dik van, maar ik wil maar zeggen dat te dikke katten dat meestal niet van te vet voer zijn, maar van andere zaken.  
Wel van te veel te eten vb, maar dat wil hij dus niet, gewoon meer eten.  ::)

Heb je de mogelijkheid om hem meerdere keren per dag eten te geven? Ik denk dat dat wel zou moeten werken.  Al ben ik ook niet zeker...
En droge snacks? Wil hij dat?  Ik weet dat vocht goed en gezond is, maar het vult ook mee, van een droge snack eet hij misschien ietsje meer, dus zou het misschien als aanvulling wel kunnen helpen?  Het is maar een ideetje hoor.  ;)
Door Bishy
#2091310
Als gezonde snacks krijgt hij nu alleen nog maar Cosma kip.
Ander snoepgoed als Whiskas dentabits krijgt hij niet meer.
De Carnibest snackjes lust hij (nog) niet, ik blijf het wel proberen want ik heb ze sowieso voor de jongste in huis.
Het mengen van de (stinkende) Gourmet met Tinlo gaat goed. Bibi vonden ze alledrie niks   ;)
Door *Flip*
#2092244
Hoi Bishy,

ik begrijp dat je enkel KVV geprobeerd hebt. Toen ik bedacht rustig aan te beginnen met KVV en later rustig overstap te maken naar barf, kwam ik van en koude kermis thuis. De kat bliefte geen enkele KVV, maar Barf; Kwartel, kippennekken, konijndelen, haasdelen... als warme broodjes!
Er zijn meer katten die zelf (door de baas) vermalen ver verkiezen boven KVV. Misschien plots een grote stap, maar misschien het proberen waard.

Succes!
Door Bishy
#2092549
Van Mickey heb ik het idee dat het luiheid is en hij niet wil kauwen. Kippennekken liggen hier regelmatig voor Mati.
Maar ik geef niet op!

Inmiddels is Billie sinds gisteravond over op KVV!! Ik had een schoteltje Tinlo voor Mati neergezet en een Tinlo/Gourmet mix voor Mickey en Billie.
Billie heeft de mix genegeerd en heeft dapper de Tinlo gegeten. Ik ben zo trots op haar!  :thumbup:

Nu Mickey nog  ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2092900
Is Mickey de exotic?
Exotics, perzen en (extreme) Britten en afgeleiden hebben allemaal een plattere neus en een platter hoofd. Ook de traditionele persen/exotics. Hierdoor is de kaak ook wat anders van vorm en kan het zelfs praktisch niet mogelijk zijn om grote dingen en vleesbotjes te knagen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2093742
Je kan proberen kippennekken eens goed tot moes te hameren, dit zal voor hem makkelijker zijn om te eten. Wat ook tandreinigend werkt zijn lapjes (of niet te kleine stukjes) taai spiervlees als stoofvlees of een half lamshartje bv.
Door Bishy
#2097199
Bedankt, dat zijn goede tips om bij hem te proberen.

Inmiddels eet Mickey zijn KVV met een theelepeltje Gourmet. Gisteren heb ik, omdat ik van die blikjes af wil, een paar Cosma snackies in zijn Carnibest gestopt en daarna wilde hij het wel eten.
Ze zijn allemaal aan de Tinlo Cattery gewend, liefst laat ik ze ook andere smaken wennen als Carnibest en Darf.
Door Bishy
#2099586
:groupwave2:
Mickey is volledig over!!!!!!!!!!! Hij at gister de KVV zonder paté en zonder snoepjes, zelfs koud uit de koeling.
Ik had niet verwacht dat hij zo snel over zou gaan (5,5 week), had zelfs mijn hoop op 2012 gevestigd!
Door Bishy
#2099953
Volgende uitdaging: Kippennek!
Ik denk dat ik eerst maar eens kleine stukjes door hun KVV meng? Het platgeslagen en in stukken gesneden aanbieden gister snapten ze nog niet.

Ondertussen heeft vanmiddag jonkie Mati (9 mnd) een dikke rat opgesmikkeld en een stuk eendennek. Jammer dat die andere 2 er niet door geprikkeld worden.  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door