Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2090454
koekje schreef: Idd! :P

Blokker verkoopt over het algemeen geen kwaliteitsspullen.
Misschien niet, maar als je me filmpje hebt gezien zie je dat het met dit mes erg goed gaat en dat ik binnen 10 seconden een 500 grams worst kip (geld ook voor eend een zalm) door zaag en binnen 20 seconden konijn en rund (allen in bevroren toestand). En ik ben trouwens ook niet sterk. Denk dat iemand die sterker is het met dit zelfde mes in de helft van de tijd kan.
Ik zou graag van iemand een filmpje zien dat het met een vleesmes sneller en simpeler gaat.
Vind het best goed gaan met mijn broodmes en wil mijn geld niet uitgeven aan een ander mes waar het misschien helemaal niet beter mee gaat. Dus wie overtuigd me?
Ik laat zien dat het met een broodmes goed gaat, wie laat zien dat het met een vleesmes beter gaat?
Laatst gewijzigd door speedy-1 op zo 21 aug 2011, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2091330
Ik gebruik gewoon het vleesmes uit mijn BK messenset. Maak dan een inkeping in de rol met het mes en als het te zwaar is om te snijden, pak ik de hamer en mep ik die op mijn mes. Ik weet het, niet vriendelijk voor het mes, maar ik vind het persoonlijk geen punt als dat ding een keer stuk gaat. Tot nu toe is die zijn prijs dubbel en dwars waard aangezien we de set hebben gespaard bij de Deen een jaar of 3 geleden. ;)
Ik gebruikte voorheen een vlijmscherp mes van de Hema van een euro, maar die brak af bij het handvat. 8)
#2124153
Ik ben om! Ben naar IKEA geweest en zag daar het SPLITBAR hakmes liggen. Meegenomen voor 19.95 euro. WAUW! Mijn kartelmes ga ik dus niet meer gebruiken. De kilo-rollen gaan hier nu vanuit de vriezer in de koelkast en dan onder het hakmes. Wat een verschil! Het gaat veel makkelijker en sneller. Ook geen gedoe meer met water nu. Bedankt voor dit nieuwe inzicht  :).
#2151583
Ik heb vaak staan emmeren met een mes, wel of niet half ontdooide Carnibest, maar heb nu de ideale oplossing. Namelijk een bijltje, gewoon een om hout te hakken. Zodra ik nieuwe stukken vlees nodig heb, neem ik een bevroren worst uit de vriezer. Ik leg hem buiten op een hakblok, sla hem in 3 of 4 stukken, doe die in boterhamzakjes en was het bijltje af. Klaar in een paar minuten!

Groetjes Nathalie, Arthur, Mimi en Momo
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door