Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door angeliquek
#15041
Bibi diervoeding voor katten heeft als eigenschap dat het de urine zuur
maakt, een van de voorwaarden voor het oplossen van blaasgruis en het
niet -opnieuw- ontwikkelen ervan.

Het is echter geen echt blaasdieet (curatief, zoals dat heet) dus het gruis
moet wel eerst uit de urine verdwenen zijn (met SD of S-10 of any ander
blaascuratiefdieet). In preventie is het echter onovertroffen. Let wel even
de komende weken op leveringproblemen ivm de kuikens die er in vermengd
zijn.

vr groet,

drs J. Woudstra.


Daarom......

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15042
ahaa weet ik dan ook weer,hoop de kennis nooit nodig te hebben maar je kan nooit teveel weten :D

Bibi diervoeding voor katten heeft als eigenschap dat het de urine zuur
maakt, een van de voorwaarden voor het oplossen van blaasgruis en het
niet -opnieuw- ontwikkelen ervan.

Het is echter geen echt blaasdieet (curatief, zoals dat heet) dus het gruis
moet wel eerst uit de urine verdwenen zijn (met SD of S-10 of any ander
blaascuratiefdieet). In preventie is het echter onovertroffen. Let wel even
de komende weken op leveringproblemen ivm de kuikens die er in vermengd
zijn.

vr groet,

drs J. Woudstra.


Daarom......

Groetjes

Angelique
Door angeliquek
#15043
Hoi

Het is altijd handig om de kennis te hebben het heeft mij een hoop gescheelt toen kater nr2 (mickey) een vastloper kreeg
Het begint met blaasontsteking dan als er toch gruis gevonden is maar ze je geen dieet geven word het wachten tot je bloed bij het piemeltje zie komen dan mag je langzaam gaan rennen want dan kun je net als ons net te vroeg erbij zijn wij stonden 1 uur na de verstopping al op de stoep maar moesten voor de zekerheid wachten tot de volgende ochtend (waren gelukkig nog ruim op tijd)

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15044
ik hoop dat onze castraat op versvlees gruis vrij blijft.
hij heeft 6 maanden brok en zakjes gegeten dus op het totaal van zijn hopelijk lange leven is dat niet lang,dus ik hoop dat hij het niet ontwikkeld.
Door angeliquek
#15045
Ik had nog een vraagje eigenlijk mogen ze nu al bibi of moet ik echt
wachten tot het blaasgruis is opgelost door hill's s/d? aangezien ze met de
urine controle nog gruis hebben aangetroffen en tekens van blaasontsteking..

Je mag meteen met de Bibi beginnen. Zolang er blaasgruis aanwezig is,
appelazijn erbij geven.

Groetjes,
Tannetje


(hmm 2 dierenartsen die elkaar er ook weer over tegen spreken) ik ga gewoon kijken met appelazijn
Door angeliquek
#15046
Hoi

Mickey is van z'n gruis af nu Kiro nog moet alleen van de week even meer bibi halen en dan zet ik hun ook op het bibi voer nu heb ik nog net genoeg vaan 2 katten voor vandaag en morgen dus vrijdag even snel halen en dan kan het feest beginnen......

Groetjes

Angelique
Door Janet
#15047
Hoi

Mickey is van z'n gruis af nu Kiro nog moet alleen van de week even meer bibi halen en dan zet ik hun ook op het bibi voer nu heb ik nog net genoeg vaan 2 katten voor vandaag en morgen dus vrijdag even snel halen en dan kan het feest beginnen......

Groetjes

Angelique
Gevechtspak aan, Angel, want ze komen met z'n 5-en tegelijk ;D.
Door angeliquek
#15049
Hoi

Alles gaat nog steeds goed met de katten vandaag hebben ze hun eerste kuiken gegeten nouja 2 van de 4

2 vonden het gewoon doodeng bang dat ze weer tot leven zouden komen ofzo  ;D ;D 1 vond het zo lekker dat ie met een 2e kuiken ervandoor ging (weet niet of dat erg is maar ok

Django dacht dat het beestje nog niet doodwas geloof ik die pakte hem in z'n bek en ging ongelooflijk zitten grommen LOL en Mickey dacht dat het een balletje was en ging ermee zitten spelen uiteindelijk kwamen ze er toen beide achter dat het eetbaar was en Mickey heeft toen de 2e kuiken gejat :-)

Maar even een vraagje erover ik zag geel spul uit zo'n kuiken lopen (erg goed ook voor mijn eetlust NOT) is dat eigeel ofzo?

Groetjes

Angelique
Door sylvia
#15050
Ja dat is eigeel de buik van een kuiken bestaat geheel uit eigeel dat bolletje geel wat in een ei zit is de buik van een aanstaand kuiken.
Hoi

Alles gaat nog steeds goed met de katten vandaag hebben ze hun eerste kuiken gegeten nouja 2 van de 4

2 vonden het gewoon doodeng bang dat ze weer tot leven zouden komen ofzo ;D ;D 1 vond het zo lekker dat ie met een 2e kuiken ervandoor ging (weet niet of dat erg is maar ok

Django dacht dat het beestje nog niet doodwas geloof ik die pakte hem in z'n bek en ging ongelooflijk zitten grommen LOL en Mickey dacht dat het een balletje was en ging ermee zitten spelen uiteindelijk kwamen ze er toen beide achter dat het eetbaar was en Mickey heeft toen de 2e kuiken gejat :-)

Maar even een vraagje erover ik zag geel spul uit zo'n kuiken lopen (erg goed ook voor mijn eetlust NOT) is dat eigeel ofzo?

Groetjes

Angelique
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 13 jun 2003, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#15051
Ja dat is eigeel de buik van een kuiken bestaat geheel uit eigeel dat bolletje geil wat in een ei zit is de buik van een aanstaand kuiken.
??? ??? ??? ;D
Laatst gewijzigd door Janet op vr 13 jun 2003, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#15053
Hoi allemaal,

Vanmiddag hebben mijn katten voor het eerst carnibest gekregen ipv bibi. Bij Dante was het hap-slik-weg  ;D, Dayna was intensief aan het likken  :P en Nero wou het niet eten (dit is echt een moeilijke kat  >:(). Dus maar even in de magnetron wat bruin laten worden en ja hoor ook meneer at het (rook trouwens erg lekker, net kippensoep ;)). Aankomende dagen maar steeds korter in de magnetron en dan maar hopen dat hij het rauw eet. Ik was gewoon niet meer tervreden over bibi. Iedere keer zag het er weer anders uit en de smaak was schijnbaar ook telkens anders. Vooral sinds de vogelpest verschillen de ladingen zo erg dat het met Nero telkens weer een heel gevecht is. Ik hoop echt dat hij het binnen een paar dagen rauw eet. De laatste lading van bibi moest hij zelfs in de magnetron niet, terwijl de overgang van brokken naar rauw binnen twee dagen juist gepiept was  :-/.

Groetjes Rosita
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door