Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poezenmoeder
#14966
         
     hoy Paul-Barte,
bedankt voor je bericht.ik ga volgende week naar hoogvliet.ga ik bibi kopen.hoop dat mijn kat het lekker vindt.groetjes.
   
Door yalla
#14967
Misschien heb je hier iets aan poezenmoeder: mijn kater van 9 en mijn poes van 10 (die hun hele leven brokjes hebben gegeten) vonden BIBI direct heerlijk en krijgen nu natuurlijk niet anders meer.  :)
Door ElinevKa
#14968
Ik heb vorig jaar geprobeerd om mijn kater op bibi te krijgen; die raakte het toen niet aan..
inmiddels hebben we er een kater bij en ik heb het weer geprobeerd- kater 1 at het nu wel maar de nieuwe heeft het ook niet opgegeten.

geen idee hoe je het zou moeten introduceren.. misschien eens in de zoveel tijd proberen?
Gebruikersavatar
Door chooky
#14969
Wat geef je anders?
je zu kunnen proberen om, als je blik geeft (pate) de eerste week er 1 teelepeltje doorheen te mixen (goed roeren) en dan elke week iets meer (en dus iets minder pate).
Ik heb onze katten eerst helemaal overgezet op blik (animonda en carocat, geen toevoegingen en in animonda met tarwekiemen) en zo geleidelijk aan de overstap gemaakt. nu eten ze alleen nog vers.
groetjes en veel succes
Door monky555
#14970
nou mijn katten moeten het ook niet hoor heb het nu een paar keer geprobeerd ze krijgen 6 dagen in de week brokken en 1 dag in de week blik heb het gemengt en ze een keer 2 dagen alleen maar bibi gegeven zonder brokken en ze aten 2 dagen niks dus ik probeer het gewoon niet meer en verse muizen moeten ze ook niet want ze zijn als de dood voor muizen 2 x hebben we wilde muizen gehad en 2 keer zat heel mijn huis onder de zeik terwijl het allebei zwerfkatten zijn geweest en ik heb het een keer geprobeerd met een dooie baby muis want ik heb een slang dus ik gooi die muis naar ze toe gingen ze gelijk weer tekeer als een stelletje mongolen maar het gekke is als ik eten staat te maken voor monky (hond) dan willen ze wel van de bibi eten ze krijgen het dan niet maar ik moet ze echt van het aanrecht afslaan (figuurlijk)

groetjes nicole en monky en 2 hele domme katten

p.s. als ik een keer in de buurt ben van een winkel die carnibest verkoopt probeer ik het wel nog een keertje maar dat geld ook voor de hond je moet alles proberen in het leven hè voor de rest ben ik tevreden met bibi
Door Janet
#14971
Hm, waren katten niet vreselijk moeilijk met het overzetten naar 'ander' voer? Wellicht is 2 dagen te kort geweest ???.
Door ester
#14972
jongens jongens! Het is geen ramp als katten een weekje niet eten! Na al die troep met die geurkleur en smaakstoffen, willen ze niks anders meer: logisch!

Maar gewoon volhouden, ze laten zich heus niet uithongeren!

De volhouder wint!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#14973
jongens jongens! Het is geen ramp als katten een weekje niet eten! Na al die troep met die geurkleur en smaakstoffen, willen ze niks anders meer: logisch!

Maar gewoon volhouden, ze laten zich heus niet uithongeren!

De volhouder wint!
Daar ben ik het niet mee eens!
Het kan wel degelijk kwaad wanneer een kat een aantal dagen niet eet. Zeker wanneer de betreffende kat overgewicht heeft.
Je loopt dan het risico dat de kat een leververvetting oploopt. Als een kat niet eet, wordt namelijk lichaamsvet opgeslagen in de lever. Daardoor kan de lever niet goed meer functioneren en ontstaan vergiftigingsverschijnselen. De kat stopt dan met eten en kan zichzelf wel degelijk uithongeren!
Dit verschijnsel kan al na enkele dagen optreden en het is heel moeilijk om een dergelijke kat weer aan het eten te krijgen.

Ik heb zelf mijn katten, die in het begin ook niets van vers wilden weten, overgezet op barf door brokken en vers af te wisselen. Ze aten dan wel regelmatig iets, maar het was in totaal natuurlijk de helft minder dan voorheen. Op den duur kregen ze dan toch wel honger en zo zijn ze overstag gegaan. Ik heb echter nauwlettend in de gaten gehouden dat ze wel voldoende bleven eten om niet te snel af te vallen.
Door Angelique
#14974
En welke vertegenwoordiger heeft jou dat wijs gemaakt? Of leren ze je dat in de opleiding ???

jongens jongens! Het is geen ramp als katten een weekje niet eten! Na al die troep met die geurkleur en smaakstoffen, willen ze niks anders meer: logisch!

Maar gewoon volhouden, ze laten zich heus niet uithongeren!

De volhouder wint!
Door RottSenner
#14975
mijn kater van 9 en mijn poes van 10 (die hun hele leven brokjes hebben gegeten) vonden BIBI direct heerlijk
Mijn poezen (ca. 1 en 18+) idem, ik moet gewoon de keukendeur dichtdoen bij het vullen van de bakken, anders loopt dat jonge krengetje overal d'r kop in te steken ;D.
Ze krijgen hier - net als Sam - 3 dagen per week BIBI en 4 dagen brokken. Bij de BIBI doe ik wel een paar brokjes, aangezien ze geen botten eten.
Onze oudste, die haar hele leven erg last heeft gehad van tandsteen, kreeg de laatste keer van de DA complimenten over haar gebit!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door