Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jennie
#14958
Dag 5.

Salomé heeft het afgelopen etmaal een onsje carnibest op. Grote meid, he? Ze krijgt 2 keer per dag 50 gram en ik laat het staan tot het volgende maaltje. Het wordt er niet lekkerder op, maar ik wil dat Balthazar er aan went. En ze eet het in de loop van de dag/nacht wel op. Ik moet nog even experimenteren met de hoeveelheid, misschien wil ze wel wat meer.

En met Balthazar ben ik ook wat verder! Hij heeft zijn hongerstaking opgegeven en heeft vandaag maar liefst 44 met carnibest besmeurde brokjes opgegeten. Dit is maar ongeveer de helft van wat hij normaal zou moeten eten, maar er is een begin. Ik schat dat er toch zo'n 10 gram uitgedroogde carnibest op moet hebben gezeten. Voor vannacht liggen alweer zo'n 40 a 50 geprepareerde brokjes in zijn bakje en ik ben benieuwd wat er morgen nog van over is. Het is wel een enorm gedoe. Ik wrik elk brokje in tweeen en plak dan beide helften weer aan elkaar met carnibest. Kost me toch iedere keer weer een uurtje. De brokken zijn best groot (een halve dobbelsteen en vrij bros van binnen), dus het gaat wel. Alleen worden de brokjes zo zacht van het vlees. En Balt houdt nu juist zo van dat knapperen. Maar goed: vooruitgang! Ik doe dit nog een paar dagen - totdat hij weer een normale hoeveelheid eet - en dan ga ik de verhouding iets in het voordeel van carnibest wijzigen.

Voor dit succes plaatsvond, heb ik nog even een paar soepballetjes carnibest in de Croma gebraden, maar dat moest hij ook niet. Gekookt soepvlees heb ik nog niet geprobeerd. Dat zou simpeler zijn dan brokjes bewerken.

Ivonne, dat bij jou klinkt ook best goed. Ze zijn net zo traag als Balt, maar je moet het voer gewoon laten staan en dan gaat het vanzelf op. Ze lusten blijkbaar sardientjes en tonijn, dus maak er gebruik van. En dan heel langzaam steeds iets meer erdoorheen mengen.
Laatst gewijzigd door Jennie op zo 27 jul 2003, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#14959
Het is wel een enorm gedoe. Ik wrik elk brokje in tweeen en plak dan beide helften weer aan elkaar met carnibest.
kijk dan wil je graag dat je kat vers gaat eten ;)
jeetje wat en werk :o Dat het voer er iets viezer van wordt met het staan is een mening die wij hebben,tijger hier heeft er de voorkeur voor ,hij vindt het heerlijk als het al een tijdje gestaan heeft.Ik doe er wel een schotel overheen voor de vliegen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14960
Nou Jennie, ik vind het wel "fijn" om te lezen dat jij ook zo'n klus er aan hebt als ik dat heb  ;D  ;D

Maar goed, ik geef het nog niet op en dat moet jij ook niet doen want volgens mij ga je het winnen van Baltazar  ;D
Door Jennie
#14961
Ik voel me ook gesteund door het feit dat ik niet de enige ben die zo'n lastige kat heeft, Ivonne. Ik geef ook nog niet op, maar vind het wel zielig voor het beestje dat hij geen mogelijkheden meer heeft om de brokjes onbewerkt te eten. Maar ja, als ik dat toesta, dan kan ik het wel vergeten. Het is wel beter voor hem, maar je zou dat snoetje moeten zien als hij bij zijn bakje staat ...

Vannacht heeft Balt er nog een paar brokjes bij gegeten en het etmaaltotaal staat nu op 63 (van de 80 brokjes minimaal). Dus dat ziet er goed uit! Nou ja, ziet.... zag is een beter woord. Want vandaag kom ik thuis uit mijn werk: 0 brokjes gegeten. En nu ga ik twijfelen: wie heeft de brokjes gegeten toen ik er gisteren niet was en 's nachts? Balthazar of Salomé? Heeft hij er wel 63 op?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14962
en vol blijven houden hoor !

Het maakt niet uit wie de brokjes opgegeten heeft als het Baltazar niet is geweest gaat hij echt een dezer dagen honger krijgen en MOET hij wel gaan eten of hij het nu lekker vind of niet  ;D  

Ohhhh, het is zo makkelijk vertellen van een afstand  ;D

Hier gaat het nog met kleine beetjes (vandaag weer tonijn met Carnibest) en Pebbles doet het best aardig (eet nog wel te weining maar ach) en Moby is nog erg twijfelachtig.

Ik denk dat ik ze morgenochtend hetzelfde geef (tot zover kregen ze nog een beetje brokjes in de ochtend voor Pebbles met name maar zij eet wel een beetje dus ik gok erop dat het wel goed gaat zonder de brokken) en dan heeft Moby geen andere keus meer.
Door Jennie
#14963
Ik wilde je inderdaad al vragen of jouw katten nog de mogelijkheid hebben om iets anders te eten. Vanaf morgen dus niet meer. Lijkt me verstandig, want anders eten ze zich vol met hun lekkere brokjes 's ochtends en hebben ze niet zoveel redenen om 's avonds de carnibest te proberen. Al wordt het natuurlijk ook een probleem, als ze de heel dag alleen maar sardinetjes en tonijn eten ... met een beetje carnibest erdoorheen.
Ik heb voor de zekerheid vanavond een bakje met een overdosis carnibest voor Salomé neergezet, zodat ik zeker weet dat als er brokjes gegeten worden ze door Balt zijn gegeten. Morgen overdag doe ik hetzelfde.
Zucht. het valt niet mee ...
Door sylvia
#14965
De overdosis was dus geen overdosis. Het was gewoon op vanochtend .... die vreetzak.
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 29 jul 2003, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door