Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ollie
#242325
Fritz schreef: gewoon genoeg voer morsen krijg je ze vanzelf ::)
???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#242387
Karin & Pyrs schreef: Ik zeg niet, dat jij het doet, maar ik bedoel in het algemeen !!

Ik zou het NOOIT kunnen, mijn eigen voer fokken voor mijn andere dieren !!
Ik eet mijn eigen kippen ook niet op ::) ::)
Dat is eigenlijk best wel hypocriet, want die kip die je wel voert was net zo'n kip als jouw kippen met dat verschil dat die kip die je eet hoogst waarschijnlijk ook nog eens geen prettig leven heeft gehad.
Kijk beesten waar je een band mee hebt die voer je niet, maar dieren die je speciaal hebt om te voeren of die je hebt voor de slacht daar sta je anders tegenover, als je daar een band mee opbouwt dan voer je ze niet.
Ik geef hier ook jonge cavia's die of dood worden geboren of die met een paar dagen doodgaan , ik heb geen band met die beesten, oude cavia's die dood gaan worden niet gevoerd. Vogels die doodgaan in de voliere die voer ik wel, ik heb namelijk geen band met die vogels. Muizen die ik vang in de schuur geef ik ook, ik heb er dus geen probleem mee om hele dieren te voeren. De stukken dier die jij wel voert komen ook van een heel dier trouwens en voor dat dier is het net zo zielig als voor ieder ander dier, dood is namelijk dood, of je het in stukjes aanschaft of in zijn geheel.

En ik weet van pups dat die geen uren leven in de vriezer die zijn binnen een half uur dood en bevroren, dus ik neem aan dat dit ook voor muizen geld.
Niet dat ik me er lekker bij zou voelen.....
Bevriezen schijnt trouwens niet een hele erge dood te zijn , volgens mij is het vriendelijker als een klem.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#242391
Ollie schreef: ???
Muizen Ingrid, als je voer morst komen daar muizen op af en kan Jesse ze zelf vangen ;D
Door Ollie
#242449
sylvia schreef: Muizen Ingrid, als je voer morst komen daar muizen op af en kan Jesse ze zelf vangen ;D
Ooow! ::) ;D

Maar ik ben een beetje huiverig voor wilde muizen, want diezelfde muis kan bij de buren wel een paar korrels gif gegeten hebben :-\ Of zou dat wel weer wat meevallen? ???

En wat dat muizen kweken betreft, een vriendin van mij zou dat evt wel willen doen voor mij! En dat vind ik nou weer zo laf aan mijzelf :-[ Maar goed, zij zou ze dan ook weer als 1 hapscracker aan haar hondjes kunnen geven! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#242482
Ollie schreef: Ooow! ::) ;D

Maar ik ben een beetje huiverig voor wilde muizen, want diezelfde muis kan bij de buren wel een paar korrels gif gegeten hebben :-\ Of zou dat wel weer wat meevallen? ???

En wat dat muizen kweken betreft, een vriendin van mij zou dat evt wel willen doen voor mij! En dat vind ik nou weer zo laf aan mijzelf :-[ Maar goed, zij zou ze dan ook weer als 1 hapscracker aan haar hondjes kunnen geven! ;D
Ja hier was ik er eerst ook niet kaopt van omdat mijn buren muizenkorrels strooide, maar toen ik vertelde dat de katten ze vangen en eten, en dat bunny ze ook opeet strooien ze niet meer, en nu Boris en Phoebe er zijn vangen ze heel veel muizen weg, ook bij de buren en die zijn daar dus heel blij mee :D
Door Ollie
#242519
sylvia schreef: Ja hier was ik er eerst ook niet kaopt van omdat mijn buren muizenkorrels strooide, maar toen ik vertelde dat de katten ze vangen en eten, en dat bunny ze ook opeet strooien ze niet meer, en nu Boris en Phoebe er zijn vangen ze heel veel muizen weg, ook bij de buren en die zijn daar dus heel blij mee :D
Ja dat scheelt dan een heel eind, maar onze kat komt dus niet los buiten, maar in de ren en hij kan straks in de schuur komen, en daar zitten soms wel muizen.

Dus ik zal het ook niet kunnen voorkomen denk ik!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#242573
Dan zou ik het er wel met je buren over hebben, dat jouw kat muizen vangt en opeet
Door Ollie
#242588
sylvia schreef: Dan zou ik het er wel met je buren over hebben, dat jouw kat muizen vangt en opeet
Ja dat zal dan wel moeten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#243127
Loeka schreef: Rustig inslapen? :o Langzaam sterven aan onderkoeling bedoel je toch zeker. Het zijn levende dieren hoor! Stap zelf een in een vriezer en vertel me dan eens hoe dat voelt na een half uur? En na een uur?

Als je al niet wakker ligt van het levend in de vriezer gooien van dieren dan weet ik het niet meer..... :'( :'( :-\
Ik geloof dat er nog wel verschil zit tussen volwassen dieren/mensen en heel jonge dieren die hun eigen lichaamstemp. niet kunnen regelen. Leg een pasgeboren pup buiten de warmte van moeder/familie en/of lamp en deze pup is zo vertrokken.

Maar goed, als er hier een pup ingeslapen zou moeten worden dan bel ik wel een Da hoor. Wat andere doen moet ieder voor zich weten. Maar de vergelijking van: ga zelf in een vriezer liggen gaat in mijn ogen totaal niet op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243171
Wij deden vroeger thuis pas geboren kittens die niet goed waren in een pot watten met chloroform .
Door Ollie
#243244
sylvia schreef: Wij deden vroeger thuis pas geboren kittens die niet goed waren in een pot watten met chloroform .
Ja dan zijn ze zo vertrokken.
Door bernerfan
#244008
sylvia schreef: Wij deden vroeger thuis pas geboren kittens die niet goed waren in een pot watten met chloroform .
:o :o :o :o zoo hee
Door tieneke
#244010
sylvia schreef: Wij deden vroeger thuis pas geboren kittens die niet goed waren in een pot watten met chloroform .
Is meteen gebeurd...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#244485
bernerfan schreef: :o :o :o :o zoo hee
is een questie van seconden,, was trouwens een normale gang van zaken bij kattenfokkers, alleen het is niet iets wat je op een verjaardag vrolijk vertelt, het is namelijk een noodzakelijk kwaad, een kitten wat niet goed is kun je apart leggen (in het nest maar de moeder gooit het er dan uit) zodat het langzamer van de kou doodgaat of je legt ze in een pot watten met chloroform en ze zijn binnen een paar seconden weg, in de pot uit de pot controleren of het kitten echt dood is en in de kliko je kan er bij gaan zitten huilen maar dat heeft geen zin en vaak ben je bezig met de kittens die er wel zijn, that's life.
Door K@rin
#244969
sylvia schreef: Dat is eigenlijk best wel hypocriet,
Klopt !!
Heb ik in een ander topic al toegegeven ...........
Is nu eenmaal mijn gevoel en daar doe je niets aan ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door