Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14783
Ligt die dikzak Moby net lekker bij me op het buro; zie ik dat ie een dikke onderlip heeft met wat gele blaasjes  ??? ..... het lijkt een soort koortslip  ;D

Iemand enig idee? Gewoon maar even aankijken ?

Thanks,
Ivonne
Door Mister T
#14784
een hond met een koortslip?kan dat ook dan?mag ik wel uitkijken.....kan je dus niet verder helpen maar ben wel benieuwd....
Door sylvia
#14786
Ligt die dikzak Moby net lekker bij me op het buro; zie ik dat ie een dikke onderlip heeft met wat gele blaasjes ??? ..... het lijkt een soort koortslip ;D

Iemand enig idee? Gewoon maar even aankijken ?

Thanks,
Ivonne
Ik denk dat het gewoon ontstoken is (wat ook tot een bubbelende huid kan leiden) want een koortslip bij een kat komt niet voor.Een koorstlip wordt namelijk door het herpesvirus veroorzaakt ,en het herpesvirus zorgd bij katten voor niesziekte.Zou je kat dus een herpes infectie hebben dan had hij niesziekte.
Zou het even aan kijken en anders aan je da laten zien.
Als het ontstoken is zal die viezigheid er toch uit moeten.
(misschien heb je wel een bijzondere kat die herpes wel als koortslip vertaald ;D )
Door Astrid
#14787
iets vergelijkbaars heeft een van mijn katten ook gehad, mee naar de DA gegaan had dat beestje meteen een prednison spuit in de nek hangen en moesten we zelf nog een paar dagen dat spul spuiten. Is hier niet meteen van over gegaan maar verdween later vanzelf wel. Weet niet wat die prednison eigenlijk precies doet, volgens mij gebruiken DA's dit voor wel heel veel kwalen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14788
nou wat het ook is, ik heb ondertussen eindelijk geleerd om niet met ieder wissewasje naar de DA te rennen. Ik kijk het nog wel even aan. Hij heeft er volgens mij niet echt last van maar het is gewoon geen gezicht zo'n pruillip  ;D

ik dacht ik plaats het even hier op BP, wie weet heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt (iemand kat dan bedoel ik) en weet wat het is en of je er snel van af komt.

Anyway, toch bedankt voor de reacties.

weltrusten
Door sylvia
#14789
iets vergelijkbaars heeft een van mijn katten ook gehad, mee naar de DA gegaan had dat beestje meteen een prednison spuit in de nek hangen en moesten we zelf nog een paar dagen dat spul spuiten. Is hier niet meteen van over gegaan maar verdween later vanzelf wel. Weet niet wat die prednison eigenlijk precies doet, volgens mij gebruiken DA's dit voor wel heel veel kwalen.
prednison is een bijnierschorshormoon,als je niet meer weet wat te doen....voila prednison ....als je wel weet wat te doen voila prednison....het is wel zooi en volgens mij vaak te snel gebruikt,maar volgens mij zit het in heel veel dingen toegevoegd.En ook al is het zooi,goed dat het er is want het helpt vaak wel. (is onder andere een onstekingsremmer)
Laatst gewijzigd door sylvia op di 26 aug 2003, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#14790
prednison is een bijnierschorshormoon,als je niet meer weet wat te doen....voila prednison ....als je wel weet wat te doen voila prednison....het is wel zooi en volgens mij vaak te snel gebruikt,maar volgens mij zit het in heel veel dingen toegevoegd.En ook al is het zooi,goed dat het er is want het helpt vaak wel. (is onder andere een onstekingsremmer)
Prednison is een "paardenmiddel". Helpt tegen veel dingen, maar is ook rotzooi. Ik haat het spul, maar heb daar een reden voor. Het heeft nl. m'n (2e) man zijn leven gekost, die het gebruikte tegen z'n zware astma. Hartstilstand... :'(
Daarom: wees er voorzichtig mee, als het niet ècht nodig is, niet doen! En als het wel moet, nóóit ineens stoppen, maar langzaam afbouwen.
Door geer
#14791
Prednison is inderdaad een rotmiddel. Saar kreeg het ook, tegen haar jeuk. Ze liet er wel haar plas van lopen, maar dat moest ik volgens de DA maar voor lief nemen  >:( Overgezet op versvlees, alle rommel in de chemokar geflikkerd en weg jeuk  ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14792
die lip is in ieder geval niet erger geworden  ;D Kijk het nog wel even aan.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14793
Nou ja, wat het ook was en hoe het gekomen is maakt niet meer uit........ Moby heeft weer een normale lip  ;D
Door sylvia
#14794
Nou ja, wat het ook was en hoe het gekomen is maakt niet meer uit........ Moby heeft weer een normale lip ;D
geweldig :D mischien was hij wel gestoken door een mug of iets dergelijks ??? maar in iedergeval is het over ;D
Door Nelly
#14795
Nou ja, wat het ook was en hoe het gekomen is maakt niet meer uit........ Moby heeft weer een normale lip ;D
Gelukkig! :D
Door 202spots
#14796
Ivonne,
Is het toevallig 'n gecastreerde kater?
Mijn Bram had af en toe 'n gezwollen lip omdat hij met z'n snuit/lip/kin TEveel op de vloerbedekking zat te wrijven.
De eerste keer dacht de DA (die ik toen had) dat er 'n gezwel in z'n lip zat,en heeft het opengemaakt,hij had 3 hechtingen in ze lip.
Toen het later WEER terugkwam en ik hem naar me nieuwe DA nam,vertelde die DA dat het vaker gebeurd wanneer gekastreerde katers zichzelf prettig voelen,en daarom zo met hun lip zitten wrijven.
Operatie was volslagen ONnodig!!!
Hij kreeg 'n paar dagen vrouwelijke hormoonpilletje om de hormoontjes te balanceren,en dan was het weer normaal. Is nog 'n paar keer daarna opnieuw gebeurd,maar 2-3 dagen de pil en dan was het weer voorbij.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14797
Yep, het is inderdaad een gecastreerde kater  ;D van ruim 9 jaar oud die toen hij voor het eerst ging sproeien direct daarna gecastreerd is, dus dat is al een hele tijd geleden.
Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op het wrijven op het tapijt.... maar dat wil niet zeggen dat ie dat niet doet natuurlijk.

Ben blij dat het vanzelf is weggegaan en mocht het ooit weer gebeuren dan weet ik nu dat het een paar dagen tijd nodig heeft  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door