Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poezenmoeder
#14685
mijn vraag is: sinds 3 maanden gebruikt mijn kater van
6 jaar carnibest.hij had blaasgruis problemen,maar deze zijn helemaal weg gelukkig.hij vindt carnibest heerlijk,maar hij komt er zo van aan.weegt intussen 11kilo.hij krijgt s'morgens 100gr om 5 uur 50gr en voor het slapen gaan ook 50gr.het is een hele grote boerderijkat.maar dat steeds zwaarder worden,is erg vervelend.moet ik hem minder eten geven?
ik heb dat al geprobeerd,maar dan loopt hij dag en nacht te miauwen.
wie kan mij hierbij zeggen wat ik moet doen?
krijg ook steeds op mijn kop van de da omdat ik hem geen brokken meer geef.maar ik blijf hem carnibest geven,want het is mijn kat.
groetjes poezenmoeder
Door Lizzy
#14686
Hallo poezenmoeder, ik ga jouw berichtje even verplaatsen naar de katten categorie!
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#14687
Hoi poezemoeder,
Je zegt dat hij nu 11 kilo weegt maar naar dat gewicht moet je hem dus niet voeren.Als hij een overgewicht heeft trek je dus iets van zijn gewicht af, normaal gewicht voor  katers van het huis tuin en keuken soort ligt rond de 6 kilo reken dat hij tot de grote hoort 2 kilo erbij en dan overvoer je hem dus .Ik zou het proberen met 50 gram minder.Zijn maag zal ook weer even aan moeten passen aan minder eten.Blijft hij alsnog dik zou ik toch even een T4 test laten doen,kijken of zijn schildklier niet te traag werkt.
Groetjes Sylvia
Door Angelique
#14688
mijn vraag is: sinds 3 maanden gebruikt mijn kater van
6 jaar carnibest.hij had blaasgruis problemen,maar deze zijn helemaal weg gelukkig.hij vindt carnibest heerlijk,maar hij komt er zo van aan.weegt intussen 11kilo.hij krijgt s'morgens 100gr om 5 uur 50gr en voor het slapen gaan ook 50gr.het is een hele grote boerderijkat.maar dat steeds zwaarder worden,is erg vervelend.moet ik hem minder eten geven?
ik heb dat al geprobeerd,maar dan loopt hij dag en nacht te miauwen.
wie kan mij hierbij zeggen wat ik moet doen?
krijg ook steeds op mijn kop van de da omdat ik hem geen brokken meer geef.maar ik blijf hem carnibest geven,want het is mijn kat.
groetjes poezenmoeder
Hallo Ans,

Fijn dat Bollie de Carnibest zo lekker vind. Maar echt aangekomen is die toch niet, want toen je met de Cb begon woog Bollie al 11 kilo en je zou hem naar de 8 kilo gaan voeren, het gewicht wat de DA voor normaal had aangegeven. De 200 gram per dag is dus gemeten naar de 11 kilo en daar zal die dan ook niet van afvallen, dat blijkt ook wel. 160 gram is voldoende voor hem.
Succes er weer mee.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 09 okt 2003, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poezenmoeder
#14689
bedankt voor de reacties.
maar toen ik met carnibest ben begonnen woog bol echt 10 kilo,want ik ga elke maand bij de da wegen.maar mijn vraag was niet voor niets,want ik ga hem nu 160 gr per dag geven.je ziet.van vragen wordt men wijs .groetjes. :P
Door Paul_Barte
#14690
Waarom bij de DA wegen  ???

Kat op de arm en samen op de weegschaal. Op de weegschaal zonder kat en het verschil is het gewicht van de kat.....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door