Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Linda en Kiri
#1996893
Nou de eerste rol KVV voor de katjes ligt te ontdooien voor morgen. Ik heb voor de vis gekozen om te beginnen. Als de katjes een lepeltje kregen van de KVV van mijn pup was de visvariant hetgene wat ze beste aten.
Ik vind het in ieder geval spannend dat mijn brokjeskatten morgen dan eindelijk ook de overstap maken. Benieuwd hoe het gaat.
(Morgen is de eerste keer voor meerdere dingen...pup krijgt voor het eerst lam te eten en in de avond een kippennekje, Spannennndddd)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1996931
Dat is zeker spannend!
Maar geef niet op als het de eerste niet gelijk in 1x lukt, katten kunnen best moeilijk doen namelijk.
Door Linda en Kiri
#1996941
Ik wilde het al een beetje mengen met hun favoriete blikvoer om de overgang makkelijker te maken. Ik had inderdaad via dit Forum al begrepen dat het lastig kon zijn. Vandaar dat ik het ook zo spannend vind. In ieder geval dank je wel voor je reactie.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1996953
Er zijn katten waarbij mengen niet hoeft. Bij Sien was dat ook nooit nodig, die al alles altijd zo en dan nog bij voorkeur grommend ook. Maar de ervaring leert dat de meeste katten, zeker die niet meer piepjong zijn, toch wat moeite hebben met de overschakeling en graag de dierenbescherming bellen om een zaak van katmishandeling door te geven.
Geduld, poot stijf houden en doorzettingvermogen zijn de sleutelbegrippen.
Door Linda en Kiri
#1996970
koekje schreef: Er zijn katten waarbij mengen niet hoeft. Bij Sien was dat ook nooit nodig, die al alles altijd zo en dan nog bij voorkeur grommend ook. Maar de ervaring leert dat de meeste katten, zeker die niet meer piepjong zijn, toch wat moeite hebben met de overschakeling en graag de dierenbescherming bellen om een zaak van katmishandeling door te geven.
Geduld, poot stijf houden en doorzettingvermogen zijn de sleutelbegrippen.
;D krijg er meteen beelden bij van alle 'zielige' katjes aan de telefoon...
Mijn katjes zijn anderhalf en voor eentje ben ik niet zo bang (bijnaam: de dikke). Ik zal morgen eerst wel zo proberen, kan er nog altijd blikvoer doorheen doen. Misschien inderdaad wel een beter plan.
Door Linda en Kiri
#1997150
Zooo... de eerste keer is gegeven.. Onze dikke(guybrush) zat meteen al klaar met zijn koppie...ooh vrouwtje wat doe je toch met de brokjes???? Gooi je ze allemaal nu weg??? Oooh Ik krijg een schoon bakkie....OOOOHHHH ik krijg verwennerij...en dook meteen op zijn bakkie af. Onze malle (is haar echte naam) keek van het bakje naar mij, terug naar het bakje weer naar mij... en begon vervolgens te eten... (zij heeft het meest gegeten van allebei) Ze hebben ook een bakjes wissel truc gedaan en weer naar hun eigen bakjes. Ze hebben niet het hele bakje op maar zeker de helft wat ik ze heb gegeven. Dus ik ga het zo maar wegnemen en in de koelkast zetten om over een paar uurtjes het nog een keer aan te bieden. (toch een beetje blik erbij gedaan volgens mij meer voor mij omdat er dan meer in het bakje lag  :shy:, ben immers volle brokbakken gewend bij ze)

Het zijn katjes die gewend waren om de hele dag door brokjes te mogen eten dus nu heb ik 3 dagen om ze alvast aan het ritme te wennen dat er maar op bepaalde tijden eten is. Maarreh ik ben trots op mijn kittens...(tja van die naam komen ze nooit meer vanaf)
Door *Yvje*
#1997240
Je moet denk ik ook even uitvinden wat de fijnste manier voor je kat is om te eten, ik bedoel, op de grond, of een bepaalde plek, in kleine stukjes of juist niet..
Izzy at ook erg slecht eerst, nu heb ik uitgevonden dat ze veel beter eet als ik steeds een nieuw stukje voor haar neus op de grond leg..
Door Linda en Kiri
#1997266
*Yvje* schreef: Je moet denk ik ook even uitvinden wat de fijnste manier voor je kat is om te eten, ik bedoel, op de grond, of een bepaalde plek, in kleine stukjes of juist niet..
Izzy at ook erg slecht eerst, nu heb ik uitgevonden dat ze veel beter eet als ik steeds een nieuw stukje voor haar neus op de grond leg..
Sinds dat de pup er is zijn ze gewend om op het aanrecht te eten. Anders vreet de pup hun voer op. Dus dat is geen probleem. Soms breng ik Malle haar eten boven op de overloop. Dat is vooral als Kiri er weer achteraan is gegaan. Dan wilt ze het liefst even niet naar beneden en eet ze daar. (Ze kregen iedere dag in de avond een klein beetje blikvoer voor de lekker)
Door Linda en Kiri
#1997268
Rianne145 schreef: Wow! Fijn dat het zo makkelijk gaat.
Ik hoop dat het zo ook blijft gaan :)..Misschien dat het al scheelde dat ze iedere maaltijd die de pup kreeg al een beetje van haar KVV te eten kregen. Tja..zo ben ik erachter dat ze de vis smaak beter aten dan de kip/rund. Vandaar dat ik vandaag ook de makreel compleet heb uitgehaald voor ze. Morgen krijgen ze de kip smaak... Ben benieuwd.
Door *Yvje*
#1997300
Nou , helemaal super toch ! Ik moest het de eerste keren bij Izzy nog nèt niet naar binnen dauwen,
die weigerde zo vaak dat ze in 4 week 300 gram was afgevallen !
Door Linda en Kiri
#1997731
Even een kleine update: heb gisteravond zo genoten... Malle kwam vragen om eten en toen heb ik ze hun avondportie gegeven. Ik heb mijn katten nog nooit zo likkebaardend de keuken zien verlaten. Tongetjes gingen maar over de bekkies heen. :biggrin2:
Vanmorgen heb ik de kip variant gegeven. Juist het meisje heeft het hele bakje leeg gegeten. Zij had een beetje vocht erbij gekregen van het blikvoer zodat het iets naar vis zou ruiken. Onze Guybrush heeft het bijna helemaal op, zonder toevoeging, alleen leek het alsof hij er meer moeite mee had. Terwijl hij normaal de slokker is. Ik maak me er geen zorgen om, juist hij mag wel een beetje afvallen. Bijnaam is niet voor niets: de dikke.

Zo nu niet vergeten om dadelijk een tweede rolletje voor morgen uit te halen. Als de verhoudingen goed zijn dan komen ze samen net niet toe aan 1 rol. (Dan heb ik het ideaal gewicht van de dikke al meegenomen). Heb voor vandaag maar 1 rolletje omdat ik dacht dat ik het nog met blikvoer zou gaan mengen maar zolang dat schijnbaar niet echt nodig is :-D
Door *Yvje*
#1997987
Ja, ben bijna jaloers ... nja, mag niet klagen, Axl eet het ook na nog geen week zonder toevoegingen ..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door