Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wendi
#1994887
wat denken jullie van deze?

http://link.marktplaats.nl/1000418931

Heb echt geen idee, maar wil graag zelf gaan malen voor m'n oude kater, met name de botten, de rest wil nog wel.
er zit een schijf van 20 mm bij, die is redelijk grof dacht ik. Maar is 1000 watt ook genoeg, zegt dat iets?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Laatst gewijzigd door Wendi op wo 20 apr 2011, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1994941
Wil je even de link veranderen naar deze:
http://link.marktplaats.nl/1000418931
Die van jou trekt heel het forum uit zn verband. En ik heb in dit gedeelte geen knopjes om jouw post te wijzigen.

Metalen binnenkant is een goed teken en 1000 watt is wellicht genoeg. In de hondenafdeling hebben er meer mensen ervaring met een elektrische, daar kan je ook even kijken of deze voldoet aan het minimum met zn specs.
snijschijf van 20 mm is wel behoorlijk grof voor katten. Als ze dat wegkrijgen, kunnen ze ook gewoon ongemalen barfen lijkt mij (of het botwerk iets kleiner gehakt). Hakken moet je toch voor het in de molen past.
Door Wendi
#1995041
dank voor de verkorte link, ben niet zo handig in dat soort dingen :-X
was me er niet van bewust dat ik het hele forum uit z'n verband trok :-[

ik wacht nog even af wat voor reacties er hier komen, volgens mij is het namelijk niet toegestaan om dubbel te posten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1995111
Nee, dubbel posten is idd niet gewenst, maar ergens in de hondenafdeling staat ook het eea over elektrische vleesmolens. Wellicht kan je dat lezen ter inspiratie. Met de zoekfunctie zal je al een heel eind komen.
Door 202Spots
#1995375
Wendi schreef: er zit een schijf van 20 mm bij, die is redelijk grof dacht ik. Maar is 1000 watt ook genoeg, zegt dat iets?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Volgens mij klopt die 20 mm niet, dat zou 2 cm zijn, de grootse gaten in 'n schijf zijn 8mm.
Er staan op de foto 3 schijven

3 maten roosters (1,5 & 3 & 20 mm) de grootse van deze zal hoog uit 5 mm zijn...denk ik hoor.
Door ands
#2008446
Hoe weet je welke machine dat het een metalen binnenwerk is?  MIjn kenwood mg450 is vastgelopen op een kabeljauwgraat.  Eenmaal opengeprutst (jah was toch kapot) zag ik dat tandwielwerk (groot rad) uit plastiek bestond en op een plaats is afgesleten zodat het telkens het daar komt niet meer verder draait.  Is de eerste keer dat ik van "metalen binnenwerk" op een advertentie zie staan.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2008471
Als dat het geval is (dus metalen binnenwerk), staat het meestal wel bij de specs. Een metalen binnenwerk is namelijk duurder, maar kan ook meer hebben.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2009083
Je bedoelt zo'n ijzeren wokkel die aan de binnenkant zit? Geen idee. En met alleen een ijzeren wokkel ben je er nog niet, de binnenkant zelf ook bij voorkeur van ijzer. Anders breekt je ijzeren wokkel door de plastieken behuizing.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2009108
Ik gok  op een Diamond.
Ik heb zelf alleen een porkert handmolen. Dat is van gietijzer, maar dus geen rvs. En niet elektrisch.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door