Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Gaby
#1939073
Heb pas even 4 rolletjes cb bij de dierenwinkel gehaald 2 kg dus.
En deze winkelier houd de verkoopprijs aan die carnibest ook aanhoud.

Betaalde over de 10 euro voor maar 2kg  :-\ :-\ :( :o
Door Nadia
#1939086
Katten kvv is altijd duurder dan honden kvv. En hoe kleiner de rol, hoe meer je betaald.
Ik geloof dat wanneer je een kilo verpakking had genomen, je 4.50 per rol kwijt bent. Dus voor 2 kilo 9 euro. Scheelt toch weer een beetje.

Maar ja, CB is duur. Daarom stel ik zelf samen.
Door Leonike
#1939150
Ik betaal bij ons ook zo'n 4.50 per kilorol.
Das behoorlijk aan de prijs
Is (één van de) redenen dat ze BARF en deels smuldier krijgen.
Door flin
#1939182
katzels houden van vers, 't zijn geen aaseters of grote beesten eters (lees: goedkope pens)

'k bestel m'n vlees bij dogshape, en gemiddeld kom ik dan op zo'n 4 euri per kilo (knijn, haas, paard, eend etc)
't vlees ziet er prachtig uit, en katzels tevreden

kleine prooidieren (die ik ook voer) zijn in deze nog prijziger,
krekels ook trouwens, ik wil niet weten wat die per kg kosten...

wat mij betreft alles voor de gezondheid voor de beestjes, des te minder dierenartskosten!  ;) en langer plezier!
Door Gaby
#1947475
Heb idd ook de kilo rollen gehad, maar handig is anders. Benik met een bijl aan het hakken en dan hak ik de boel toch weer aan vlarden.
Bovendien krijgt mijn andere kat Darf. Goedkoper en biologisch!! :) :)
Alleen mijn andere kat lust geen Darf, eet veel liever cb
Maar vind de prijs van cb niet grappig meer...., jammer want ik ben best fan van cb..
Vind het ook fijn dat ze netjes een complete ingerdiënten sticker waar uitgebreid opstaat wat er in zit.
Net als Darf. Ik vertrouw Lotgering en Dogshape ed niet zo of er daadwerkelijk wel inzit wat er op staat.
En met zo een uitgebreide sticker ben je als consument toch meer geneigd omdat het er professioneler uitziet
dat het ook echt compleet is..

Ik heb mijn vriezer al vol staan met vriezer voor de honden waar ik mee barf, er is geen ruimte meer om dat ook voor de katten te doen en ik vind het prima om ze kvv te geven..
Door Havvanur
#1950606
Ik bestel altijd groot en betaal 3,25 per kilo.
Voor de katten is voer altijd duurder, was met brokken al en nu dus ook met KVV.
Misschien kun je met iemand mee bestellen die groot inkoopt?
Door hamada
#1959023
Hier aten de katten altijd de honden CB mee. Vooral de lam-rijst, kip-rijst, en eend-rijst vonden ze heerlijk. De rund ging er ook wel in, maar daar haalde ik dan de grootste stukken pens tussenuit omdat onze Nymphea geen pens lust. Rodi gaat ook goed.
Nu eten ze de kattenversie van Carnivoer, omdat Nymphea de hondenversie niet lust :-X
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1959049
Hier AT de kat (na de brkkn-tijd) KVV, maar op den duur ben ik toch gaan proberen om BARF te voeren, ook vanwege de kosten. Mijn ervaring is dat ze grotendeels met de hond mee eet, maar dan in het formaat dat voor haar goed is.

Zo haal ik de nekken van al het gevogelte af, die zijn voor de kat (kip, eend, fazant, gans, kalkoen) Of ze krijgt de ribstukjes. Spiervlees is al helemaal geen probleem, daar snij ik gewoon porties vanaf en die krijgt ze, zo ook met het orgaan, daar maak ik mixjes van in kattenformaat.
Dus ze kost me eigenlijk bijna niks. En zeker geen € 4,- p/kg. Ik denk eerder de helft, waarschijnlijk nog minder. Want ik bestel nooit boven de €2,50, het orgaanvlees is vaak €1,-, kippennekken € 0,75. 

Maar je kat moet het natuurlijk wel willen eten, wat mijn kat niet aan BARF op at maalde ik en meng ik met wat ze superlekker vind, in haar geval blikvis.

Dus mijn kat is heel goedkoop.
Door flin
#1959126
WillyP schreef: . En zeker geen € 4,- p/kg.
neej je hebt gelijk,

m'n prijs klopt ook niet;

'k krijg bijna 't gevoel dat 'k dogshape te kort doe :-[

kwa spiervlees zijn de lamsnippers 't duurst: 4.30, de rest rond de 3.00
mooie knijnenbouten , haasdelen en kwartels zitten rond de 4.00
en ja idd nekken en orgaan zo rond de 2.00 of minder,

dus 't gemiddelde bedrag wordt dan lager

desalnietteplus :prachtig vlees :D
Door *Yvje*
#1965328
Ik betaal ook tegen die prijs, maar ben toch stukken goedkoper uit dan wanneer ik Bandit koop !
Dit is voor 300 gr al 2,45 terwijl ik hier voor de CB natuur en vleesmix 500 gr 2.55 betaal !
Door Zootje
#1966242
ja het is asociaal duur en voor dat geld loop je nog te pielen ook met porties en dat vel eromheen. Dan kunnen ze toch wel 25 grs maken voor katten???  :(
Door Mevroi Kruim
#1966266
*Yvje* schreef: Ik betaal ook tegen die prijs, maar ben toch stukken goedkoper uit dan wanneer ik Bandit koop !
Dit is voor 300 gr al 2,45 terwijl ik hier voor de CB natuur en vleesmix 500 gr 2.55 betaal !
Bandit is biologisch, da's a. van zichzelf al duur en b. heel lastig aan te komen.
Kwaliteit heeft nou eenmaal een prijskaartje.

Hier eten ze voor rond de 2 euro per kilo, maar da's dan superdeluxe barf (paard, kwartel, zalm enzo ::))
Door Biancatje88
#1966589
Ik voer voornamelijk Kiezebrink, en dan alle gemalen versies. Dat eten ze hier ook het liefste.
Ik wissel geregeld af, voer minstens 8 verschillende soorten en soms ook wel eens van een ander merk. Natuurlijk gaat de ene soort er al beter in als de andere, maarja het kan niet altijd feest zijn denk ik dan maar. ;)

En ik merk ook goed dat als ik een ander merk probeer ze helemaal hun neus er voor ophalen.

Wat ik nog erbij wilde zetten: Kiezebrink is echt niet zo duur. Maar ik geloof dat dat ook niet specifiek voor katten is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1966599
Volgens mij zijn de mixen van KB niet compleet. Of een gebrek aan orgaan (of zelfs helemaal niets), of niet de meest ideale bot-vlees verhoudingen. Op termijn zou je daar tekorten mee kunnen bewerkstelligen.
Door Biancatje88
#1966636
Ze hebben ook een organenmix en ik wissel ook af met andere merken.
Maar ik zal kiezebrink eens mailen. Eens luisteren hoe het precies zit.

Edit: Heb net een mailtje gestuurd, en ook meteen eventjes gekeken op de site. Er zit wel orgaan in de mixen maar misschien wat te weinig vlees. Eventjes hun mailtje afwachten. Maar ik kan ze anders nog altijd wat BARF vlees bijvoeren.
Laatst gewijzigd door Biancatje88 op ma 14 mar 2011, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door