Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#19318
Nelly schreef: Effe een beetje ot; Kuif heeft me vandaag "geholpen" met spruitjes schoonmaken. Lijkt op die foto's van de barfende katten. Kuif middenin de bak met spruiten, aan het gooien met de spruiten, hij wist niet waar hij 't eerst moest grijpen :D, en iedere keer als ik een spruitje pakte om schoon te maken, schelden tegen mij, ik heb me tranen gelachen :D :D :D
en door die tranen geen foto zeker................. ::) ;D
Door zurca
#19520
ik heb toch nog een vraagje over die kippenvleugels..ze hebben er nu al een paar, met smaak, opgegeten maar hoe zit dat nou precies met die salmonellabacterie? is het bijv. beter om zulke dingen als kip eerst in te vriezen of heeft dit geen invloed op die bacterie? nu weet ik wel dat honden en katten een heel andere darmflora hebben dan wij mensen maar betekend dat ook dat zij dan hier helemaal niet gevoelig voor zijn?
ik kon er zo gauw niets over vinden hier vandaar even deze vraag ???
Door zurca
#19526
aaahhhh wacht ff.. ik geloof dat ik wat gevonden heb ;) het maagzuur van honden en katten is veel zuurder dan dat van mensen. de salmonellabacterie maakt dus weinig kans om zo te overleven... maar ik ben nog wel nieuwschierig of invriezen van invloed is die bacterie?!
Door sylvia
#19541
zurca schreef: aaahhhh wacht ff.. ik geloof dat ik wat gevonden heb ;) het maagzuur van honden en katten is veel zuurder dan dat van mensen. de salmonellabacterie maakt dus weinig kans om zo te overleven... maar ik ben nog wel nieuwschierig of invriezen van invloed is die bacterie?!
goeie vraag ,nooit bij stilgestaan.Zoeken we op.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 31 okt 2003, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#19544
ik heb wat gevonden op internet;


Salmonella, en andere bacterien, worden niet gedood door invriezen. Een deel van de aanwezige cellen zal inderdaad sterven, maar er blijven er genoeg over. Dus na ontdooien kunnen bacteriën gerust verder groeien. Wel zal de groei van de bacteriën stoppen in de vriezer. Een mogelijk risico zal dus niet toenemen tijdens het invriezen.

De grootste kans op groei is tijdens en na het ontdooien, dan is de temperatuur al weer goed aan de buitenkant en zal groei plaatsvinden. Dus wel de ontdooitijd bij kamertemperatuur beperken. Ontdooien in de koelkast is een betere optie, ook bij die temperaturen zullen de bacterien groeien, maar veel en veel langzamer dan bij kamertemperatuur.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door