Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
#220322
Hier word de kater gecastreerd en de kattin gesterliseerd. Deze zomer zullen ze allebei wss naar buiten mogen en ik wil geen tig kindjes van ze dus dan lijkt me dat wel het meest verantwoordelijke om te doen in ons geval. Ik heb in het asiel ook wat moeten tekenen dat ik Gringo MOET laten castreren.

En meid toch, je moet nog veel leren over mannen he :D Gewoon laten zeuren en hem laten denken dat het zijn beslissing is ;) Dat is de basis voor een lange relatie :D
Door jeanne
#220327
An schreef: Hier word de kater gecastreerd en de kattin gesterliseerd. Deze zomer zullen ze allebei wss naar buiten mogen en ik wil geen tig kindjes van ze dus dan lijkt me dat wel het meest verantwoordelijke om te doen in ons geval. Ik heb in het asiel ook wat moeten tekenen dat ik Gringo MOET laten castreren.

En meid toch, je moet nog veel leren over mannen he :D Gewoon laten zeuren en hem laten denken dat het zijn beslissing is ;) Dat is de basis voor een lange relatie :D
ohoohoohoo
dan ken jij janneman nog niet, hahahaahahaha

heb jij meegekregen hoelang ik heb moeten zeuren om een cesky pup erbij, wat uiteindelijk een bassetpup werd (wegens niet zo leuke omstandigheden) en een paar maanden later nog een basset erbij (want hij had nu eenmaal ja gezegd op een tweede hond, hihi)
Hee, waccht eens even.
Die caafjes vond hij wel goed.(caafjes zijn er niet gekomen omdat ik dat zelf niet zo geslaagd vind met onze flaporen) En een kat lijkt me minder lastig met de honden als een caafje of konijntje binnen, hahaaaaaaaaaaaaaaaaaa PLAN :D
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 08 dec 2004, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#220330
jeanne schreef: whahahahaahahahahahaha

zal ik?
oooooooh ze zijn zo leuk, heb je ook gekeken bij de smakt?

en ik was nooit zo'n kattengek, en nu ineens, hihi,
Trouwens, in een anders asiel in Uden, krijg je als je een kitten neemt, er een tegoedbon bij voor een gratis castratie??
zouden jullie je kat bij voorbaat laten castreren/stereliseren???? En gecastreerde kater, veranderd die in karakter/gedrag en een poes, veranderd die ook daarna?
Phoebe gaat gecastreerd worden want ze loopt buiten, Boris laat ik intact die loopt ook buiten en sproeit niet binnen. Als je ze binnen houd kun je de poes intact laten mits ze niet constant krols wordt of gaat plassen (in huis dat kan ook bij een intacte poes) maar laat je ze ook buiten dan heb snel een nestje kittens liggen. Hou je een kater binnen dan heb je grote kans dat hij binnen gaat sproeien en das zo'n stank dat je dezelfde dag nog bij de da zit voor een castratie
Door jeanne
#220368
en het viel mij ook op, dat bij de oudere katten het merendeel op een speciaal dieet staat, nierdieet of blaasdieet ???
Komt dat echt zoveel voor?
Door danielle1980
#220372
jeanne schreef: en het viel mij ook op, dat bij de oudere katten het merendeel op een speciaal dieet staat, nierdieet of blaasdieet ???
Komt dat echt zoveel voor?
ik weet daar helemaal niets vanaf,
maar mijn moeder fokt al katten vanaf dat ze heel jong was.
en heb t net even gevraagt,
maar in al die jaren hebben wij geen 1 kat gehad die dat heeft gehad.
en we hadden toch jaren lang gemiddeld ong 12 katten in huis lopen.
en veel gefokt.
zijn we nu aantal jaar mee gestopt.
en we hebben nu allen afstammelingen van raskat.
en ook huis tuin en keuken katten de laaste jaren en ook die hebben t nooit gehad.

moet wel zeggen dat mama altijd zelf eten samenstelde vroeger voor de katten.
nu niet meer,
nu kant en klaar ;)

maar misschien hebben wij geluk gehad ??? :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 08 dec 2004, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#220385
jeanne schreef: en het viel mij ook op, dat bij de oudere katten het merendeel op een speciaal dieet staat, nierdieet of blaasdieet ???
Komt dat echt zoveel voor?
Ja dat komt zoveel voor, ik ben er absoluut zeker van dat dat te wijten is aan brokkenvoer en aan niets anders.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#220388
Bij ons in de cattery kwam het ook eigenlijk niet voor maar dat was ook nog voor brokken "in" waren voor katten. Ik denk dus ook dat veel van deze afwijkingen door brokken veroorzaakt worden.
Door jeanne
#220401
sylvia schreef: Bij ons in de cattery kwam het ook eigenlijk niet voor maar dat was ook nog voor brokken "in" waren voor katten. Ik denk dus ook dat veel van deze afwijkingen door brokken veroorzaakt worden.
dat was eigenlijk ook mijn conclusie :-\ helaas
Door Loeka
#220462
jeanne schreef: oke, en wat en hoeveel eet zo'n beestje?
want ik moet ook aan de financiën denken natuurlijk, er komen beslist geen kattenbrokjes in huis. (áls er een kat komt hè?)
Hier gaat er 1 kilo kattenCB per 2 dagen per 4 katten doorheen. De 1 eet wat meer dan de ander, maar zeg maar 225 gram cb voor twee dagen per kat.
Maar ik wil eigenlijk maar 1 kat, dat kan toch ook? Of is twee beter????
en als zo'n kat overdag ook buiten loopt, doen ze het dan nog evengoed binnen op de kattenbak???
Bij mij wel, ze komen er speciaal voor naar binnen
:P Maarre wil je ze echt los laten buiten? Heb ik altijd wat moeite mee. Zet je tuin af, blijven de katten veilig in je tuin en hebben de buren er ook geen last van. Ze gaan nl ALTIJD in de tuin van de buren zitten poepen. :-X
Door Loeka
#220475
Maar toch :D Los laten lopen hoort niet vind ik dan. Honden lopen toch ook niet zomaar de hele dag in en uit? Katten zijn ook HUISdieren.

En dan ook nog alle risico's die er bij komen: ziekten, knokpartijen, aanrijdingen, kattenhaters, kinderen die pesten, vergiftiging en ga zo maar door.

Door bovenstaande risico's ook grotere kans op hoge da kosten om poes weer op te lappen als het mis gegaan is.

Bovendien heb ik (van horen zeggen) begrepen dat in de meeste gemeentes in Nederland dieren niet los mogen lopen, dus ook katten niet.

Kittenkopers zullen bij mij echt nooit een kitten meekrijgen als ze het diertje buiten los laten lopen :-\
Door jeanne
#220486
nou, zal wel aanmij liggen, maar ik vind dat een kat toch ook een keer naar buiten moet kunnen, al is het maar voor de frisse neus.
En ik zie mezelf nou niet zo snel met een kat aan een riempje wandelen ::)
Door danielle1980
#220487
jeanne schreef: nou, zal wel aanmij liggen, maar ik vind dat een kat toch ook een keer naar buiten moet kunnen, al is het maar voor de frisse neus.
En ik zie mezelf nou niet zo snel met een kat aan een riempje wandelen ::)
haha ;D
heb t ooit 1 keer gedaan :-[
tot ik een klein jongetje tegen kwam die zei tegen zn moeder: mama wat is dat voor een hond die ken ik niet! :-X >:( :-[ ;D
Door jeanne
#220493
danielle1980 schreef: haha ;D
heb t ooit 1 keer gedaan :-[
tot ik een klein jongetje tegen kwam die zei tegen zn moeder: mama wat is dat voor een hond die ken ik niet! :-X >:( :-[ ;D
hahahaha
nou, hier in het dorp woont ook iemand die haar kat aan een riempje uitlaat, werkelijk, ik vind het geen gezicht :-\
Door danielle1980
#220498
jeanne schreef: hahahaha
nou, hier in het dorp woont ook iemand die haar kat aan een riempje uitlaat, werkelijk, ik vind het geen gezicht :-\
nee ik ook niet. ;D ;D ;D
maar wij wonen aan drukke weg,
de katten lopen buiten.
met gevolg dat er al aantal katten zijn doodgereden van ons.
toen wilde ik ze in tuin houden maar lukte niet.
dus wilde ik het zo oplossen,
maar vond t toch niets.
mijn katten blijven nu lekker binnen.
ze kunnen buiten op dak zitten,
maar verder mogen ze echt niet van mij :-[
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door