Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Coontje
#277584
Ja, mijn keuze zal hoogstwaarschijnlijk tussen Anastasia en Angel Eyes gaan vallen.
Maar ze veranderen nog zo veel.
Ze zien er nu alweer heel anders uit als op deze foto's.
Morgen komen er weer nieuwe op te staan. :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#278324
Coontje schreef: Ja, mijn keuze zal hoogstwaarschijnlijk tussen Anastasia en Angel Eyes gaan vallen.
Maar ze veranderen nog zo veel.
Ze zien er nu alweer heel anders uit als op deze foto's.
Morgen komen er weer nieuwe op te staan. :)
dan ga ik zeker weer kijken :D
Door Borke
#278720
Leuke kittens!

Heb je er al over nagedacht hoe je de eigenaren gaat adviseren over voeding?
Mijn ervaring is dat ze vaak overnemen wat jij voert en adviseert, zeker als je wat eten meegeeft voor de eerste dagen. Het zou zonde zijn als ze later alleen maar brokken zouden eten, nietwaar?

Wij stelden altijd als eis dat de kittens niet vrij buiten zouden lopen, kan je best aan toe voegen dat ze "X" eten. Vinden mensen dat vervelend, geen probleem, dan zoeken ze toch een ander kitten.
Wij waren enorm 'zeikerig' en vonden zo toch gemakkelijk hele goede tehuizen voor de kittens :-)

Groetjes,
Door Loeka
#279015
AstridStraver schreef: kan je best aan toe voegen dat ze "X" eten. Vinden mensen dat vervelend, geen probleem, dan zoeken ze toch een ander kitten.
Je kunt het natuurlijk nooit controleren wat mensen aan hun dieren geven. Ze kunnen best ja zeggen en vervolgens niet doen >:(

Wende jij trouwens je kittens ook aan brok en blik?
:-\ :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#279027
Ik zou ook geen eisen stellen die niet controleerbaar zijn.
En je kunt alleen proberen met goeie info te zorgen dat ze vers blijven geven.
Door Coontje
#280208
Ja, ik wil ze in ieder geval wat voor de eerste dagen meegeven. Dan is de overschakeling naar een andere omgeving in ieder geval al iets makkelijker. Als ze er ook al meteen ander voer bij krijgen is de klap alleen maar groter. Ik wil de mensen wel gaan vertellen wat ik voer en waarom. En daar moeten ze dan maar mee doen wat ze zelf willen. Ook zal ik kijken of er bij de kittenkopers in de buurt ook adressen zijn waar ze Carnibest leveren, en dan desnoods die adressen meegeven. Dan wordt het voor hen misschien iets makkelijker dan als ze dit nog zelf moeten doen. ;)
Wellicht zijn ze dan makkelijker te overtuigen van vers.
Maar ik ga ze absoluut niet dwingen
Een duwtje in de goede richting is hopelijk voldoende.

Oh ja, ik heb besloten de Rood zilver met witte kater zelf te houden, de black tabby heeft een iets zwakkere kin. Over de poesjes ben ik nog niet zo zeker van mijn zaak.
Door Borke
#280713
Coontje schreef: Ja, ik wil ze in ieder geval wat voor de eerste dagen meegeven. Dan is de overschakeling naar een andere omgeving in ieder geval al iets makkelijker. Als ze er ook al meteen ander voer bij krijgen is de klap alleen maar groter. Ik wil de mensen wel gaan vertellen wat ik voer en waarom. En daar moeten ze dan maar mee doen wat ze zelf willen. Ook zal ik kijken of er bij de kittenkopers in de buurt ook adressen zijn waar ze Carnibest leveren, en dan desnoods die adressen meegeven. Dan wordt het voor hen misschien iets makkelijker dan als ze dit nog zelf moeten doen. ;)
Wellicht zijn ze dan makkelijker te overtuigen van vers.
Maar ik ga ze absoluut niet dwingen
Een duwtje in de goede richting is hopelijk voldoende.
Lijkt me een goed plan.
Ach echt controleren kan je het niet, maar als je er vaak met mensen over spreekt, dan kan je hen er enthousiast voor maken. Vinden ze het direct niets, dan kan je er voor kiezen om een ander tehuis voor een kitten te zoeken (zoals wij deden als mensen ze toch vrij buiten wilden laten lopen). Ik checkte dat meestal bij het eerste telefonische contact. Zo hebben we heel veel mensen 'omgeturnd' om hun tuin of balkon voor de katten af te zetten ;D
Door Loeka
#289613
Hoe doen die "kleintjes" het nou op vers? Eten ze het nog steeds. Geef je ook wel eens brokjes? 8) Hoe vinden ze dat?
Door Coontje
#290581
Ik geef ze 1 of 2 keer per dag vers (want 9 stuks eten als ik weet niet hoe;-) en daarnaast ook nog blik en brokjes. Compleet op vers zal niet helemaal gaan lukke aangezien ik hier 1 poes heb die bijna alleen maar brokken wil ;-(
Maar ze eten van het verse vlees veel meer hoor, per keer "nu" 360 gram en dat zal waarschijnlijk nog wel meer gaan worden. Vandaar ook de andere voeding erbij. Want ja, ik heb jammer genoeg nog steeds geen geldboom in de tuin staan ;-( Dan zouden 4 voedingen van 360 gram wel erg in de kosten gaan lopen. Het lijkt leuk 9 kittens, maar qua kosten is het niet echt fijn hoor.
En wat ze bij de nieuwe eigenaar zullen krijgen is natuurlijk ook nog de vraag, dus krijgen ze nu van alles wat.

En de rood zilveren kater is weer beschikbaar, want hij roept veels te veel om zijn mama en die komt steeds gewillig aangerend als hij "roept". Dus.... niets om hier te houden ;-( Dan alleen maar een poesje.
Door Coontje
#290610
Ja, dat is Adventure.
Sonde hoor, ik vond 'm zo leuk.
Maar voor de show heeft hij toch ook een wat te lieve uitdrukking.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#290787
Coontje schreef: Ja, dat is Adventure.
Sonde hoor, ik vond 'm zo leuk.
Maar voor de show heeft hij toch ook een wat te lieve uitdrukking.
Ja ik vind die ook gaaf
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door