Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Xianna
#1856768
Heel eerlijk? Het verschil tussen Barf en kvv is mij nog niet echt duidelijk.
Wat ik wel weet is dat als ik lekker vers wil eten, waarom zou ik mijn 2 meisjes dan voer geven waarmee je iemand zijn hoofd in kunt slaan.

Dankzij mijn schoonmoeder ben ik op deze site terecht gekomen, zij heeft een herder die niets anders wil eten dan vers dus ben ik ook eens wezen kijken.
Ik was al begonnen met wat rauwe kippelever, wat hart en carnibest en dat vonden ze allemaal heerlijk. Vis vonden ze wat minder (misschien heb ik het verkeerde gebruikt dat weet ik niet). Wat ik wel weet is dat de 2 dametjes dit alles vele malen smakelijker vinden dan de brokken, want toen ik hen weer wat brokken gaf kreeg ik een blik van "dat meen je niet" maar werd het toch met enige tegenzin naar binnen gewerkt. Ik wil namelijk wel dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen en ik ben nog niet zeker van mijn kennis en variatie. Ik heb op deze site ook wat gelezen over kippenekjes en heb hiervan wat gehaald. Ik denk niet dat ze wisten wat ze ermee moesten. Ze werden het hele huis door gelikt en uiteindelijk vond ik ze onder de tafel volledig afgesabbeld.

Ik hoop dat iemand mij wat verschillende tips kan geven wat ik allemaal veilig aan ze kan geven en wat ook voldoende variatie geeft.
Mijn kennis is hierin is nagenoeg 0 dus alle hulp is welkom.

Alvast bedankt!
Door Mevroi Kruim
#1856970
Hoi en welkom! Strak plan om je katten lekker vers te gaan voeren!
Ik zou zeggen, lees de artikelen met prikker bovenaan Katten en BARF eens door om je in te lezen in het zelf samenstellen. Dat is nl het belangrijkste onderscheid tussen BARF en kvv. Kvv is door iemand anders (fabrikant) in elkaar gedraaid zodat je nooit weet wat je nou eigenlijk voert. Daarin is het vergelijkbaar met br*k en blik. Het is wel vers en rauw, dat heeft het gemeen met BARF.
Verder is echte barf niet gemalen maar bestaat het uit stukken spiervlees, orgaan en karkas, dan wel hele prooidieren. Daarmee lijkt barf het meest op het natuurlijke menu van een kat of hond.

Barfplaats wordt gesponsord door