Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
#1866424
Geef ze hier kipfilet en ze knokken elkaar bijna de tent uit, geef ze kip kvv halen ze bijna haar neus op. Uiteindelijk eten ze het wel op, maar het gaat niet van harte.

Vanavond krijgen ze zalm filet, ben benieuwd hoe ze daar op reageren. De kvv versie moeten ze in ieder geval niet.

Konijn is hier ook duidelijk favoriet, gevolgd door paard en lam. Ik hoop bij het zelf malen meer smaken toe te kunnen gaan voegen, maar eerst moet m'n molen boven water komen.
Door mirdj
#1868302
Gisteren hebben ze dus de zalm gehad. Max had het binnen de kortste keren op, maar Snoepie moest er niet veel van weten. Nou is Snoepie altijd lastig met nieuwe smaken en dan wil het wel eens helpen om hem een half uurtje met z'n eten op te sluiten zodat er geen afleidingen in de buurt zijn. Gisteren dus na een half uurtje even gekeken en toen had hij toch een behoorlijk stuk op. De rest heeft Max opgegeten.

Vanmorgen deel II van de zalm gegeven en beiden hebben heerlijk staan smikkelen. Snoepie heeft z'n hele bakje leeg gegeten. Weer iets om op het menu te zetten.
Door mirdj
#1870919
M'n molen is eindelijk boven water :D De sukkel van TNT had het pakket bij iemand op de 1e verdieping afgegeven, ik woon op de 7e >:( Net dus even een vette klacht bij ze ingediend en m'n buurvrouw bijna een zoen gegeven. De 8 mm schijf vind ik erg klein dus ik ben nog even verder gaan zoeken op internet en heb ondertussen een 16mm schijf op ebay gevonden. Ik wil het een beetje grof houden zodat ze ook een beetje moeten kauwen. Om te beginnen zal ik wel de 8mm gebruiken en als dat allemaal goed gaat wil ik overstappen op de 16mm.

Max is het er in ieder geval helemaal mee eens dat ik zelf ga malen en heeft de molen al geadopteerd.

Afbeelding
Door Emytje
#1871138
Heb je van Westmark een 16 mm schijf gevonden? Ik had al samen met mijn vriend op ebay zitten kijken voor de schijven, maar ik kon van zowel de westmark als de pokert geen grotere vinden als de 8 mm. Welke zoekfunctie heb jij gebruikt?
Door mirdj
#1871319
Als je op de duitse ebay zoekt op Lochscheibe en dan kijkt naar Grosse 10 (maat van de molen) kom je er genoeg tegen, er staat zelfs een 20 mm op. Ik ben er alleen nog niet achter of ze ook naar nederland versturen.
Door mirdj
#1875116
Vandaag een poging gedaan om ze een eendagskuiken te geven. Helaas moeten ze er niet veel van weten.

Ik had er eentje opgesneden maar ook dat was geen succes. Snoepie was het na 10 minuten al zat en ging zitten zeuren dat hij de woonkamer in wilde. Max heeft er een paar keer aan geroken maar vond het stinken (aan z'n reactie te zien). Uiteindelijk heb ik hem uit z'n tent kunnen lokken en heeft hij er een beetje mee gespeeld. De open gesneden heb ik nu weg gegooid, de complete ligt nog in de keuken, maar ze liggen allebei in de woonkamer te slapen. Ik laat hem nog even liggen, maar denk niet dat er nog een reactie op gaat komen. Van de week ga ik het nog een keer proberen.

Max
Afbeelding

Snoepie
Afbeelding

Samen (Max links)
Afbeelding
Door Emytje
#1875131
Mooie koppies! Zijn ze familie van elkaar?

Hier heb ik op het begin de kuikens eerst in meerdere stukken gesneden en eventueel zelfs geprakt met rundergehakt. Nu snij ik ze alleen nog doormidden voor de kater en de kitten, mevrouw wil er alleen met hulp het vlees afknabbelen. Voor haar worden kuikens dus nog steeds kapot gesneden.
Door Too
#1875132
wat een mooierds!!

Tja kuik kán lekker worden..  ::) maar daar gaat wel wat tijd inzitten,
mijn schat deed ouderwets moelluk na 6 kuikloze weken.:Ieuwwww dat blief ik niet
1 veegje boter en t geheugen was opgefrist  :D

Hakken gemengd met veel lekkers, massages met vis/boter etc etc
Door mirdj
#1875138
Het zijn broertjes en volgens zowel mij als de dierenarts zit er iets van Main Coon in.

Volgende keer wil ik ze in stukken doen, maar dat wil ik wel doen als ze nog bevroren zijn. Nu vond ik het opensnijden al een ramp :lol:
Door Limpy
#1875408
Kijk eens in onderstaand topic, heul veul tips om kuikens e.a. lekkere beestjes nog lekkerder te maken...

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70069.0.html

Handschoenen aan?
Gewoon lekker graaien en daarna goed boenen om van die lucht af te komen ;D Die vleesgeur vind ik pas bah (de katten doen dan wel ineens veel liever)
Laatst gewijzigd door Limpy op di 28 dec 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirdj
#1888830
Vandaag eindelijk even de tijd gehad om wat blik te halen. Vanavond 2 kuikens uit de vriezer gehaald en gelijk in stukjes gehakt. Een half uurtje geleden voor allebei een half blikje shiny cat tonijn toegevoegd en eten maar. Toen de blikjes uit m'n tas kwamen liepen ze al gelijk te blèren dat ze eten wilden (de junk food verslaafden) dus dat was geen probleem. Ze hebben flink lopen knagen, zelfs bij Snoepie hoorde ik botjes knappen terwijl hij normaal helemaal geen bot wil knagen. Uiteindelijk hebben ze lang niet alles van de kuiken opgegeten, maar het begin is er. Morgenavond nog een keer en dan loop ik ook weer met het normale patroon in de pas. Het begin is er in ieder geval.
Door mirdj
#1889853
Grote verrassing vanmorgen. Ik was gisteren vergeten de restanten van de kuikens weg te halen. Vanmorgen lagen er alleen nog 2 koppen en een stukje lijf. :D Zou het dan toch nog gaan lukken?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door