Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
#1910149
Als ik morgen alles in porties heb moet ik ook eens gaan kijken wat er hier past. Wat niet past gaat naar m'n ouders, die hebben nog een paar lades voor mij beschikbaar ;)
Door *Flip*
#1910156
Limpy´s aai-assistente schreef: Wahaha, hier op BP zijn we toch normale vrouwen?
In een volgend huis wil ik idd ook een walk-inn-fridge, en nee die hoeft niet te lopen en moet heul veul groter zijn ;D
liever een walk-inn-fridge, worden dolblij van stevige drollen, worden blij van een krat kipafval (zie barplaats) en genieten als onze onschuldige katjes veranderen in kwartelverscheurende monsters, ja heel normaal ;D
Door mirdj
#1910261
Ik heb net met veel passen en meten alles in de vriezers gekregen. Er moet echt wat naar m'n ouders want anders kan ik de porties niet meer invriezen. Morgen of volgend weekend eens kijken wat er allemaal die kant op kan.
Door mirdj
#1910655
Hoeveel inhoud precies weet ik niet. Ik heb een tafel model met 3,5 lade en een vriezer onder m'n koelkast met ook 3,5 lade. De lades zitten er ondertussen niet meer in en naast het vlees heb ik er ook nog 5 rollen van een kilo haaksbarf en 1,5 lade met spullen van mijzelf.
Door Emytje
#1910673
Dat valt dan nog wel mee eigenlijk. Ik kan maar geen schatting maken hoeveel ik hier in de vriezer kwijt kan, al komt er wel een nieuwe bij (200 L).
Door mirdj
#1910694
Ik vond het ook lastig om een schatting te maken dus had de vriezer van m'n ouders achter de hand gehouden. Ik heb eigenlijk alleen een basis ingekocht, maar met 10 kilo kipsnippers gaat het natuurlijk hard. Ik heb nu een gedeelte van de kipsnippers, "restanten" waar ik nu geen portie van kan maken en wat orgaan bij m'n ouders gebracht. De rest is nog hier.
Door mirdj
#1914660
Vanavond even de konijn orgaanmix van Richard (hij bestelt tegenwoordig bij Kiezebrink) gedeeltelijk ontdooit en in porties verdeeld. Helaas bleek er alleen hart en nier in te zitten en hier en daar een verdwaald oog (2 op een kilo). Van de week dus maar even de kippenlever of maagjes bij m'n ouders halen en daarmee aanvullen.

Max vindt de niertjes in ieder geval heeeeeeeel erg lekker. :D Hij heeft er 2 gehad (ook die van z'n broer gepikt) en bleef smullen. Snoepie vond het wel allemaal heeeeeel lekker ruiken, hij stond zelfs rechtop tegen de aanrechtkastjes aan, maar heeft niet gegeten. Max zou ik denk ik wel volledig aan barf kunnen krijgen maar Snoepie is en blijft een lastige eter.
Door cindy5409
#1914735
Hier wilde een van de twee ook absoluut niet aan de barf. Die heeft dus tijdelijk kvv gehad. Maar na een tijdje begon ze dingen te pikken van de honden. En nu zit ook zij aan de barf. De een heeft misschien wat langer nodig als de ander.
Door mirdj
#1914780
Snoepie is gewoon een zeikerd eerste klas ;D Het duurde bij hem ook 4 maanden voordat ik hem volledig op kvv had. Max ging bijna cold turkey over. Ik weet dat Snoepie heel lastig is en ik ga hem ook niet dwingen. Ik bied het hem aan om te proberen en als hij het niet wil heeft z'n broer mazzel. Ik zal hem er ook niet iets anders voor geven, want anders weet hij dat hij iets lekkers krijgt als hij het niet op eet en dan gaat hij dat expres doen. Kipfilet vindt hij heerlijk, dat wordt onder een hoop gegrom opgegeten. Ik ga gewoon langzaam aan de dingen die ik nu in de vriezer heb liggen aan ze geven om te proberen. Dan krijg ik een beetje een indruk wat ze wel en niet lekker vinden want er komen nu een hoop nieuwe dingen bij.
Door mirdj
#1918581
Net de duifkarkassen gedeeltelijk ontdooit om porties van de te maken. Ik had 2 vleugeltjes over en die heb ik aan de mannen gegeven, geen van beide moesten ze er iets van weten. Zelfs kliko Max draaide zich om en liep weg. Als ik dit in de mixen ga doen denk ik dat ik het voorlopig maar even met paard of kip meng. Nu staat er eend spier te ontdooien eens kijken hoe ze daar vanavond op reageren want ook dat hebben ze nog nooit gehad.
Door Limpy
#1918983
Eend heeft een redelijk neutrale gevogelte smaak, duif daarintegen een sterke geur en smaak.
Hier ook maar 1 v/d 4 katten die duif echt lekker vind, nr 2 doet soms gek en knaagt dan een beetje maar de andere 2 vinden het echt goor....
Door mirdj
#1919071
Max vond de eend heerlijk. Snoepie heeft er alleen aan geroken en is weggelopen, net zoals met de rest van wat ik ze van de week heb gegeven. Als het nou kipfilet was geweest had hij er wel raad mee geweten. Ik weet dus niet of hij het echt niet lekker vindt of dat hij geen honger heeft.
Door Limpy
#1919080
Anders kipfilet mengen met de eend?
Werkt hier meestal ook goed met nieuwe smaakjes (kipjunks als het zijn)
Door mirdj
#1919086
Dat ga ik ook zeker doen. Ik heb nu alleen nog maar makkelijke porties gemaakt voor in de vriezer, zodat het makkelijk pakken is voor het malen. De mannen hebben dan ook alleen maar kleine stukjes gekregen om te proeven en voor mij om te kijken wat ze lekker vinden. Als ik ga malen ga ik sowieso mixen maken met verschillende diersoorten dus dat gaat helemaal goed komen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door