Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
#1890837
Yes, vandaag hetzelfde prakje als gisteren neer gezet en ze hebben allebei een poot en de kop achter gelaten, de rest is op. :D Volgend weekend ga ik de stukken wat groter maken, eens kijken wat ze er dan mee gaan doen. Het gaat nog eens wat worden met de mannen. ;D
Door fem fatale
#1890906
Wat goed.

Er zijn volgens mij ook katten die ze echt niet lusten. Mijn Plien, die toch een prima barfer is eet pertinent geen kuikens en eieren, ze eet verder alles, dus ik denk echt dat ze het vies vind en geef haar gewoon een muis als de anderen een kuiken krijgen.
Door mirdj
#1891099
Toen ik ze vorige week compleet neerlegde trokken ze echt hun neus er voor op, je had die koppies moeten zien. Dit was dan ook wel de eerste keer dat een complete prooi voor zich kregen dus ik kan me voorstellen dat ze niet wisten wat ze er mee moesten. Ook in stukken zonder blik moesten ze het echt niet. Nu met blik wel dus ik heb goede hoop dat ze ze zonder blik ook gaan eten. Ik denk dat ze zich alleen met de koppen nog geen raad weten, maar dat komt misschien nog wel. Spelen doen ze er, gelukkig, niet mee hoewel ik 1 kop een stuk bij de voerbakjes vandaan vond.
Door mirdj
#1901072
Ik ben weer even aan het puzzelen geweest met menu's en wat ik kan halen hier in de omgeving.

Ik wil een aantal mixen van 1 kilo gaan maken die ik dan dagelijks afwissel. Dat doe ik nu ook met de kvv en de mannen vinden dat lekker, als ze 2 dagen achter elkaar hetzelfde krijgen eten ze de 2e dag heel slecht. Orgaan wil ik per bestelling af gaan wisselen aangezien dat alleen maar per kilo geleverd kan worden. In de eerste bestelling neem ik eend (hart en lever) en als dat op is wil ik over gaan op kip (lever, hart, maag) en dan kan ik ook nog aan konijn (lever en nier) komen. Eigenlijk wil ik geen organen van de grotere grazers nemen, hoewel lam altijd een mogelijkheid is. Alleen bij konijn zie ik wel een probleem omdat ik niet aan hart kan komen. Kan ik dit zo laten of moet ik dit met kip of eend (of desnoods lam) opvangen?

1. kip (karkas/nek), eend (hart/lever), paard (spier)
2. eend (rug), eend (hart/lever), kip (spier)
3. houtduif (karkas), eend (hart/lever), lam (spier)
4. konijn (karkas), eend (hart/lever), geit (spier)
5. kip (karkas/nek), eend (hart/lever), eend (spier)
6. houtduif (karkas), eend (hart/lever), kalkoen (spier)

Daarnaast wil ik ook kwartel gaan proberen, die geef ik compleet als ochtend of avond maaltijd en ik ga nog sardientjes bestellen. De vis wil ik ook gaan wisselen tussen sardientjes, makreel en zalm. Het ligt er aan wat er te krijgen is.

Volgens mij zit ik zo wel aardig in de goede richting, niet overdreven veel van 1 bepaalde diersoort. Dit is waar ik op dit moment aan kan komen en wat ik in m'n vriezer kwijt kan. In de toekomst wil ik gaan kijken of er nog meer variatie nodig is, dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat de mannen lekker vinden.

Max vond de eendagskuiken vanmiddag in ieder geval weer erg lekker. Snoepie heeft alleen het blik opgegeten, de junk, dus die zal ik morgen weer wat kleiner hakken.
Door Limpy
#1901108
Ik hussel de organen van div dieren juist lekker door mekaar tot mix: eend of kippenhart,eendlever en konijnnier (van lam en koe blieven ze hier nix dus dan ben je wel beperkt ja) en vul het aan met vleesbot/spiervlees (ander soort)

Houtduif heeft een heel specefieke geur en smaak, hier blieft maar 1 v/d 4 katten het (hij is m´n kliko  ;D )
Soms hebben ze op de markt ook wel eens anjovisjes, die schijnen ook lekker te zijn.
En kwartel vinden ze hier alle 4 subliem....
Door mirdj
#1901132
Ja dat zou ook nog kunnen, verschillende organen van verschillende diersoorten. Ik wil er niet te veel van in huis halen want met 150 gram per kilo gaat dat niet heel erg hard. Duif doe ik voorlopig alleen als test. De rest hebben ze allemaal al een keer gehad en dat is goed gegaan. Langzaam aan ga ik nieuwe dingen introduceren. Ik ben nu met kuikens bezig en Max vindt het heerlijk (is soort van mijn kliko) Snoepie moet gewoon overal aan wennen, maar uiteindelijk eet hij het wel.
Door mirdj
#1910035
Vanmiddag even bij Richard en Slagerij West langs geweest, er ligt hier nu 38 kilo vlees in de keuken te ontdooien totdat er porties van kunnen worden gemaakt. Ik weet al wat ik morgen ga doen. :biggrin2: Ik vind trouwens dat er aan de geitsnippers van West veel vet en vliezen zitten, denk niet dat ik die nog een volgende keer neem.
Door Limpy
#1910061
Das de reden dat ik geen geit of lam/schaap meer voer, mijn katten vinden het ook te vet.
(terwijl ze een beetje paardenvet en -vlies wel graag wegknagen)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1910067
Dat is het nadeel met katten tegenover honden. Katten eten kleinere porties. Als je dus een lapje hebt met redelijk wat vet of vlies er aan, is de kans groot dat 1 portie teveel vet of vlies is. Ik heb ook in de bar een plaatje gezien van de kipsnippers (was ik zelf mogelijk in geinteresseerd om te bestellen) en dat was echt te veel vet.
Door mirdj
#1910071
De lam vond ik heel erg meevallen, in ieder geval bijna geen vliezen en de hoeveelheid vet viel ook heel erg mee. De Haaksbarf lam is ook vrij vet, dat is overigens de enige vrij vette diersoort die ik voer.

Ik heb de kipsnippers liggen en die vind ik op het eerste oog meevallen. Morgen kijk ik verder want voordat die klomp is ontdooit ben ik 3 dagen verder.
Laatst gewijzigd door mirdj op za 22 jan 2011, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#1910079
38 kilo :o :o 150gr/dag zei je, dan heb je voor meer dan 8 maanden eten!! Heb je ook een (mannelijke)spierbal voor het malen :biggrin2:
Geit heb ik nooit geprobeerd, maar lamsvlees wordt ook niet met veel vreugde gegeten. Lamstong wel! Spiervlees van grote grazers komt vaak van de buik, als je pech hebt heb je meer vet en vliezen dan vlees, daarom koop ik dat niet meer en Tong is ook spier :)
Door Limpy
#1910088
koekje schreef: Ik heb ook in de bar een plaatje gezien van de kipsnippers (was ik zelf mogelijk in geinteresseerd om te bestellen) en dat was echt te veel vet.
Die vond ik zelfs te vet terwijl ze hier alle 4 met kip totaal niet kieskeurig en behoorlijke kliko´s zijn!
Door mirdj
#1910106
Daar zit ook een kilo orgaan bij en daar doe ik veel langer mee. De volgende bestelling heb ik alleen maar bot en spiervlees nodig ;) Dit was mijn allereerste bestelling dus ik had echt alles nodig en dan nog ben ik voorzichtig geweest met bestellen.

Ze eten trouwens samen 250 gr per dag ;)
Door *Flip*
#1910117
mirdj schreef: Daar zit ook een kilo orgaan bij en daar doe ik veel langer mee. De volgende bestelling heb ik alleen maar bot en spiervlees nodig ;) Dit was mijn allereerste bestelling dus ik had echt alles nodig en dan nog ben ik voorzichtig geweest met bestellen.

Ze eten trouwens samen 250 gr per dag ;)
tegen de tijd dat ik mijn online winkelmandje moet controleren kom ik altijd weer tot de conclusie dat die hoeveelheid nooit gaat passen en dan moet ik weer wegstrepen. Het liefst voer ik van de 14 maaltijden minimaal 10 verschillende, en 100kilo kan ik natuurlijk nooit kwijt :(
Normale vrouwen willen een inloopkast, doe mij maar een inloop vriezer :biggrin2:
Door Limpy
#1910131
Pammie schreef: Normale vrouwen willen een inloopkast, doe mij maar een inloop vriezer :biggrin2:
Wahaha, hier op BP zijn we toch normale vrouwen?
In een volgend huis wil ik idd ook een walk-inn-fridge, en nee die hoeft niet te lopen en moet heul veul groter zijn ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door