Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lonaa
#1802555
Hallo,

Hier krijgen de katten al geruime tijd barf. Ze eten zo'n beetje alle soorten vlees (behalve varken natuurlijk) en smullen lekker van de botjes. Ook orgaan gaat er bij de meeste zonder moeite in. Voor de rest moet ik het pureren met een beetje blikvoer..

Maar nou vraag ik me af, wat voeren jullie 'erbij'?

Ze krijgen hier wel eens een beetje ei, maar de helft hoeft dat bijvoorbeeld niet. Ziva wil wel eens een stukje van m'n appel, maar verder ook niet. Ook mogen ze van mij wel eens m'n lepel met yoghurt aflikken, maar dat voegt dan weer niet zoveel extra toe.

Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1802627
ik voer volgens mij eigenlijk geen bijproducten. ipv ei voer ik kuikens, maar ik zie dat niet als bijproduct. ot krijgt geregeld een scheut kattenmelk over haar prak, maar dat is omdat ze een hele truttige eter is.
Door Mevroi Kruim
#1802633
Hier idd regelmatig ei maar ik vind dat dat bij een menu hoort. Zuivel doe ik niet, al pikt Eppo graag wat kwark als ze de kans krijgt  >:( groente eten ze af en toe gekookt. Dus idd een tamelijk sec Frankenprooidieet  ::)
Door Too
#1802638
..niet... ;D

-Ei vinden ze erg lekker maar sinds ze kuiken eten krijgen ze dat zelden... wat vinden ze van licht gestold ei [eitje heel even in water ,van de kook af, kiepen] mijn dames vinden ei in elke vorm erg lekker  Ei is wel heel gezond
-Yoghurt/karnemelk/zuivel is geen onderdeel van t menu, ze vinden t wel heeeeel erg lekker.. ik heb boter gebruikt om kuiken en muis eetbaar te maken
-Groenten vinden ze niet zo heel spannend, spercie-, snijboon en komkommer zijn favoriet hapje broccoli, courgette[schil] of spinazie alleen als er gemalen vlees doorheen zit, komkommer doen ze een moord voor [t geluid van een mes in komkommer is de ultieme wake-up call]
Gebruikersavatar
Door koekje
#1802676
hier vinden ze groente alleen leuk om onder de bank te gooien. zuivel mag Sien graag aan likken (Ot soms ook, maar meestal zit het al in Sien), maar ze krijgt er snel diarree van. Sien eet sowieso graag mensen-eten (linzen, cake, tofu, etc), dus ik denk dat het meer om het idee gaat dan om de smaak.
Door Henkje
#1802735
Skoll jat af en toe een stukje komkommer. Verder eigenlijk niets. Ei vinden ze niet lekker, alleen in kuikenvorm.
Door Limpy
#1802766
Ei eten er 3 ook alleen maar via kuiken, Limp krijgt soms wel een redelijk nog snotterig gekookt ei want hij lust geen kuikjes of rauw ei.

Zomers blieven ze hier ook wel eens een hapje komkommer; gekookte bloemkool, brocolie, wortel of witlof is heel soms ook lekker.
Hüttenkäse/cottagecheese vinden ze voor heel af en toe ook wel lekker en biologische kaas liefst heel veel maar doen we ook maar weinig.
Door Too
#1802772
;D witlof vergat ik... Catoo vind t reuze spannend zo'n blad meeslepen
er 2x in bijten    brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrjakkie = klaar en dat keer op keer  :biggrin2:
Door Limpy
#1802791
;D Pekke reageerde eerst ook net als jouw Catoo maar mijn blixa heeft het eigenlijk altijd al heerlijk gevonden en toen is pekke het toch ook maar gaan proberen te eten (uit hebberigheid), nu delen ze een blaadje... blixa ¾ en pekke ¼ (blixa heeft wel eerste keus)  ;D ;D
Door Too
#1802814
Tootje begint haar food-focus eindelijk wat los te laten.. na 3 jaar dagelijkse maaltjes en een warm bed, dus als ze rauwe witlof niezizolekkernie vindt kan mij dat niet zo veel schelen..verzin ik wel een list om t toch binnen te krijgen

Maar terug on topic : Lonaa lusten ze wel kuiken? Dat is minstens zo gezond als een ei
Door Lonaa
#1802826
[quote="Too"]
Tootje begint haar food-focus eindelijk wat los te laten.. na 3 jaar dagelijkse maaltjes en een warm bed, dus als ze rauwe witlof niezizolekkernie vindt kan mij dat niet zo veel schelen..verzin ik wel een list om t toch binnen te krijgen

Maar terug on topic : Lonaa lusten ze wel kuiken? Dat is minstens zo gezond als een ei
[/quote]

Ja joh, kuikens zijn fantastisch.

We hebben er 2 die er wat moeite mee hebben, die zitten pas een half jaar op vers en die willen geen prooi, vinden ze vies. Hoewel die soms wel weer wat van een eitje willen.
Door Too
#1802837
Owww wie kuik eet hoeft niet persé  ei te eten,
hier hebben ze kuik leren eten door t kuikje te masseren met blikvis en later met een beetje boter  :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door