Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Danielle-JL
#1795821
Tamomi schreef: Ehhh... Coons hebben teveel haar in d'r oren. Die horen niks. (Behalve het geluid van een blikje dat wordt opengetrokken, al doe je het in het schuurtje achterin de tuin.)
whahaha :biggrin2:klinkt precies als Joy en Lucky
Door Tamomi
#1795837
OK iedereen, bedankt voor al jullie nuttige tips tot nu toe.
Ik ga eruit... moet nog een heleboel doen vanavond. Ik kom hier morgen weer kijken en verder leren.

Bye,
Anna
:wavetowel2:
Door Too
#1795844
[quote="Tamomi"]
Dank... ik haal een hamer van zolder en leg 'm in de keukenla.
We wonen niet in een soort buurt waar de plaatselijke winkelier patrijs en kwartel verkoopt... daar zal ik ff een blokje voor om moeten. En ik ga ook even kijken bij een grote vee- en huisdiervoederhandel hier vlakbij, die verkopen allerlei ingevroren karkasjes, ze hebben zelfs een eko-serie!
[/quote]

Waaah een barf-winkel  :D, á la carte [adresjes] , verzamelplaats en vraag en aanbod op t forum zijn ook interessant om in de gaten te houden wellicht kan je een keer meebestellen bij 1 van de leveranciers
Door Rianne145
#1795867
Welkom hier!
Ik haal er vlees uit, dat laat ik dan in een kastje een nacht ontdooien en dan kunnen ze er 3/4 keer van eten. Zodra het ontdooit is gaat het de koelkast in en ik serveer het koud. Ze hebben er geen last van.
Ik liep net met een plastic bordje met kuikens te sjouwen en ik werd ook besprongen haha
Ik geef mijn coontje nu kuiken les, maar hij snapt er helemaal niets van..... Hij blijft maar dom naar m'n ander katten kijken waar ze dat eten toch vandaan halen terwijl er een kuiken voor z'n neus ligt. Zucht
Door Danielle-JL
#1795885
[quote="Rianne145"]
.....
Ik geef mijn coontje nu kuiken les, maar hij snapt er helemaal niets van..... Hij blijft maar dom naar m'n ander katten kijken waar ze dat eten toch vandaan halen terwijl er een kuiken voor z'n neus ligt. Zucht
[/quote]

haha de mijne deden er de eerste keer ook 2 keer over:p
Lucky kwam er ook pas achter toen er een stukje losraakte en hij het opat, toen was het van he dat kan ik eten en at ie em meteen op. Joy keek toen nog ff verbaast, maar toen lucky kwam kijken of ie het kuiken van Joy ook mocht hebben ging joy en blazen en at ie hem ook snel op ^^
Door Mevroi Kruim
#1796195
Hoi, welkom, goed idee om je katzels te verwennen met barf!
Als ze kippenpoot wegwerken, prima, vleugelbot is wat dunner maar zou ik zekker ff meppen. Kwartel is lekker zacht bot, eendagskuiken hebben veel dierenwinkels in de vriezer en dat knaagt ook lekker weg. Je kunt de poot knippen met een goeie snoeischaar, de kleinere stukken bot eten wat makkelijker. Lappie koei van de slager of de super lusten ze vast ook wel trouwens.

Ik ontdooi alles voor katten en honden in grote afsluitbare emmers of koelkastdozen met degelijke deksels, buiten de koelkast. Ik trek meestal voor een dag of 3 uit de vriezers, ontdooi alles en mik het overschot in de koeling.
Door Too
#1796399
Je weet t vast wel maar toch : let even goed op dat karkasjes ed goed bevleesd zijn, 50-50 bot en vlees ,
als ze erg kaal zijn moet je er wat vlees bij geven anders kunnen ze niet poepen! da's zo zielig  ;)

Nekken, vleugels, ruggen zijn over t algemeen vlezig genoeg
Door *Flip*
#1796801
[quote="Too"]
Je weet t vast wel maar toch : let even goed op dat karkasjes ed goed bevleesd zijn, 50-50 bot en vlees ,
als ze erg kaal zijn moet je er wat vlees bij geven anders kunnen ze niet poepen! da's zo zielig  ;)

Nekken, vleugels, ruggen zijn over t algemeen vlezig genoeg
[/quote]

vnl bij kipkarkas zitten vaak grote stukken kraakbeen > spiervlees denk ik. Gaan ze hier ook moeilijk door poepen? Meneer weigert de kattenbak, dus ik kan het poepen moeilijk controleren.
Door flin
#1796875
[quote="Pammie"]
vnl bij kipkarkas zitten vaak grote stukken kraakbeen > spiervlees denk ik. Gaan ze hier ook moeilijk door poepen? Meneer weigert de kattenbak, dus ik kan het poepen moeilijk controleren.
[/quote]

'k snap je vraag niet helemaal?

kraakbeen is geen spiervlees,

spiervlees zietteruit als kipfilet, lapje rundvlees, enzo; geen harde onderdelen
dan zitter ook meestal nog vel met wat vet omheen..

tè weinig spiervlees lijkt me geen goed plan bij katzels.. ;)
Door *Flip*
#1796938
'>' als in: meer dan

kraakbeen : spiervlees rond de 60:40.
Wordt de poep van kraakbeen netzo hard als van bot?
Door Tamomi
#1915353
Hoi, ben ik weer. Sorry voor de lange afwezigheid. Ik heb me in oktober hier aangemeld en daarna niks meer van me laten horen (heb wel meegelezen). Heb het nogal druk gehad o.a. met werk en informatie zoeken over rauw voeren.

Ik wil graag even een update geven over mijn poging om onze drie Coons Tatja, Monty en Minnie aan het rauwe voer te krijgen. Ook heb ik een vraag, maar die zal ik plaatsen bij ‘Katten en KVV’.

Na een korte periode van wennen gaat het nu eigenlijk heel goed. Ze krijgen een combinatie van KVV (Tinlo, meestal de Cattery-variant) en ‘gewoon’ vlees. Ik geef dingen als kipkluifjes en –vleugeltjes, kwartel (schoon), diverse soorten filet, organen, hele moten vis en rauwe ongepelde garnalen. Ze knagen het allemaal opgewekt weg. Zelfs Monty katermans, die zich aanvankelijk echt geen raad wist met een kluifje, sloopt nu op z’n dooie gemak een kwarteltje.

Aan prooidiertjes zijn we nog niet begonnen, maar dat wil ik wel gaan uitproberen als het straks warmer weer wordt. Dan kan ik ze dat buiten op het terras geven zodat ze niet door de keuken gaan voetballen met muizen en kuikens. (Je zou zeggen: dan ga je toch zelf lekker warm binnen zitten terwijl ze buiten eten? Maar ik moet erbij blijven, want vreetschuurtje Minnie eet 3x zo snel als de anderen. Zodra ze haar portie op heeft probeert ze op het dievenpad te gaan. Die kleine leperd moet ik dus in de smiezen houden.)

Het verse voer doet de poekies echt goed. De ontlasting is veel beter – ze produceren tegenwoordig de fameuze droge geurloze drollen – en Monty heeft geen klitten meer in z’n vachtje.

Ook leuk is dat onze da positief staat tegenover rauw voeren. Maar erg veel weet hij er zelf niet van af. Daarom ga ik nu even een nieuw topic openen bij ‘Katten en KVV’ met een vraag.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door