Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1809610
Ik heb 3 katten en 2 honden en 2 vriezers, een grote kist en een kast 1.80 hoog. En ik sla zoveel mogelijk in, da's voordeliger  :D
Samen eten honden en katten ongeveer 1 1/2 kilo per dag dus het gaat nog best vlot op allemaal.
Door Limpy
#1809628
Hier hebben 4 katsels hun eigen tafelmodel vriezer (4 lades, 100 ltr) en 1 lade in mijn vriezer en nog liggen er regelmatig vleesjes in mijn 2 lades...  ;D

Ik bestel idd ook mee met anderen als ik bepaalde produkten van bepaalde leveranciers wil of tussentijds iets nodig heb, is de vriezer errug leeg doe ik zelf ergens een flinke bestelling en dan ben ik meestal voor ruim 3 mnd voorzien (hier gaat er bijna 3½ kg per week door)

Voor 2 katten zou je met een kistje van 150 ltr of tafelmodel een eind kunnen komen maar van barfen wordt je echt heel hebberig hoor  ;D
Door Danielle-JL
#1809632
hahaha ja i kno ;D

maar kzit een beetje met m'n ma die weer zit met de extra stroomkosten..
Misschien dat de helft bij m'n oma in de vriezer kan, die heeft een extra vriezertje, maar dat is echt een heel klein miniding..zonder lade alleen met soort rekjes ofzo:s
#1809635
De tegenwoordige vriezers zijn zeer energie-zuinig, vooral als je een A+ of A++ aanschaft. Denk in 30 euro per jaar ofzo. Een kist is zuiniger dan een kast. De kosten heb je er zo weer uit omdat je groot kunt inkopen.
Door Too
#1809702
55liter [=anderhalve lade in een koelvries-combi] en dat is met 2 katten en 1 mens prima te doen, al blijft er af en toe niet heel veel ruimte over voor mensen eten :D

T is soms wel frustrerend om niet mee te kunnen doen met aanbiedingen mááárrr wat moet ik met 5 kilo eend als de dames samen 1250gr per week eten??
Ik lift 1x per ca 3 maanden mee met grootbestellers voor 5/6kg vleesbot en spiervlees, orgaan, kip en vis koop ik 'lokaal'
-ik vind t fijn dat ik dan bv 1 lamshartje of 2 niertjes kan kopen , zo spaar ik ruimte voor andere dingen ;), bovendien ben ik zo vriendjes geworden met de poelier die af en toe kwartel- en nijnkoppen voor me bewaart-
Door Lonaa
#1809705
Wij hebben 1 vrieskist van 357 liter en 1 vriezer met 7 laden (volgens mij iets van 200 liter) voor onze 5 katten.

Ze eten samen 600  gram per dag.. en de vriezer(s) zitten nu redelijk vol.

Er komt de laatste tijd veel vlees, maar dan kunnen we ook wel een maand of wat vooruit. :)
Door Danielle-JL
#1809879
@ Too: dat is dan wel handig. maar wij moeten helaas een stukkie rijden voor orgaan etc.
Mijn ma heeft net ff heel duidelijk gemaakt dat ze echt géén tweede vriezer wil..
We kunnen dus krijgen wat bij de islamslagerij islamcentrum te krijgen is.
Ik vroeg mij of het geit en schapen vlees daar spiervlees is en of het te eten is voor de katten?
kuikens kan ik hier wel krijgen..dus ja dan krijg ze dat dan maar (rund(=kalf?), kip, lam, geit, schaap en dan kuiken..)
Tis niet anders..misschien dat we dan af en toe is kunnen meebestellen en dan eend ofzo..en af en toe vis van de visman..
Door *Flip*
#1810058
bij ons heeft de dierenwinkel ook enkel kuikens, maar als zij nieuwe moeten bestellen willen ze voor mij ook wel eens kippennekken oid bij bestellen. Toch heb ik er een vriezer bij gekocht, want met een 'ik-lust-alles-kat' wordt je met Barf echt wel hebberig. Mijn vriend wilt nu ook terug komen als kat, 15 vleessoorten, haha! Bij hem duurde het lang (1jr) voordat hij actief mee werkt met barf. Misschien kan je voorzichtig je moeder enthousiast proberen te krijgen en komt er ooit toch een extra vriezertje ;)

Tot die tijd: Paard- en eendenvlees kan je vaak ook in de supermarkt krijgen, al dan niet in de diepvries. Rond de kerst hebben de lidl en aldi vaak konijn en eend in de diepvries. Kippenniertjes zitten vaak nog in de plofkippen vd supermarkt. Hier kan je zelf de pootjes en beetje filet van eten en de romp aan de kat voeren (niet gebakken / gekruid natuurlijk ;) ). Kip- en rund spiervlees kan je geven als het 's avonds op je eigen menu staat of tot de tht in de koelkast bewaren en zo verschillende maaltijden geven. De poelier op de markt heeft hier altijd kippennekken/hart/maag en levertjes. 
'Onze' halalslager heeft ook alle lamsorganen, toen ik nog geen vriezer had kreeg ik tegen een lagere prijs ook de afsnijsels.

Succes!
Door Danielle-JL
#1810065
ja t moet ff voorzichtig gebeuren idd..
Maar me ma zit nu ook met de aanschafkosten van de vriezer wat nu ff niet gaat lukken. (op mp heb je wel goedkope maar die zijn dan weer niet zuinig etc)
Aangezien ze ook wel is gewoon vlees voor ons wilt kopen bij de islamslager (t zag er écht goed uit daar) is het wel fijn als we de basis daar kunnen inslaan.
Dus..kunnen ze de panklare geiten en schaap stukjes hebben?
En dan natuurlijk met kerst konijn en eend..en ik zal is gaan zoeken naar dingen met paard ofzo..dat komt wel goed.
#1810214
Als ze het eten kunnen ze geit en schaap en lam prima baas. Mijn katten vinden lam nog wel OK maar schaap en geit en bleh.
Let er op dat het vaak erg vet is, ik snij teveel vet er altijd af.
Door Danielle-JL
#1815084
ja:D toevallig waren we gisteravond in Rotterdam en zijn toen even naar de slager gegaan.
Bij thuiskomst gelijk maar even alles gesneden en het paste makkelijk dus we kunnen volgende keer wel wat meer nemen.. (tja het was ff kijken hoeveel er paste natuurlijk)
De eend viel heeel erg in de smaak..en de geit ook :D (het snijden van het vlees is altijd 1 groot feest :p)
Nu eerst nog ff de carni opmaken en dan kunnen we beginnen met het nieuwe menu geven :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door