Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door miik
#1766918
Even een update over Sientje. Mn knappert :-*
Sientje doet het echt super, kan niet anders zeggen. Ik ben in het begin wel "erg streng" geweest, niet willen eten- dan pech en geen eten. Ze was goed gezond en kon dat goed hebben, met als gevolg dat ze echt- maar dan ook echt alles met plezier eet nu ! Ehhh zeg maar gerust VREET
Ze krijgt nu complete duif, kwartel, muis, rat, gerbil, hamster, kuiken, baby cavia, en verder delen konijn, tamme en wilde eend, fazant, kip en kalkoen/rund/geit/paardevlees.... Dus eigenlijk alles wat ik in huis heb :) Ik zal hier wat eet foto's en filmpjes zetten en wat mooie foto's van Sien zelf in de stamkroeg....

Dit is een kale houtduif
Afbeelding

Afbeelding

Hier eet ze wel netjes een halfwas rat ... (die nat was doordat hij in bak lag met hondenvlees te ontdooien)
Afbeelding

En een kuikentje af en toe...
Afbeelding

Ook kwartel is lekker- maar wel een heel gevecht...
Afbeelding

hier een filmpje van het gevecht met de kwartel ;)


En ook een tortelduifje gaat verdeeld over de hele dag schoon op
Afbeelding

en een filmpje van de tortelduif....
http://s227.photobucket.com/albums/dd54 ... elduif.mp4

en ook haring is lekker.... een filmpje
http://s227.photobucket.com/albums/dd54 ... ilmpje.mp4

En als je van de baas niet genoeg krijgt ... ga je toch zelf op jacht ?.... naar bv kikkerbilltjes...
Afbeelding
#1767178
Leuk hoor zo eentje die alles eet! Ze ziet er prachtig uit!

Hoe doe je dat met hele beestjes, laat je haar eten tot 'zat'?
Mijn dames zijn volgroeid ik vertrouw ze niet met eten tot.... plof, ben bang dat ik ze dan kan rollen  :D, ze zijn nu al niks te dun.
#1767181
Nee ik vind het ook niet schokkend... maar voor de nieuwe mensen misschien wel.
Ja, ik laat haar in princiepe eten tot ze genoeg heeft, en omdat ik dit vanaf kitten af aan heb gedaan, stopt ze ook op tijd. Normaal eet ze in de bench met het deurtje dicht. Maar met het tortelduifje had ik het deurtje open gelaten.
En wat ik dan zie, is dat ze elk uur er even in hupt om een paar hapjes te nemen en dan weer gaat.
Als ik het idee heb dat ze erg veel heeft gegeten, wil ik iets groots ook wel afpakken.
Of gewoon de dag erna een kleinere portie....
#1767279
Ze is een raszuivere somali.
De wildkleur heeft een rode basis met zwarte puntjes aan de haren.
De sorrel heeft een rode basis met rode puntjes aan de haren.
En Sientje is een sorrel die verzilverd is, daarom is de onderkleur wit ipv rood, met nog steeds de rode haarpuntjes. Officieel dus "sorrel zilver".
#1767365
Aha, nu snap ik de kleur dan wel  ;D een sorrelsilver of silversorrel....mooi hoor!
Een oud-collega van me is hobby-fokker van abby´s en sinds ik haar monsters ontmoet heb ben ik verkocht.

Daar ik siamezen/oosters kortharen/tonkanezen helemaal geweldig vind (en al 16 jr heb) vallen abbesijnen en somali´s qua karakter ook wel in mijn straatje, ik vind het grandiose en gratsieuze mooierdes!
#1767368
Limpy´s aai-assistente schreef:Daar ik siamezen/oosters kortharen/tonkanezen helemaal geweldig vind (en al 16 jr heb) vallen abbesijnen en somali´s qua karakter ook wel in mijn straatje, ik vind het grandiose en gratsieuze mooierdes!
Dankje ! Ik denk ook zeker dat er veel overeenkomsten zijn. Ik ben ook echt als een blok gevallen voor het karakter.
Ze wil met alles meedoen en meehelpen en is echt mn maatje. Maar ze is een stuk minder praterig dan bv een siamees, en dat vind ik wel prettig. Hoewel ze wel op mij reageert, als ik haar roep, krijg ik een vrolijk "miauw" terug van haar :-*
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door