Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1704307
Hallo allemaal, soms eten die verwende donders bij ons slecht mijn eigen gemalen Barf, vooral lamsvlees wordt hier slecht gegeten,
terwijl die haarballen wel lamshart eten. >:(

Nu zijn er appetiters (natuurlijk) die je over/door het voer kan doen om het eten aantrekkelijker te maken zoals: vitamine B12, Cat-nip, of ander sterk/aantrekkelijk ruikend spul zoals vismeel.
Cat-nip schijnt zelfs de spijsvertering te stimuleren.

Wat is jullie ervaring?
#1704321
Catnip over het vlees? Krijg ik hier 4 voerbakken naar mn hoofd gegooid!  ;D
Das om in een sok te doen en mee te knuffelen en onder te kwijlen zeggen de tijgers....

Vis (vers of blik) door het eten doet hier al wonderen bij "vieze" smaakjes...
#1704366
ipv cat-nip zou ik eerder voor de vloeibare valeriaan gaan,

B-12 schijnt een eetlustopwekker te zijn die ingezet wordt om vooral nierpatientjes weer aan de maaltijd te krijgen;
dan word 't wel geinjecteerd, de smaak van vit B (zo 'n pil verkruimeld) zullen de meeste katten niet waarderen

vooralsnog geloof ik meer in langzaamaan, steady, steady, wennen aan 'n nieuwe smaak (ohw; 'k word niet vergiftigd...  ::) )
#1704415
Daarom zou ik catnip of valeriaan nooit over het eten doen.

Hier krijgen ze heel af en toe catnip in een dichtgeknoopte sok als snuf/ruik-verrijking zodat ze even gedoseerd stoned kunnen worden, als je het door het eten doet lijkt me het effect veel sterker (en wil je dat)
#1704428
Ewald schreef: Krijg je dan niet van die Koos Koets achtige katten, Flowerpower, high en piece?
;D ;D ;D
mijn 'gevoelige' doet Koos totdat de dikkerd in de buurt komt....
de dikkerd vindt dat ze gestoord is/doet en dikkerd doet niet aan 'peace man'
dikkerd wil ook ruiken aan dát ding.. ruiken mag niet want: Mijnmijnmijnnnnn... gevolg: vliegende plukken en urenlang gewapende vrede ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door