Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1692082
Onze derde ragdoll, Nina, heeft vanmiddag haar opwachting gemaakt bij ons. 12 weekjes jong. Nog nooit barf/kvv gehad en ik zette haar HB Konijn voor en wat denk je, alles schoon op ;D
Geweldig he!
Morgen maar eens een stukje kwartel proberen!
Van boven naar beneden:

Luna, Eddie en Nina

Afbeelding
#1692249
Grote meid, die mag blijven!

Netjes dat ze de eerste dag al mag mee eten in de keuken, brave eddy en luna....  :-*

Bij mij moest een nieuw kind altijd ver weg eten de eerste 3 dagen omdat blixa anders boos werd.
#1692317
Limpy´s aai-assistente schreef: Grote meid, die mag blijven!

Netjes dat ze de eerste dag al mag mee eten in de keuken, brave eddy en luna.... :-*

Bij mij moest een nieuw kind altijd ver weg eten de eerste 3 dagen omdat blixa anders boos werd.
Hier is er ook nog geen totale vrede hoor. Er wordt her en der flink gegromd en geblazen, maar zolang je ze omkoopt met eten dat echt onweerstaanbaar is (konijn, kwartel) verlopen de etenstijden vreedzaam
#1692635
Fijn! De eerste dag dat Too hier kwam wonen schotelde ik dezelfde kvv voor als de fokster voerde. Hij at het dus niet. Ik ben bij hem gelijk begonnen met zelf samenstellen. Kuikens vond hij in het begin ook maar zo zo. En als je hem nu ziet... hij knaagt zich echt drie slagen in de rondte bij vrijwel alles wat hij krijgt.  :)
#1695911
Wow is die echt 12 weken?
Wat een reus!
Heerlijk is dat he als ze zo makkelijk zijn.
Voor de jongste hier die hier nu 1 week is hoef ik ook niks te mengen of te knippen of plat te slaan.
Voor de andere moet ik vleesbot platslaan en knippen en de rest knippen en dan komt er zo`n kleintje bij die een hele eendennek zonder moeite naar binnen werk.
Veel plezier me haar.

(is dat trouwes zo`n groot ras? of is je kitten gewoon giga)
#1695917
beesteboelmona schreef: Wow is die echt 12 weken?
Wat een reus!
Heerlijk is dat he als ze zo makkelijk zijn.
Voor de jongste hier die hier nu 1 week is hoef ik ook niks te mengen of te knippen of plat te slaan.
Voor de andere moet ik vleesbot platslaan en knippen en de rest knippen en dan komt er zo`n kleintje bij die een hele eendennek zonder moeite naar binnen werk.
Veel plezier me haar.

(is dat trouwes zo`n groot ras? of is je kitten gewoon giga)
Het ras is het op een na (maine coon is het grootste) rag ter wereld. Nina is met haar 12 weekjes en 1200 gram juist aan de kleine kant ;-)
Maar dat is ze enorm aan het inhalen, wat kan dat beestje eten zeg. Vanochtend weer wagonladingen naar binnen en het maakt niet uit wat het is.
Ik moet het een beetje gaan bijsturen denk ik, elke keer als er ook maar iemand in de richting van de keuken kijkt staat zij daar al luid te mauwen ook al is het een half uur nadat ze eten heeft gehad.
Overigens, wat betreft groot zijn, onze Eddie is een ragdoll van 10 maanden en weegt inmiddels meer dan 5 kilo. En dan moet je bedenken dat ze pas tegen het vierde jaar uitgegroeid zijn!
#1697955
Hoe zwaar gaat eddy worden dan, een kilootje of 8?
Dan is nina idd een kleine frummel nu, pekke woog ± hetzelfde op die leeftijd en das een oosterse korthaar...(voor hem dus een mooi gewicht toen)
Ach trekt wel bij als ze zo blij is met barfen  ;D  enne... foto´s van ´t nieuwe kind??? (v/d voorkant dan want achterkant kennen we nu al ;))
Is het een sealpoint?
#1698064
Alles wat nu donker (bruin) is blijft donker. Alles wat nu creme is (streep op haar rechter oor en strepen in haar staart bijvoorbeeld) blijft creme. Alles wat wit is (behalve de handschoentjes en de laarsjes, die blijven wit) kan wit blijven of creme worden. Net een toverbal dus  ::)
Luna verandert ook nog steeds, die krijgt nog steeds creme erbij op haar vahct.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door