Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1692075
Is de Smuldier vlees compleet goed genoeg voor de kat? ( de rode verpakking) .

Ik heb een kat op het asiel die allergisch reageert op welke brok dan ook. Hij doet het fantastisch op de Carnibest in combi met homeopathisch samengestelde middelen.
De Smuldier is stukken goedkoper, en aangezien we erg op de centjes moeten letten en de plaatsbaarheid van de kat ook goed te doen moet zijn , ben ik op zoek naar alternatieven.
Laatst gewijzigd door Urs op za 24 jul 2010, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#1692083
Ik denk dat t altijd 10x beter is dan brok, in BP-optiek  ;) zal t niet ideaal zijn maar poezen vallen echt niet om als ze smuldier krijgen

Wellicht kan je in de 'gebruiksaanwijzing' van poes een aantal opties/merken vermelden in de hoop dat adoptanten denken : duurder is beter  ;)
#1692112
Ik zou er op gokken dat het compleet genoeg is voor een kat, mits deze het eet (daar zit toch ook pens in?). ik vind het wel aan te raden af en toe eens wat anders erbij te voeren, een compleet kvvtje specifiek voor katten. Ze zijn niet allemaal even duur, ik dacht dat Bibi vrij goedkoop was. En anders zelf malen, als knagen geen optie meer is.
Kwartels in veren zijn ook niet zo duur en wel compleet. Dat is lekker voor af en toe er eens bij.
#1692121
koekje schreef: Ik zou er op gokken dat het compleet genoeg is voor een kat, mits deze het eet (daar zit toch ook pens in?). ik vind het wel aan te raden af en toe eens wat anders erbij te voeren, een compleet kvvtje specifiek voor katten. Ze zijn niet allemaal even duur, ik dacht dat Bibi vrij goedkoop was. En anders zelf malen, als knagen geen optie meer is.
Kwartels in veren zijn ook niet zo duur en wel compleet. Dat is lekker voor af en toe er eens bij.
Koek, ik ben t volledig met je eens maar poes moet wel geadopteerd worden... vandaar mijn suggestie meerdere kvv's in de gebruiksaanwijzing te vermelden.

Ik heb [nu] echt geen ruimte voor een 3-de, maar bij brok-allergie krijg ik spontaan de 'kriebels'
#1692134
ja, ik snap. maar jaar in jaar uit alleen smuldier vleescompleet geven is wel behoorlijk aan de karige kant. daarom opteerde ik voor af en toe eens een kwartel erbij, zeg 2x per maand. zijn kwartels te eng, dan kan af en toe (zeg om de 3 maanden 1 maand dan) een poezen-kvvtje erbij. dit geeft geen extreme druk op het budget van de toekomstige eigenaren, maar geeft poes wel net een beetje extra.

edit: dus eigenlijk zeggen we redelijk hetzelfde, maar dan in een andere vorm.
Laatst gewijzigd door koekje op za 24 jul 2010, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#1692139
koekje schreef: ja, ik snap. maar jaar in jaar uit alleen smuldier vleescompleet geven is wel behoorlijk aan de karige kant. daarom opteerde ik voor af en toe eens een kwartel erbij, zeg 2x per maand. zijn kwartels te eng, dan kan af en toe (zeg om de 3 maanden 1 maand dan) een poezen-kvvtje erbij. dit geeft geen extreme druk op het budget van de toekomstige eigenaren, maar geeft poes wel net een beetje extra.

edit: dus eigenlijk zeggen we redelijk hetzelfde, maar dan in een andere vorm.
;D ;D, veel mensen vinden een kwartel ook al errug confronterend ;)
En ja we bedoelen zo'n beetje t zelfde
#1692159
nee, eendagskuikentjes zijn geen vervanging voor kwartels.
natuurlijk kan je er wel eens (2 per week ofzo) een kuikentje erbij geven, maar een kuikentje is een kip en niet compleet, itt een kwartel. een kwartel van herby/kiezebrink/lupa/weetikveelwaar is volwassen en bevat altijd iig een hartje en lever (de meest essentiele organen), ook de kale versie. een kwartel is namelijk ook een andere diersoort dan al in kvv zit.
#1692211
zijn die lamshartburgers van rodi er nog? de meeste katten vinden die wel goed te knagen. per hele of halve week een halve burger erbij bv. in de dierenwinkel kan je ook blokjes bevoren lamshart halen, in mijn dierenwinkel iig wel. bij de meeste AH's heb je in de koeling ook blokjes runderhart. hier vinden ze dat toch minder lekker, maar t is wel weer rund (wat ook al in de smuldier zit). dus daarom dan liever een halve rodi lamshartburger, of idd allerhande stukken spiervlees. kalkoen- en kipfilet (in iedere supermarkt aan te komen) of een blok koolvis.
af en toe (1x per maand) een blikje vette vis (tonijn, zalm, makreel, sardien), liefst op water (olie anders afgieten en de visjes afspoelen) mag er ook bij. rauwe vette vis is natuurlijk beter, maar niet iedere kat eet dat en er zijn veel mensen die dat liever zelf opeten.
eendagskuikentjes zijn overigens goed te vervangen door een heel ei zonder schaal.
#1706473
Urs schreef: In de rooie smuldier zit geen pens. Maar als ie de complete pens variant ook lust , kan je daar mee afwisselen. En anders gewoon ipv hele kwartels, apart stukjes lever en hart? En het moet makkelijk verkrijgbaar zijn.
In de rode smuldier glutenvrij compleet zit wel pens staat op de verpakking. Mijn ene kat lust het wel. De andere tot nu toe niet.

groetjes van Hanna.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door