Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door beesteboelmona
#1666866
Ik had laatst een discusie met iemand.
Ze had gekeken om haar kat vers te gaan voeren.
Nu weigerde haar kat dat.
Ze had de brokjes weg gehaalt en een bakje kalkoendijvlees nee gezet. (had ik meegegeven dat ging er hier het makkelijkste in)
Dus had ze met een uurtje maar weer brokken gegeven want het was zo zielig.
Ik vindt dat onzin zelf heb ik een weekje moeten volhouden en  nu eten ze alles teminste bambi wil geen prooidieren met haar of veren maar verder nergens problemen mee.
Dus nu vraag ik mij af wat vinden jullie 1 dag? 1 week? 1 maand? wanneer geef jij op? En wanneer vindt je het zielig?
Door Mevroi Kruim
#1666895
Mijn jongste katten hebben er 3 weken over gedaan om van totale paniek over dood beest in hun bakje (echt waar, Knor verliet in turbostand met dikke staart en blazend het pand  ;D) tot mopperige acceptatie te komen. Dat was dus 3 weken tobben en mopperende en ietwat dunner geworden katten. Ik vind dat niet zielig. Had het 3 maanden geduurd had ik het ook gedaan. Zielig vind ik katten met rotte tanden en kiezen, overgewicht, blaasgruis, nierfalen, diabetes en dergelijke. Zaken veroorzaakt door droogvoer (en blik) dus.
Door beesteboelmona
#1666906
Mevroi Kruim schreef: Mijn jongste katten hebben er 3 weken over gedaan om van totale paniek over dood beest in hun bakje (echt waar, Knor verliet in turbostand met dikke staart en blazend het pand ;D) tot mopperige acceptatie te komen. Dat was dus 3 weken tobben en mopperende en ietwat dunner geworden katten. Ik vind dat niet zielig. Had het 3 maanden geduurd had ik het ook gedaan. Zielig vind ik katten met rotte tanden en kiezen, overgewicht, blaasgruis, nierfalen, diabetes en dergelijke. Zaken veroorzaakt door droogvoer (en blik) dus.
Haha zo erg is het gellukig bij mij nog nooit geweest ze dachten dat het speelgoed was.
En mijn jongste gaat nog steeds als een gek met het kuiken gooiend door de huiskamer als ik er een geef.
Heb je tussendoor ook brok bij gevoerd of gewoon gezegd pech gehad?
Want mischien als er hier wat mensen zijn met goede ervaringen van overzetten terwijl het wat langer duurde dat ik haar toch over kan halen het nogmaals te proberen.
Door Anthraciet
#1666910
Bij mij zijn ze nog steeds op ontdekkingsreis (en ik dus ook :biggrin2:) over wat ze wel en niet willen eten. Dat duurt dus al bijna 2 jaar, maar ik heb dan ook tijden dat ik even niks nieuws uitprobeer.

Tot mijn verbazing vonden de 2 katten waarvoor ik het meest vreesde, het meeste wat ik voorzette direkt lekker :o
Nee, de jongste 2, die lopen regelmatig te mutsen met het verse vlees.

De allerjongste wil inderdaad nog wel eens spelen met een kuiken, maar dat mag hij van mij niet, dus dan pak ik hem even af en dan gaat hij het wel gewoon eten.

Maar er zijn nog steeds zaken die ze gewoon niet willen, dus ik geef ze nog steeds wel wat blik erbij. Voor mij werkt deze combi (ook tijdsgeorienteerd) het beste.
Brokjes hebben ze vanaf de overstap al direct niet meer gekregen 8)
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1666940
Konijnenvlees (en dan in kleine stukjes) en kwartel (in het begin in kleine stukjes, later ook met de botjes) heeft hier goed gewerkt.
Eddie eet ook alles met veren er aan, Luna denk dan dat het speelgoed is en begint bijvoorbeeld een eendagskuiken helemaal netjes schoon te wassen.
Vervolgens legt ze het in haar mandje naast de andere speeltjes. Voor haar knip ik kuikenbeestjes dus in stukken, dan ziet ze het wel als prooi.
Muizen worden hier echt alleen maar als speelgoed gezien dus die krijgen ze niet meer.
Wat je ook kunt proberen is een stukje rauwe tonijn / zalm.
In ieder geval niet opgeven, en 1 dag proberen is veel te kort.
Ik heb wel opgelet dat ze aten (ze waren pas 5 maanden toen ze over gingen op KVV/Barf) en als ze echt te weinig aten kregen ze 's avonds een blikje kwaliteitsvoer (almo nature, applaws). Het heeft een week of 4 geduurd voor Luna. Eddie was meteen al om, die eet alles. Luna blijft af en toe moeilijk doen, vooral als ze te vaak achter elkaar iets van het zelfde merk krijgt. Ik wissel nu dus af met carnibest, naturis, haaks barf en tinlo. Tinlo vinden ze allebei het minst lekker, dus als die voorraad op is koop ik dat merk niet meer.
Door Mevroi Kruim
#1666947
beesteboelmona schreef: Haha zo erg is het gellukig bij mij nog nooit geweest ze dachten dat het speelgoed was.
En mijn jongste gaat nog steeds als een gek met het kuiken gooiend door de huiskamer als ik er een geef.
Heb je tussendoor ook brok bij gevoerd of gewoon gezegd pech gehad?
Want mischien als er hier wat mensen zijn met goede ervaringen van overzetten terwijl het wat langer duurde dat ik haar toch over kan halen het nogmaals te proberen.
In het begin nog wel wat brok maar ze waren ook gek op blik dus dat heb ik toen ingezet, dat mengt wat makkelijker. En dan met halve theelepeltjes gehakt erdoor, gemalen kipfilet, tartaar en dat soort zaken. TOen ontdekt dat ze blikzalm ook geweldig vonden dus toen dat gebruikt.
Door Henkje
#1666988
Met Skoll heb ik het langste gezeur gehad. Voor haar moest ik een jaar lang alles plat slaan en klein knippen.
De rest was snel overtuigd. Ronja en Grendel hebben hier ook nooit brokken gehad.
Eigenlijk eten ze zowat alles. Alleen prooidieren niet echt, maar dat scheelt me dan ook een hoop geld.
Zelf gevangen vogel, knaagdier en konijn eten ze wel.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1666994
sien heeft ook altijd gelijk alles gegeten, al heeft ze wel lang aan nier moeten wennen. ot was een ramp, ondanks dat ze nog een klein kittentje was. na 2 maanden at ze nog steeds slecht.
na 3 maanden kwam ik er achter dat ot heel erg van muizen en ratten etc houdt en ben ik ook zelf voor haar gaan malen ipv kvv voeren. mijn eigen prak valt beter in de smaak dan kvv.
ot eet nog steeds geen hele vleesbotjes van een diersoort groter dan weekendrat of duif. vandaar dat haar barfmenu door de molen gaat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1667006
nee, die komen van een kip. kippen zijn groter dan duiven.

de max voor ot is wel een weekendrat van bijna 400 gram per stuk. daarvan kan ik zelf goed zien wat ze er wel en niet van eet, want sien houdt niet van ratten.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1667009
Ik heb ook een paar ratten in de diepvries liggen. Heb ze nog niet gegeven want ik dacht; als ze de muizen al niet moeten, dan een rat al helemaal niet.
Maar blijkbaar gaat die redenering niet op?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1667011
ik denk dat rat wel anders smaakt dan muis. net zoals rund ook anders smaakt dan lamsvlees voor mensen. maar ot eet zowel ratten als muizen en sien beiden niet.
Door Too
#1667234
Mijn dames hebben eigenlijk vanaf dag 1 alles gegeten, Cera vond sommige dingen wel s wat raar [oa paard, wild] en weigerde dan rustig 3 maaltijden achtereen [zonder gezeur overigens]..
jammer voor haar , de 4de keer haalde ze bakzeil en daarna eet ze t steeds met smaak.
Kuiken en muis vroegen wat meer creativiteit maar ook dat is gelukt

Ik vind zelf dat ze best een beetje gezonde trek mogen hebben[vooropgesteld dat je gezonde katten hebt] én dat je werkelijk alles in mag zetten om ze over te halen -blikvoer, vis uit blik, kattenmelk, boter 8), alles-
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door