Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1649593
Wie heeft er tips? Ik heb in het verleden al tweemaal uitgebreid geprobeerd mijn katten over te zetten naar vers, maar dat is jammerlijk mislukt. En dat terwijl de katten CB toch werkelijk zalig naar leverpastei ruikt.. en ze wel fij het hele huis doorjoegen met eendagskuikens enzo.. >:(

Ik had het dus eigenlijk al opgegeven, maar net had ik de hondenbakken met daarin nog niet volledig ontdooide Kivo kip-vis even op de grond gezet en daar komt mijn probleemkatje (14 jaar) aangehobbeld of het voor haar is en begint uit één van de bakken te eten. Juist voor haar zou ik dolgraag overstappen omdat ze onbegrepen blaasproblemen heeft en allergiën. Dusss...ik natuurlijk direct een bakje apart voor haar gemaakt, en omdat het nog heel koud was ook een portie met wat warm water erover. Ze gaf de voorkeur aan de koude versie, maar heeft het toch niet opgegeten. wel wat van geknibbeld en dat zal ongetwijfeld de paling zijn geweest.

Zelf denk ik niet dat dit de meest complete kvv is (ik BARF, maar heb voor noodgevallen, logeren en gewoon af en toe tussendoor wel af en toe kvv in huis), maar zou graag van de gelegenheid gebruik maken dit dametje over te zetten. Als ze de palingversie wel willen eten kan in daarmee misschien mijn voordeel doen. Misschien wat extra vis erdoor doen? Misschien wat zalmolie kopen?

Ik heb er maar een lepeltje gourmet gold mousse door geroerd en nu heeft ze het bijna opgegeten.
Ik ga dus voor de derde keer een poging wagen de dame(s) over te zetten, maar ben dus zoekende naar gouden tips!! Lievelingshapjes van jullie katten bijvoorbeeld, hoe het nu écht lukte en wat ze het eerste met smaak aten. Ik heb ook al twee keer eerder het hele kattendeel van dit forum gelzen, maar zal er nu opnieuw weer even induiken natuurlijk.

Misschien dat ik een straks beetje paard maal en dat door de gourmet roer...
Het zou haar zo'n goed doen.

(De andere twee zijn een stuk eigenwijzer en ik vermoed dat de jongste echt in alle staten blijft vertikken...die eet ook geen enkel ander blikvoer dan gourmet gold mousse  ::)...ze krijgen iedere avond bij het binnenroepen eenderde gourmet aangelengd met water, verder brokjes)
#1649781
als ze wel kivo eten zonder gezever, zou ik ze gelijk op de kivo zetten. dat er pens en groente inzit, is geen ramp. ik dacht dat kivo voor honden wel compleet was, dan gaan katten er meestal ook niet dood van.
het kan zijn dat ze cb gewoon niet te eten vinden, zo zijn er meer van dat soort katten.

de juiste tip is de tip die voor jou en jouw katten werkt, die is niet standaard hetzelfde.

er zijn wel wat aanbevelingen:
- katten hebben geen bak brokken nodig die er altijd gevuld staat, dat werkt zelfs averechts op ze op vers over te zetten.
- honger maakt rauwe vleesjes zoet (niet té veel honger laten lijden, ivm leververvetting)
- er is altijd zeker 1 ding dat de kat onweerstaanbaar vindt: dit is het persoonlijke smeermiddel
- poot stijf houden en niet toegeven: ook katten zijn daar gevoelig voor

Barfplaats wordt gesponsord door