Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#1623777
Bij Sanya merk je het heel snel als haar vacht er wat minder mooi uitziet. Waarschijnlijk zie je het zo goed, vanwege haar zwarte vacht.
De vacht wordt dan wat doffig en voelt naar mijn idee ook wat harder aan. (alhoewel sommige katten uit zichzelf al een wat  stuggere vacht hebben, maar of dat bij Sanya ook zo is....?)
Sanya wil nog steeds erg miepen met barf en dat zie je dus aan haar vacht.
Haaks barf vinden ze hier allebei erg lekker, dus dat wil ik bij een volgende bestelling weer mee bestellen, want de vorige keer alleen wat op proef meebesteld.
Het liefst zou ik graag zien, dat ze ook meer echte barfproducten eet, al dan niet zelf gemalen. (ok, dat laatste lijkt dan natuurlijk weer op haaksbarf ;))
Maar wat zou ik verder nog kunnen doen om haar vacht mooier te krijgen?
Ik heb wel eens begrepen, dat je ook bv visolie toe kan voegen, maar welke is dan goed?
Gewoon vis probeer ik ze ook te laten eten, maar daarin zijn ze allebei nog selectiever  :-\
En ik vrees dat er in de blikjes tonijn (die ze wel lusten) niet meer zoveel visolie zit :-X
Door Mevroi Kruim
#1624217
Vervang de tonijn uit blik eens door zalm, milieuvriendelijker en meer goeie vetten.
De krachtige visolie van de Hema is lang niet slecht.
Door liessie
#1624251
ok, bedankt voor de tip, zal vanmiddag eens bij de hema kijken.
Wat betreft de zalm: ik zou het liefst zien, dat ze zalmkoppen zouden eten, maar dat vind vooral Sanya nog erg raar.
Maar moet vandaag toch naar de supermarkt toe, dus kan even kijken voor zalm, ik bedenk me trouwens dat ik onlangs ook nog een diepvrieszak zalmblokjes heb gehaald en die lusten ze volgens mij ook (heb ik wel eens meer geprobeerd)
Zit er soms ook aan te denken, om een keer helemaal opnieuw te beginnen. Niet terug naar brok, maar wel terug naar blikvoer en dan opnieuw proberen op te bouwen, het kan namelijk ook, dat ik te snel wilde.
En dan natuurlijk de dingen die ze wel al eten, wel blijven voeren.
Heb vandaag ook mijn vleesmolen binnengekregen, dus kan nu ook zelf malen en dan is het makkelijker met blik te mengen.
Door Mevroi Kruim
#1624413
Zalm uit de vriezer van de Aldi is aardig goedkoop, dat zou ik eens proberen.
En zalmkop is wel behoorlijk hard hoor, Logi heeft dat nog niet gekregen en die knaag beter dan de katten.
Door Too
#1624503
Meneer Heijn heeft ook voordelige zalmfilets in de vries liggen..  ;)

Zalmkop zie ik ze hier ook niet wegwerken, die dingen zijn grooot [en hard denk ik] maar een stukje zalm graat, waar dus de chique filets vanaf zijn] vinden ze wel erg lekker -de kop doneer ik dan aan een BP-er met honden, zelfs dan is t nog zeer betaalbaar vleesbot  8)-









b
Gebruikersavatar
Door koekje
#1624513
sien eet tegenwoordig ook euroshopper-zalmfilets (een halve per week). ze wil al een tijdje geen zalmkarkassen meer eten, dus toen ik pas geleden weer bijna een kilo overhad, heb ik maar supermarkt-zalm voor sienepien gehaald. die eet ze wel en met smaak.
Door liessie
#1624535
visafval van kleinere vissen zijn hier ook niet echt favoriet, dus moet je nagaan hoe lang het nog geen duren tot ze zalmkoppen eten.
De zalm die ik nu heb komt bij de hoogvliet vandaan. Zijn iets van zalmfiletblokjes
Vanmiddag nog bij de aldi geweest, maar heb er niet aan gedacht om in de vriezers te kijken.
Ben ook nog bij de HEMA geweest, maar klopt het, dat ik dan capsulus moet hebben :o
Hoe krijg ik die dan binnen bij de katten?
Zag wel een vloeibare vorm, maar die was voor kids met een citroensmaak, denk niet dat mijn katten op citroen zitten te wachten :biggrin2:
Door Too
#1624590
De capsules knip je [voorzichtig  :D] open, t gaat beter als je de pot open laat staan, dan wordt t jasje zacht, inhoud druppel je over t eten
Door liessie
#1624650
[quote="Too"]
De capsules knip je [voorzichtig  :D] open, t gaat beter als je de pot open laat staan, dan wordt t jasje zacht, inhoud druppel je over t eten
[/quote]

ok
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door