Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1582521
de 12 is niet zo heel groot..  2 handjes vol zeg maar..
maar hele kipkarkasjes krijg ik er zo doorheen.. daar is t gat groot genoeg voor..
het verschil is dat bij een "gewone" porkert.. er al een soort van draaiklem aanzit..
daarmee schroef je hem dan op t tafelblad of aan je aanrechtblad..
mijn tafelblad was er te dik voor.. en mijn aanrecht te oud..
bovendien kreeg ik m nooit strak genoeg aangedraaid zodat hij goed vast bleef zitten..
mijn aanrecht ging erdoor stuk en als ik er een doekje tussendeed tegen t beschadigen van het aanrecht, bleef hij helemaal niet meer vast zitten..
ik heb t aandraaiding dan ook stuk gedraaid, iets wat eigenlijk helemaal niet kon volgens de leverancier en enkele bp luitjes..  ::)

deze 12 zit geen aandraai stuk aan.. maar hij zit vastgegoten op een gietijzeren plaatje waar 4 gaten inzitten waar je schroeven doorheen kunt doen..
je kunt hem dan zo op je werkbank schroeven, of zoals ik, op een houten plaat waarmee ik hem dan met 2 lijmklemmen vast kan zetten op mijn tafel..
lijmklemmen zijn groter, je kunt ze vastzetten op een hele dikke ondergrond.. en ze beschadigen niet..
het enige nadeel aan de 12 is dat je hem steeds los moet schroeven.. ook van dat houten plaatje schroef ik m los..  maar ik heb een schroefboor op accu.. dus dat is zo gepiept.. ik hoef het niet iedere dag te doen.. maar eens in de paar maanden..

verder is die porkert goed schoon te maken..
ik haal m uit elkaar.. (5 onderdeeltjes ofzo) en kwak m in de gootsteen om te laten weken..
dan even een borsteltje erdoor en klaar..
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1582961
[quote="spreeuwtje"]
verder is die porkert goed schoon te maken..
ik haal m uit elkaar.. (5 onderdeeltjes ofzo) en kwak m in de gootsteen om te laten weken..
dan even een borsteltje erdoor en klaar..

[/quote]

Het schoonmaken zo gaat zeker goed en makkelijk. Alleen is de 32 dus geen 2 handjes vol aan grote en vreselijk zwaar. Maar heb besloten hem weer te gaan gebruiken
Door maddoc
#1585272
nou ik heb de 12 bekeken; die ziet er wel goed en degelijk uit.
van de 32 kan ik geen afbeelding en gegevens vinden; ik neem aan dat die in het geheel groter is?
Dan kun je de dingen er ook in grotere stukken in doen (dus minder werk)?

Maar ik herinnerde me dat ik ook bezig ben geweest met een elektrische vleesmolen en er ook eentje op het oog had. Eentje die niet zo gek duur was en iemand anders van bp goed beviel..
morgen of zo eens zien of dat topic terug kan vinden (in de hondenafdeling, iets met botten in de titel? :confused1:)

Ik heb trouwens toch nog weer eens carnibest kat gekocht en tot nu toe (ruim één week)  wordt het nu wel goed verdragen (alleen nog de natuur en de eend 1;1 gemixt geprobeerd). Afkloppen maar tot nu toe heeft er geen een het nog weer uitgespuugd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1585843
ik ben van de 8 naar de 12 gegaan.. en dat ging juist lichter..
maar of een 32 nóg makkelijker gaat betwijfel ik..
en net wat jij zegt clau.. dat ding is niet bepaald klein en hanteerbaar bij t schoonmaken.. :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door