Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1575777
Hoi,
Tot mijn hele grote vreugde een nu ook Luna kvv. Met de CB wilde het niet lukken, dus vandaag een rol haaksbarf rund/kip geprobeerd. Daar is mevrouw dus gek op. Het gaat dus haaksbarf worden maar ik begrijp dat dit alleen een komplete voeding is als je alle smaken geeft.
Mijn vraag is of je dat dagelijks moet wisselen, of dat je ook een paar dagen achter elkaar de ene smaak mag geven en dan weer een paar dagen de andere smaak. Dat je maar een keer per week de zalmrol mag geven had ik al gesnapt overigens.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Elise

ps, nog een vraagje. Eddie is een geboren barfer, dus hij krijgt naast zijn dagelijkse portie haaks ook nog af en toe een muis, kuiken, kippennek, kwartel of wat er zoal te krijg is. Ik merk dat als hij zoiets krijgt, hij automatisch minder haaks eet. Kan dit kwaad?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1576226
hoe je de smaken afwisselt, maakt weinig uit (tenzij je idd niet een hele week alleen zalm geeft, dit ivm de poeperij). zolang je maar per periode (zeg 2 weken, of een maand, of 6 weken) voldoende smaken voert. ik zou 4 tot 5 als minimum nemen.

het is zeker niet erg dat Eddy dan minder kvv eet. Let er wel op dat je de verhoudingen een beetje in de gaten houdt. Kuikens zijn geen complete prooidieren (arm in bot, want baby-kip) en kippennekken zijn alleen vleesbot. Muizen reken ik als compleet als ze volwassen zijn, dat is vanaf maat regular en groter. Desondanks heeft een muis niet zoveel bot, want het is een muis.

Barfplaats wordt gesponsord door