Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1572289
We hebben twee ragdoll kittens, Eddie en Luna.
Eddie is de geboren barfer van de twee. Sinds we een week of twee geleden begonnen zijn met de " kennismaking" met eendagskuikens is Eddie razend enthousiast. Alles wat je hem voorzet eet hij op. Vandaag een hele kwartel, zonder problemen. En dat terwijl hij zijn melkgebit nog heeft en Luna niet meer!
Met Luna ligt het heel anders. Mevrouw weigert consequent. Om de overgang te vergemakkelijken zijn we helemaal gestopt met brok, en dit vervangen door blik (applaws kitten, en voor de afwisseling ook de overige applaws smaken. Hier zit tenminste geen rotzooi in). Vanochtend een half theelepeltje CB door een blikje applaws van 70 gram geroerd en dit aan beiden voorgezet. Eddie (uiteraard) geen enkel probleem, maar Luna haalde haar neus op en beende weg. Nu eet ze niks meer dat door mij is neergezet, maar wel als mijn man het neer zet, want " daar zit geen vieze CB doorheen"  zie je haar denken ;-)
Vanavond maar eens proberen met een kwart theelepeltje door een blikje tonijn. Wie weet, maar het gaat een lange weg worden met Luna vrees ik * zucht*
#1572397
volhouden! jouw poot is stijver!

ot rende ook gillend weg van haar bakje toen ze op vers moest van mij (sien at altijd alles al zo vrolijk op), maar nu eet ze ratten en muizen met smaak.
ik geloof dat er een aantal katten in huize kruim de dierenbescherming hebben gebeld wegens poezenmishandeling en die eten nu ook gewoon goed vers.
#1572442
Haha, dit klinkt zo herkenbaar: mijn katers eten alles zo lang het maar vlees is (kvv of barf of een combi, boeit niet) terwijl de poezedame een ontzettende muts is: barf of niets!
Kvv krijg ik er gewoon niet in bij haar (gaat ze gillen om verantwoorde blik of echte beestjes).
Blijf volhouden dus, je komt er wel met haar!
(kan ook aan de naam liggen: ik had vroeger een siamezerige Luna en dat was ook een muts)
#1573628
Vandaag voor de variatie (omdat het wennen echt lang gaat duren denk ik) een blikje porta 21 open getrokken, en daar wat CB doorheen gemengd. Dat was geen succes. Luna vond het zo vreselijk dat ze zat te trillen als een rietje. Alleen door er naast te gaan zitten en met heel veel geduld haar van mijn vinger af te laten eten heeft ze een piezeltje porta 21 met CB opgegeten, hevig trillend zo eng en vies dat ze het vond. Vanavond dus maar gewoon het vertrouwde blikje applaws kitten met een schep CB er doorheen. Ik wilde graag dat ze ook de porta 21 at, want het wennen gaat wel een tijdje duren en volgens mij is applaws natvoer geen complete voeding. Ik wil wel dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgt namelijk. En ze doet echt haar vreselijke best, het was zo aandoenlijk om haar zo te zien trillen en rillen (doet ze als ze iets heel erg eng vindt ook dus ik ken het wel van haar) en toch tegen heug en meug een hapje naar binnen werken. Wat eten betreft zou ze wel wat meer op haar broertje kunnen lijken, die groeit momenteel zo tussen de 75 en 100 gram per dag (!) al barfend en wel!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door