Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#1569374
Ik ben met de poes nu een paar weken aan het barfen, maar ik krijg er nog steeds geen bot in. Ze krijgt tussendoor ook kvv. Ik ben erg geneigd om een preparaat te gaan gebruiken. Welke kan ik het beste gebruiken voor de poes?

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1569378
Ik ben maar een beginneling, maar mij hebben ze een tijd terug ergens aangeraden om gewoon eierschalen (alleen van ongekookte eieren) de laten drogen en fijn te malen in bv. een oude koffiemolen.
Door pallas
#1569400
Misschien handig om in hte katten hoekje te zetten? Dan krijg je misschien meer goede tips.
eierschalen kan goed hoor, maar heb geen flauw idee hoeveel je daarvan moet geven.

Gaat zeer fijn geslagen kippenek ook niet , of beginnen met een kwartelkarkas wat je tot moes mept?
Door Nadia
#1569402
Ik dacht ook aan eierschaal poeder. Ik meend dat er een half (of heel????) theelepeltje per 500 gram vlees voor staat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1569449
Een hele theelepel op 500 gram vlees.

Eierschalen even schoonwassen, dan laten drogen aan de lucht of op 50 graden in de oven. Dan malen met koffiemolen of vijzel en je hebt een prima natuurlijk calciumpreperaat. Kan geen chemisch potje tegen op. :)
Door hannabelgje
#1569509
Ok dankjewel. Dan ga ik dat maar even proberen. Ik ben anders bang dat ze tekorten gaat krijgen als ze zo blijft weigeren bot te eten. Ze maakt langzaam vorderingen, maar het is een nog groeiend exemplaar en daar zal ze toch ook calcium voor nodig hebben.
Ze heeft gisteren voor het eerst vis gegeten, dat weigerde ze ook steeds. Ook worden de stukken vlees die ze krijgt steeds groter. Vandaag heeft ze in kleine stukjes geknipte eendennek gekregen. Ik hoop dat ze het deze keer gegeten heeft.

groetjes van Hanna.
Door hannabelgje
#1569682
ik vrees dat met die afstand een nieuwe goedkoper zal zijn.  :)
Aangezien ze geen gemalen kippenbot wil eten, weet ik nog niet of ik aan een vleesmolen begin.

groetjes van Hanna.
Door Too
#1569788
Op marktplaats staan best vaak geschikte vleesmolens, eendennekken ed gaan daar [met wat spierkracht] best doorheen

Stukje karkas/nek van t een of ander helemaal tot pulp gehamerd blieft ze dat ook niet? Kwartel?
Smuldier kip is gemalen karkas als je t mengt met tartaar of blikvis?

En idd eierschaal is ook een prima optie voor nu
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door