Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1536399
Mijn kater Macig (siamees) blijft lever weigeren ik heb het gekookt ik bak het heb er een plonsje heet water over gegooid heb gemengd met sardien enz.enz. hij blijft het weigeren moet ik nou stoppen met barf of kan hij ook zonder, heb ook al geprobeerd met dwang te voeren maar niets helpt.
#1536543
Oke ik wacht wel op nog wat reacties het is een hele vervelende klier met eten hij had nu vanaf zaterdagavond bijna niets meer gegeten want ik hou vol en als hij het niet opeet krijgt hij s'avonds niets de volgende dag weer orgaan ik geef hart nier maag en lever dat verdeel ik over 2 dagen dan wil menneer weer niet gisteravond botmixzalm moest ie ook weer niet vanmorgen kalkoenvlees het leek wel varkenshaas zo mooi weer weigeren en vanavond had ik patrijsboutjes en kippennek kippennekken daar doet hij een moord voor dus dat ging goed.
Het patrijsboutje doet hij altijd moeilijk mee maar nu at hij het stantepee op ik stond verbaasd.
Maar wat kan die kat miepen met eten ik word er wel eens beroerd van en dan denk ik ik stop ermee.
#1536611
Ja, erg hé hoe moedeloos je hier van kunt worden, ik heb ook zo´n dame hier (de htk-poes nb) maar waar zij overal mee tut qua kvv eet zij wel alle organen uit kwartels, muizen en kuikens dus krijgt ze teninste wel iets van alle organen binnen.... (kippenhart rent ze wel voor maar das dan ook weer zo eenzijdig)
#1536767
Wat is een htk-poes mb en kuikens eten ze hier ook maar ik heb me laten vertellen dat die niet volledig zijn heb voor vanavond konijnkarkas daar zag ik levertjes in zitten maar weer proberen heb het ook al met verschillende leversoorten geprobeerd rund kip en eend nu dus konijn en dan maar weer afwachten.
#1537742
deja schreef: Wat is een htk-poes mb en kuikens eten ze hier ook maar ik heb me laten vertellen dat die niet volledig zijn heb voor vanavond konijnkarkas daar zag ik levertjes in zitten maar weer proberen heb het ook al met verschillende leversoorten geprobeerd rund kip en eend nu dus konijn en dan maar weer afwachten.
meestal zijn 't de niertjes die er bij knijn nog wel n's inzitten...

't was hier de 'truc' om zo vers/fris mogelijke levertjes te geven;
die van de slager uit de vries zijn errug lekkur, maar laat 't geen dag in de koel, want orgaan is blijkbaar snel bah
#1537999
Misschien kun je het eens drogen in een droger of oven? Een uurtje op 8 op 50 graden of lager??

Anders zou ik het proberen te malen, zon fijn mogelijk. En dit dan een klein beetje door gemalen vlees mengen. Echt een heel klein beetje maar, en dat proberen op te voeren als ze dat eet?

Succes, ik had hier ook een stellige leverweigeraar...maar die is nu gelukkig eraan gewend. En dat kostte veeeel tijd en energie ;)
#1538114
[quote="flin"]
meestal zijn 't de niertjes die er bij knijn nog wel n's inzitten...

't was hier de 'truc' om zo vers/fris mogelijke levertjes te geven;
die van de slager uit de vries zijn errug lekkur, maar laat 't geen dag in de koel, want orgaan is blijkbaar snel bah

[/quote
Ja waren inderdaad de niertjes maar nee hoor niet opgegeten niertjes lagen er nog.
Ze krijgen hier geen gemalen vlees ik snijd alles ik heb geen molen of zoiets dus moet het dan maar proberen heel fijn te snijden en dan mengen maar Magic is zo knap die hengelt alles wat hij niet lust eruit en gooit het vervolgens naast zijn bakje op de grond.
#1541617
Vanmorgen nieuwe poging bakjes gemaakt 12 gr. lever heel fijn gesneden 25 gr. kipfilet ook fijn gesneden beetje gehusseld en een kuiken erbij had de bakjes gisteravond gemaakt en zet het dan op de aanrecht.
Als het te koud is spugen ze weer.
Neer gezet later gaan kijken en zelfs het kuiken wat ze altijd opeten is blijven liggn dat had tegen de lever aangezeten Magic had er niet aan gezeten alles laten staan, Zoey had kuiken laten liggen en zijn prutje grotendeels opgegeten maar dat lag er een meter verder weer allemaal uit.
Wat een vreselijke katten met orgaan ik weet het niet meer hoor.
Door Nyncke
#1541979
Ik zou een periode alles malen en mengen, krijgt ze wel alles binnen en kan ze wennen.
Kun je daarna langzaamaan het apart gaan geven in stukjes gesneden met een eitje erdoor geklutst..
#1542739
Dat word moeilijk ik heb geen molen, en vind het eigenlijk al meer dan genoeg werk heb ook 2 honden die barfen voor de katten vind ik er meer werk aan zitten als voor de honden, het moet zowiezo veel kleiner gesneden, ik maak eigenlijk alles al heel fijn voor ze alleen kuikens die eten ze zo op daar doe ik niets aan voor de rest snij ik het vlees heel fijn en de botje knip ik allemaal een paar keer in.
#1542842
Je hebt al veel geprobeerd, ik kan alleen maar vertellen wat er bij mijn Zazou werkt, nl:

Ik snij de organen in kleine stukjes, gewoon met het mes. Dan meng ik haar dagportie met tonijn of zalm uit blik. Sardientjes lust ze niet. De lever is dan echt verstopt tussen de andere organen en nog belangrijker: tussen de blikvis. Ik heb haar eerst de blikvis zo klaar gegeven en de keer erna geprobeerd om de lever er doorheen te mengen. Dat werkte perfect. Ik doe dit nog steeds, want lever eet ze niet zo klaar op.

Er zijn wel eens andere vlees soorten die ze niet echt lekker vindt en als ze het dan laat staan leg ik het te drogen op de verwarming. Vaak eet ze het dan wel, dan is pikken volgens mij spannend en dus veel lekkerder.  ;)

O ja, met gekookte worteltjes vond ze het nog lekkerder geloof ik. Die maken het nog wat zoeter.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door