Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1533368
jaaa, swarts (is al bijna 18 ofzo) mag morgen een barfmuffin van ot eten. dus het overstappen kan beginnen.

swarts eet geen kuikens en hele botjes kan ze echt niet meer knagen (te weinig tanden). verder is ze ook blind en zo goed als doof en volgens mij dementerend, dus dat helpt allemaal niet mee.
swarts eet wel geregeld rosé/bloederig biefstuk van rund of kangaroe mee en houdt ook erg van stukjes vlees van de chinees. afhaalturk lust ze ook.
meneer koekje zei dat swarts ook wel eens carnibest heeft gegeten (in de tijd dat sien nog een kittentje was).

swarts krijgt normaal 1x per dag een klein blikje of kuipje natvoer en voor de rest van de dag staat er een bak brokken. swarts eet naar behoefte.
het blikje of kuipje zal worden vervangen door de muffin.
meneer koekje denkt dat ze de muffin wel gewoon zo zal eten, ik heb er mijn twijfels over (haar neus doet het minder goed dan die van ot en sien).
de brokken weghalen is denk ik geen optie. omdat ze vaak niet meer weet of dat ze nu al wel of niet heeft gegeten en er dus altijd eten voor haar staat (al 18 jaar al).
en meneer koekje is vaak en veel langere tijd afwezig voor werk.

wie heeft er tips om het zo goed mogelijk te laten verlopen en dat swarts het goed eet?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1537833
mevrouw swarts.
en ze vond het jakkiebah, ook na mengen met geitenmelk (vindt ze erg lekker). ze herkende het niet als eten en dat had ik al wel verwacht. even heel kort opbakken durfde meneer koekje niet, omdat de stukjes bot dan te hard zouden worden.

de portie is na een hele dag daar te hebben gestaan naar ot en sien gegaan. sien vond het wel lekker (jammie, babyvoer!) en ot vond het maar raar (das geen kattenmelk hoor, waarmee je het gemengd hebt).

ik denk dat swarts op vers overzetten bij deze poging blijft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door