Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#1531785
Er ligt hier op het moment een kwartel te ontdooien.
De katten hebben er wel al aan geroken, maar hij is nu nog te hard/ijzig om te eten ;)

Ik vraag me alleen af wat ze gaan doen als die wel helemaal ontdooid is, of ze een verenhapje dan niet erg vreemd vinden :-X

Nu vinden ze vanaf de vensterbank vogels kijken wel erg leuk, en dan hoor je echt zo'n "jachtmauwtje" en je zit ze zachtjes met hun staart bewegen, maar of ze ook de link snappen met dat geval hier in de keuken? Vooral Sanya vind alles wat geen brok of blik is nog wel erg vreemd.

Hoe deden jullie dat bij de eerste kwartel en/of hoe reageerden jullie katten de eerste keer?
Door Too
#1531794
De mijne kennen alleen blote kwartel en dát is erg lekker.

Als ze t erg onduidelijk vindt.. opensnijden en evt pluimen  ::)
Door liessie
#1531839
Too schreef: De mijne kennen alleen blote kwartel en dát is erg lekker.

Als ze t erg onduidelijk vindt.. opensnijden en evt pluimen ::)
Weet je wat een rotwerk dan pluimen is? :biggrin2:
Ooit een keer een kip van haar verenkleed moeten ontdoen :-X
Door Anne in Zweden
#1531842
Onze kater Pipo kent ook alleen blote kwartels - ontdekt op een zelfbedieningsmoment toen de honden aan een van hun eerste barfhapjes zaten - en hij doet voor de bloterikken in ieder geval een moord. Muizen daarentegen had hij tot voor kort nog nooit gehad, maar toen ik hem eentje voor z'n neus zette, wist ie meteen wat er van 'm verwacht werd, met huid en haar en bot en staart en snorharen en oren en en en al! Het is een van de hapjes waarbij hij hardop gaat zitten grommen als de concurrentie te dicht in de buurt komt!
Dus ik verwacht dat jouw katten zo'n kwarteltje ook wel op waarde zullen weten te schatten - ben benieuwd!
Door liessie
#1531866
Ja, ik ben ook benieuwd.
Ik zit alleen hard in mijn geheugen ze graven, wat onze katten deden als ze een vogel vingen. Of ze dan ook de veren op aten, of dat die netjes bleven liggen ::)

De laatste keer dat ik mij echter herinner was als kind, toen ik me rot schok van een "cadeautje" in mijn slaapkamer :-\

Zegt wel iets van het luiheidsgehalte van de meeste van onze katten :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#1531890
Mijn katten zijn niet gediend van de veren. En een kwartel pluimt heel makkelijk, tis ook een klein beessie tenslotte. Je hoeft ook niet alles eraf te halen, als het grootste deel van de veren weg is zien ze wel wat de bedoeling is.
Door liessie
#1531905
Het was ook vooral als geintje bedoelt, vandaar ook de  :biggrin2:

Ik wacht eerst even af wat ze gaan doen als ie ontdooid is, snappen ze het dan niet, dan ga ik pluimen en/of opensnijden.

Bedankt trouwens voor jullie reacties
Door Rianne145
#1531910
Ze krijgen ze hier met verendek, de dikste veren van de vleugels blijven liggen, de rest gaat op. Volgens mij moesten ze wel even wennen aan de verenhap. Mien heeft vooral in het begin er heel veel mee gespeeld, zo'n kwartel belande overal, op tafel, op de bank, achter kastjes (ondanks dat ze in de woonkamer zat :-X). Ik heb haar laten begaan en op een gegeven moment (na wel een half uur) begon ze opeens te eten. Ik heb een tijd gehad dat ik ze aan een lamp vast knoopte ;D

Edit: Ik vergat te vertellen dat ze zo'n 24 uur nodig hebben om te ontdooien en Dik zit dan ook bijna 24 uur op het aanrecht naar het kastje te kijken :-*

en niet te vergeten, te gillen >:(
Laatst gewijzigd door Rianne145 op do 25 feb 2010, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1533035
Hier ook bloterikken, die vinden ze wel erg lekker...waar haal je ze met hun jas aan?
Door Chubby
#1534174
En Liessie, wat vonden ze er van?

Hier moeten de katten en hond geen veren of vacht. Ik kan er niet rouwig om zijn :-[
Door Too
#1534215
koekje schreef: ik dacht dat die en die van lupa ook eerst van kiezebrink kwamen.
Waarschijnlijk komen alle kwartels in de kleren daarvandaan, grote voordeel van andere leveranciers is dat je ze per kilo kan bestellen en niet gelijk met een hele bult ongegeten vogels blijft zitten
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door