Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wendy hostyn
#1493720
een kat mag niet vasten, maar soms willen katten niet zomaar afstappen van hun gekende brokjes en weigeren ze koppig versvoer te eten. zoals mijn eigen katten dus  ::) hoe schakel je dan over? toch voet bij stuk houden? of zijn er andere mogelijkheden? kan het echt kwaad als ze zelf weigeren te eten?

voor alle duidelijkheid: mijn katten eten momenteel al enkele maanden rauwvoer, maar daarvoor hebben ze wel drie dagen geweigerd om versvoer te eten. ik veronderstel dat ze op zo'n moment hun bekene brokjes maar al te graag willen eten, maar daarmee leren ze toch niet overschakelen? vanaf de vierde dag ging het vanzelf.

ik hoor graag jullie mening en tips hierover ;)
Door Mevroi Kruim
#1493928
Ik heb ze in 3 weken overgezet en de twee jongsten hebben echt wel een paar dagen geweigerd om hun bakjes zelfs maar te benaderen als er een piezeltje dood beest in zat. Knor moest ervan blazen en met een dikke kerstboomstaart de trap af, de gang door, slippend de bocht om de keuken in en in rakevaart kedeng door het kattenluik, stuiterend tegen de schutting en de dichtsbijzijnde boom in. I kid you not :D Blikje vis deed het 'm uiteindelijk voor de mutsen maar ze kregen echt geen brok meer van mij. Ik mengde gemalen kip met blik en daar moesten ze het mee doen. De drie bejaarden vielen op hun kipjes aan alsof ze in geen jaren fatsoenlijk te eten hadden gehad. Wat ook zo was :P Koninklijk Konijn brokken :-[
Het gebeurt nog wel eens dat er een van mening is dat het menu niet deugt, die eet dan dus niet. Zure koppen en mopperend weglopen van de etensbak betekent voer geconfiskeerd en volgende keer weer een kans.

Barfplaats wordt gesponsord door