Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1482893
Ik ben nieuw hier in de hoop wat menu-ideetjes op te doen voor mijn 4 katsels die nog niet zo lang op de kvv/barf staan.

Sinds sept krijgen ze al blik zonder granen en meer vlees, later ben ik dit gaan mengen met carnibest (poes met gevoelige maag dus ik doe het voorzichtig)
Sinds er in nov. een katerpubertje bij is gekomen krijgen ze ook meer versvlees, hij is daarmee gespeend en kent nix anders en doet het er grandioos op.
De volwassen katers eten het versvlees makkelijk met hem mee en knagen ook vrolijk kippennekjes (nu knip ik ze nog), alleen de poes is nog wat onwennig en blieft alleen maar rauwe kip (nekjes en hartjes) als knaagmaaltje/snack (paard eet ze wel wat als ik het door de cb meng) dus probeer ik te varrieren voor haar met cb mits ze maar niet te vaak rund krijgt want spuugt ze snel van)

Waar ze hier alle 4 wel helemaal blij van worden is notabene pens!!! Jawel, zelfs de mutsige poes eet het een beetje.
M´n pubertje kreeg dit bij de fokker ook regelmatig, was zelfs lange tijd zijn lievelingsskostje, dus wie ben ik om hem dat te ontzeggen?

Na wat zoekwerk heb ik eindelijk een winkel gevonden die ook kant en klare gemalen barf-maaltjes heeeft met pens die mijn katten ook lekker vinden (de cb moesten ze nl niet) dus geef ik ze dit nu 1x per week.

Zijn er nog meer katten-mensen hier die hun katten ook pens geven?
En dan wil ik eigenlijk vooral ook weten: hoe vaak geven jullie dit??
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1482958
Hoi,

Heb het wel voor de honden maar als mijn kat dan komt kijken, snuffelt ze eraan en trekt vervolgens haar neus ervoor op. Mijn poezedame moet niets hebben van pens  :D
Door Limpy
#1482962
Haha, zou je idd eerder verwachten ja.  ???
Hier staan de 2 jongste katers er echt om te jengelen als ik het klaarmaak in de keuken, de 2 oudsten moesten er even aan wennen maar eten het nu toch ook met smaak op...en ze poepen er niet eens raar van (ook de geur valt me mee) dus zolang ze het lekker vinden blijf ik het voeren.
Door flin
#1483459
hier vinden ze pens ook heeel smakkelijk

pens is orgaan, dus reken 'k 't zo mee int menu; naast hart, lever, maag en nier
...'k voer zo'n 15 à 20 % orgaan, bijkomend voordeel: pens is ook niet duur

kant en klare BARF? vertel!
Door Limpy
#1483721
Met "kant en klaar" bedoel ik dat zij het verse vlees al in de juiste verhoudingen malen(70% spiervlees,15% gemalen bot,15% organen) en in de vrieser gooien en per pond verkopen, voor mij zonder mooie keukenmachine dus ideaal!!! :) Ook nog in div. smaken te krijgen - voor honden althans(gelukkig ook sommige zonder pens dus kan ik ook aan mijn katten geven en moeten ze wt meer kauwen) - en ook nog scharrelvlees.....
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1484117
Hier eten de kittens ook graag pens. Vooral Gijs. Als ik hem zijn gang laat gaan gaat hij er zo vandoor met een penslap van de honden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door