Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jasmijn
#1396077
ik heb sins 3 weken een jong katertje van bijna 5 maanden en hij krijgt sins kort kvv.

hij krijgt nu prins en farm food fresh.
van prins krijgt hij 3 van die stukjes, dat zou volgens dat beschijving genoeg zijn, maar dan zit hij echt nog lang niet vol en blijft hij maar zeuren en gaat dan echt op rooft tocht.
dus krijgt hij er van farm food 110 gr bij, en zelf dan blijft hij nog zeuren.
hij krijgt dit verdeeld over 3 momenten op dag.

nu krijgt het katje van mijn zusje het zelfde, allen die is een week jonger dan die van mijn, maar wel bijna 2 keer zo groot.
en die wil ook wel graag eten, maar die van mij is echt veel feller en ik heb het gevoel dat hij echt nog honger heeft na het eten.

maar zijn buikje is dan wel echt heel dik.
ik weet nu niet of ik ze te veel geef, of te weinig omdat ze nog moeten groeien.

ik wil binnen kort ook met hem gaan barfen, want hij vind nu al het grover farm food lekkerde dan de fijne prins

dus zeg het maar is dit te veel of te weinig of presies goed, want ik weet het ff niet meer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1396082
wat bedoel je met zijn buik is veels te dik? foto? het is geen hond (ik neem aan dat je een hond hebt, aangezien je hondenkvv voert) die het beste zo mager (schraal) mogelijk kan zijn...
die dikke buik kan ook komen van een enorme wormenbesmetting. daar krijgen ze ook nog eens extreme honger van.

ik vind het ook niet helemaal geweldig dat hij zo is achtergebleven is de groei.
Door Too
#1396218
Wat weegt hij nu, je moet ook rekening houden met individuele verschillen, als eea wel in verhouding is hoef je je geen zorgen te maken.
-de meidjes hier schelen ca 4 weken, zijn heel verschillend gebouwd maar wogen met 4/5 maanden nagenoeg t zelfde-

Bij een echt bolle buik, idd foto??, en onverzadigbaar moet je wormen en ander ongemak wel uitsluiten

Honden kvv bevat over t algemeen [veel] meer granen dan kattenversies , misschien een [deel] katten kvv geven?
Op verpakkingen staan richtlijnen als je meer/minder moet geven dan doe je dat gewoon.
Misschien vindt ie t wel lekker om een stukje spiervlees of een kippennekje te eten, daar heeft ie dan ook een beetje meer werk aan
Door jasmijn
#1396439
ik heb hem van het dierenasiel, dus zijn verleden is niet helemaal duidlijk.
hij was daar in geent, ontwormd en ontvlooit, dus ik dacht dat het daar wel goed mee zat.

hij krijgt die farm food ook als aanvulling voor prins voor katten, omdat ze dan maar honger blijven hebben.

aangezien ik binnen kort een vriest kist krijg ga ik ook met hem barfen, en ook een vleesmolen aan gezien mijn hond weigert te kouwen.
dan kan ik alles zelf zamen stellen.

ik kan hier trouwens niet zo goed aan kippen neken komen, kan ik ook in plaats daar van plat geslagen kippen vleugels geven of is dat te hart?
Door Mevroi Kruim
#1396518
Voor een kitten zijn vleugels wel hard ja. Heb je een markt in de buurt, met een marktpoelier? Die hebben vaak wel kippennekken.
Als hij een wormbesmetting had dan heb je best kans dat dat met 1x ontwormen niet weg is. Ben je al eens met hem bij de da geweest?
Door jasmijn
#1397151
ik ben vandaar bij de markt geweest en heb kippen nekken voor hem kunnen bestelen.
en ik heb kippen dijen gekocht die ik dan ontbot geef, ook heb ik nog wat kippen hartje en lever.
ik heb hem vandaag een klein beetje kip en hart gegeven, en hij vond het heel erg lekker en hij ff niet lopen schooien.

van later op de dag ging hij toch weer jatten.

dit is trouwens een foto van zijn buikje

Afbeelding

ik ga zo ie zo volgende week naar de dieren arts van het dieren asiel voor zijn 2de in enting dus dan zal ik het daar ook even over hebben.
Laatst gewijzigd door jasmijn op do 22 okt 2009, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1397180
tja, hmm.
in vergelijking met zn buik vind ik wel dat zn taille heel slank is en in vergelijking met zn taille vind ik zn buik wel erg bol.
ik zou hem ontwormen (niet met exil, haal iets bij de dierenarts) en pas daarna 2e enting geven. een kat die ziek is (of niet helemaal gezond) moet je nooit vaccineren, honden ook niet overigens.
werkt het ontwormen niet, dus als zn buik zo raar bol blijft en hij niet aankomt, laat dan de dokter een punctie doen van zn buikholte om te kijken of er geel draden trekkend vocht uitkomt.
ik hoop dat het gewoon een wormenbuik is (ik vind het daar behoorlijk naar lijken, fip ken ik alleen van foto's van anderen).
Door GKJF
#1397292
Als ik het zo zie, is het beestje gewoon veel te mager en heb je kans dat hij zich enorm aan het "bij eten" is. Dat moet natuurlijk wel geleidelijk aan gebeuren, maar dat weet jij wel, maar hij niet natuurlijk.
Wij hadden normaal ook als er een kitten kwam, dat die enorm mager werd als je hem op de brokken van jezelf over liet gaan, nu met de carnibest hebben we dat helemaal niet, ze groeien als kool hier. Dikke propjes.
Dus je hebt best kans dat hij gewoon eventjes bij moet komen van ondervoeding.

Jonge katjes hebben gewoon erg veel nodig aan goede voedingsstoffen voor de hersens, de groei enz.
Door jasmijn
#1397422
oke dus dan ga ik toch nog ff cheken of hij geen wormen heeft en dan ga ik hem langzaam meer eten kan geven dat hij wat steviger word, en dan hopen dat hij dan voldaner is na een maltijd.
Door Too
#1397754
Eerlijk gezegd vind ik niet dat kittens van 5 maanden rond en bol horen te zijn..  :-\ ws ben ik de enige maar in mijn beleving beginnen t dan een beetje slungels te worden
op basis van je foto denk ik óf poes heeft zich net klem gegeten óf er zit een lading wurm in
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1397933
Hou het eens in de gaten of je kat altijd dit buikje heeft of dat het na het eten voornamelijk is.

Ik heb dit namelijk ook gehad met Mika
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 889.0.html

Ik heb toen geen wormen gevonden maar heb toch wel weer ontwormt toen voor de zekerheid. Mika is gewoon een vreetzak en het maakt niet uit hoeveel hij eten voor hem staat hij eet het op, ja en dan heb je en plofbuik
Too schreef: Eerlijk gezegd vind ik niet dat kittens van 5 maanden rond en bol horen te zijn.. :-\ ws ben ik de enige maar in mijn beleving beginnen t dan een beetje slungels te worden
op basis van je foto denk ik óf poes heeft zich net klem gegeten óf er zit een lading wurm in
Ik heb 3 kittens rond lopen van 5,5 maanden en geen van drieën is slungelig zelfs de dame niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door