Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1381690
ik vraag me af wat de acceptatie voor paardenvlees is voor mijn katten, ze hebben dat nog nooit gegeten en ik ga binnenkort bestellen (dus kan aan paard komen). sien eet wel stukjes gedroogd paardenvlees, ot moet dat niet hebben (ot eet ook geen stukjes hardgedroogde kip, terwijl ze wel proline-reepjes en gewone kip eet). ot en sien eten wel graag hert en rund, maar wild moeten ze niet.
kan ik er van uitgaan dat ze wel paard lusten, omdat ze ook rund en hert eten?
Door Henkje
#1381695
Ze eten hier graag paard.
De opvang kittens die ik eerst had, aten het ook meteen terwijl ze aan gewone CB moesten wennen.
Door Mevroi Kruim
#1381707
Hier vinden ze veulen he-le-maal te gek  :biggrin2: lekker mals en met van die gave vet-adertjes erdoorheen. Kennelijk ook lekker zoet (is mij verteld, zelf geen idee). Taai vlees van ouwe hit gaat wat minder.
Maar idd, deze hiero lusten ook haas en duif en knien en hert en ree.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1381718
nijn en duif eten ze wel, maar alleen als t tam is (dus roze nijn en damduif). hert lijkt me ook vrij wilderig, maar is altijd wel gefokt. dat vinden ze erg lekker. paashaas moeten ze echt niet.

paardenvlees heeft idd een vrij zoete afsmaak, maar is wel vrij sterk en specifiek. fazant ook. dat moeten ze ook niet, maar vind ik bv wel lekker (paard ook, eet ik meestal in kroketvorm).
Door Henkje
#1381766
Ze eten hier inderdaad wel graag wild (behalve fazant) en alles wat springt (struis, kangoeroe, haas, paard, hert, ree).
Misschien kun je van te voren een portie proberen voordat je het gaat bestellen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1381767
ja, daar zat ik ook aan te denken. maar volgens mij heeft niemand in de buurt nog een stukje paardenvlees van 50-100 gram liggen.
Door Heloise
#1381879
Ik heb nog wel een zakje paardenvlees van 100 gram liggen wat je mag proberen. Moeten we alleen even kijken hoe dat bij jou terecht gaat komen  ???.
Door Too
#1381924
De spicht knaait alles [houtduif vond ze zozo maar at t wel] 1e keer paard ging probleemloos
De nurks vind niet alles zonder meer lekker [absolute weigering op houtduif] hert vond ze vandaag ook niks, ree & haas gaat wel goed, die vond de eerste keer paard brrrrr [ruiken en weglopen] s avonds heeft ze na aarzeling d'r bakje leeggegeten, de 2de keer ging t zonder kijken naar binnen
Gebruikersavatar
Door koekje
#1381959
Heloise schreef: Ik heb nog wel een zakje paardenvlees van 100 gram liggen wat je mag proberen. Moeten we alleen even kijken hoe dat bij jou terecht gaat komen ???.
ze willen wel proeven, bij voorkeur voor 1 november.
Door Bennie
#1382158
Ik ga het volgende week proberen :). Als ik het er niet in krijgt heb ik 3 kilo zelfgemalen barf in de aanbieding :P.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1402769
sien vond het op zich wel eetbaar, maar wel na aanmoedigen en niets anders serveren. ze heeft de hele portie opgegeten, dat zou ze niet doen als ze het echt vies zou vinden. dus paard is hier wel een optie. ot heeft er niet van geproefd, maar die lust dat vast wel door haar prak.
het patrijspootje is blijven liggen, dat was toch te wild.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door